Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimien määrä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.6.26 08:21:24

Täällä säännöllisesti kysellään, että kuinka monta loimea yksi hevonen tarvitsee. Teen juuri inventaariota loimivarastoon ja vastaus on noin 50. Ulkoloimia kaikkia mahdollisia paksuuksia, niille varaloimet ja hätävaratakit ja sitten tietysti kuivatusloimet

Re: Loimien määrä

Päivämäärä:   1.6.26 08:24:12

... Nämä villaa ja fleeceä. Sen lisäksi pitää olla botin selänlämmitin ja keraaminen magneettiloimi ja erilaisiä ötökkäloimia, ratsastusloimia ja vilttejä. Näillä pärjää siihen asti, että sähköpostiin kilahtaa mainos jostain uutuusloimesta.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   1.6.26 08:44:36

Siinä on suuri ero, montako loimea hevonen tarvitsee, ja montako hevosen omistaja.

Lähettäjä: Fellu 
Päivämäärä:   1.6.26 08:55:29

Mun pv omistaa

- fleecen
-vuorettoman sadeloimen
- hyönteisloimen jossa päällä sadeosa
- Toppaloimen

On vähemmän mutta laadukkaita. Tallilla hyvä kuivaushuone. Jos menee rikki niin ostetaan uutta.

Päivämäärä:   1.6.26 09:06:24

Pienenä puolustuspuheena on mainittava, että minulla on ollut hevosia yli 40 vuotta pääosin omassa tallissa ja moni loimi on periytynyt aina seuraavalle. Olen huono heittämään mitään pois ja korjaan rikkinäisetkin varalle. Eihän näistä moni ole ollut vuosiin käytössä eikä hätävaraloimille todellakaan olisi tarvetta ja inventaariota teen juuri siksi, että poistan ne turhat nyt pois, ettei tarvitse rakentaa uutta varastohallia loimille ;)

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   1.6.26 09:14:14

Mulla varmaan sama määrä.
Shettikselläkin naurettava määrä loimia, kun kuivatusloimea kummempaa ei tullut viime talvena käytettyä...

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   1.6.26 10:47:21

Pitäis kans laskea kuinka paljon noita loimia on kertynyt. :D mun edellinen hevonen lähti eläkekotiin syksyllä, jokusen loimen pakkasin sille mukaan, mutta jätin kuitenkin osan loimista itselle jemmaan uudelle hevoselle. Tämä oli ravuri, niin on ainakin yksi loimikassillinen kisaloimia jotka ei ole arkikäytössä, joten näitähän ei lasketa. ;D uusi hevonen vielä nuori ja tälle edellisen loimet vielä isoja (toivottavasti kasvaa vielä), joten piti ostaa tälle pienempiä loimia. Toivottavasti noi pienempikokoiset sais sitten jossain vaiheessa myydä pois. Välillä on tehnyt tiukkaa kun olis tehnyt mieli ostaa joku hieno loimi, mutta kun ei tän hetken kokoa oo järkeä ostaa jos jää jossain kohtaa pieneksi ja myöskään montaa loimea ei oo järkevää jemmata varastoon jotka joskus tulevaisuudessa mahdollisesti menisi. :''D

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   1.6.26 15:30:58

Mulla on oman lisäksi kaverin kanssa yhteisiä ja kimppahevosia, yhteensä 3 hevosta ja shettis. Meillä on ollut myös hevosia se 30 vuotta ja loimia on kertynyt. Nyt tosin tarvitaan vähän vähemmän, kun ei ole kilpailevia ravihevosia, mutta mitäänhän ei oikein voi myydä pois. Varsojakin on teetetty eli eri kokoja tarvitaan.

Loimia on varmaan lähemmäs sata ja riimuja saman verran, tosin en käytä enää muita kuin Bäkkärin riimuja ja joskus kuljetuksessa nahkariimua, mutta eihän noita muita saa kaupaksi eikä annettuakaan.

Oiskos kellään muuten myydä Bäkkärin karvariimuja, niitä missä on karvat turvan päällä ja niskassa? :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.26 16:21:13

Omalla on 4 kpl. Sadeloimi, toppaloimia kahta eri paksuutta, ja ötöloimi

Joskus oli myös kuivatusloimi mutta kun en moneen vuoteen käyttänyt kun heppaa ei enää liikuteta hikeen niin pistin myyntiin

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   1.6.26 19:07:34

- Tallitoppis high neck, ohuehko
- Tallitoppis, paksuhko full neck
- High neck sadeloimi
- Ulkotoppa ohuehko high neck
- Paksu toppaloimi full neck
- Kuivatusloimia

Näillä pärjää tallioloissa. Fleecevuorisia ei meillä käytetä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 19:08:52

"Bäkkäri" ?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   1.6.26 19:14:54

Itse lopetin hiljattain hevosten pitämisen, vielä pitäisi jaksaa loput tavarat hävittää. Loimia on aivan hirveästi, varmaan lähemmäs 100. Kauan kun harrastaa niin kertyyhän noita nurkkiin. Eri kokoisia, eri ominaisuuksilla, kisamatkoille jne.

Viimeiset hevoset tarvitsivat kuivatusloimen, sadeloimen ja toppaloimen eli yhteensä 6 kpl.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.26 19:45:16

"Bäkkäri" ?

back on track

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.6.26 21:01:00

2x perusfleece
1x highneck fleece
Verkkoloimi
Vuoreton sadeloimi
100g ulkoloimi
200g ulkoloimi
300g ulkoloimi
2 eri paksuutta tallitoppiksia
Tämmönen peruspaketti noilla mun omilla on kotikäyttöön.

Nyt hevosia mulla on 5.

Sitten on erikseen kilpailureissuilla käytettävät loimet ja niitähän sitten on ja paljon.
On verkkolointa,villaista,vohvelia ja fleeceä (kaikkea siitä välistä)
Mun tallissa loimia on helposti 200kpl.
Joo, tiedän! Näitä vain kerääntyy..

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.6.26 19:57:12

2 kpl talliloimia sekä ohut ja paksu ulkoloimi.

Lähettäjä: Je 
Päivämäärä:   2.6.26 21:09:21

vuoreton sadeloimi
50g sadeloimi kaulakappaleella
Edelliseen liner 200g
150g full neck
200g full neck
Villaloimi
Fleece full neck
Tallitoppa

Lähettäjä: Terttu 
Päivämäärä:   3.6.26 08:17:38

Meillä toimii:
Fullneck villa
Fullneck fleece
(Sit jos käy julkisilla paikoilla niin näistä siistimmät versioit myös)
BackOnTrack verkko
0g sadeloimi fullneck
50g sadeloimi fullneck
100-150g x 2 ulkoloimi
200-250g ulkoloimi
100-150g tallitoppaloimi

Muutamilla fleecevuorinen sadeloimi. Tää on edelleen tosi hyvä tuote keväällä/syksyllä pikkuhikisille joita ei halua tuuleen laittaa ilman, eikä kuivatusloimia kerrokseen ulkoloimen kanssa viittis laittaa.

Ihottumaiset erikseen sit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.6.26 09:59:02

Mun suokilla oli kaksi loimea eli villaloimi ja fleecevuorattu ulko/ sadeloimi. Hyvin pärjäsi niillä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.6.26 07:18:37

Taitaa loimienkin määrä vaihdella hevosen käyttötarkoituksen mukaan.
Eihän "joutilas" mahdottomia loimimääriä tarvitse vrt. Kilpaileva ravihevonen.

Ja toki vaikuttaa sekin missäpäin suomea asustellaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.