Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä Ällö opisklee tällä hetkellä?

Lähettäjä: matkaaja 
Päivämäärä:   31.5.26 22:45:29

Oon pudonnut kärryiltä niin halluisin tietää. Mulla on viimesimmäks muistissa bioanalyytikon opiskelut mutta ei vissiin enää ole ajankohtaista vaan jotain muuta on meneillään?

Re: Mitä Ällö opisklee tällä hetkellä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.26 22:46:36

Varmaan kirjastomummoksi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.6.26 02:58:33

Ihan oman alani korkeakoulututkintoa opiskelen. Aika vitsillä hain panostamatta ja yllätys oli aika suuri, kun pääsinkin sisälle. En ollut ensikertalaiskiintiössä aiempien opintojen vuoksi.

Tavoitteena on tehdä tämä ja siihen päälle jatkaa parikymppisenä kesken jääneet pedagogiset tai jatkaa gastronomian maisteripuolelle. Katsoo nyt, miten menee, mutta eipä tässä kiirettä. Uskoisin valmistuvani n. 1.5 vuodessa, max kahdessa.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   1.6.26 03:06:37

Kunnioitettavaa jaksamista. Ja kirjastomummoja ei kannata halveksua meidän kirjastopappa väitteli tohtoriksi aikanaan.

Päivämäärä:   1.6.26 03:30:10

V, kiitos, parhaani yritän. Aika keskinkertainen opiskelija olen, vahvalla nelosella suoritan, mutta tällä edetään. Työt on kuitenkin se toinen asia, mikä tässä rinnalla kulkee ja teen sen, mitä pystyn niiden ohella. Ihan tyytyväinen olin 70 opintopisteeseen ensimmäisenä vuonna (kokoaikaisen opiskelijan tavoite on 60 op), kun kuitenkin sitä 35-60 h työviikkoa tehty ohella.

Aika takkuista oli kevät ja sitä en kiellä, viimeiset tehtävät oli sitä luokkaa, ettei jaksanut kiinnostaa yhtään enää. Pakko jaksaa syksy, kun talvella on mahdollista jättää työt ja heittäytyä vapaalle ainakin pariksi kuukaudeksi töiden puolesta. Tarkoitus oli olla 2 kk palkallisella vapaalla ja kuukausi opintotuella ja lainalla + mahdollisesti freelancerina tehden kirjoitustöitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 05:10:08

Gastromaisteri, huutonaurua.

Päivämäärä:   1.6.26 05:38:10

. , naura ihmeessä. Helsingin yliopistossa on mahdollista aloittaa gastronomian ja ruokaviennin maisteritutkinto keväästä 2027 lähtien. Mikä tässä sinua huvittaa? Tutkinnon nimi on Master’s Programme in International Food Business and Gastronomy.

Vai oliko taas tarkoitus lytätä tietämättä yhtään mitään? ;)

Päivämäärä:   1.6.26 05:42:30

Ja ihan kyllä ihmetyttää ihmisten pahansuopuus ja ilkeys, mitä tässäkin nimimerkki . toi omalta osaltaan ilmi. Tuleeko sulle jotenkin hyvä mieli siitä, että huutonaureskelet gastronomian maisteriopinnoille, joita et selvästi tiennyt olevan olemassakaan? :D

Päivämäärä:   1.6.26 05:57:04

https://www.helsinki.fi/en/projects/food-export-and-gastronomy

Tuossa vielä linkki pisteelle, kun niin huvittaa. Gastronomian opintoja on ulkomoillakin lukuisissa yliopistoissa. Kerrotko, mikä täsaä nyt huvitti niin kovin? En ole vieläkään keksinyt yhtään syytä naureskelullesi.

Päivämäärä:   1.6.26 06:00:50

"Tutkinnon nimi on Master’s Programme in International Food Business and Gastronomy."

Olemme suomessa! Miksi moinen nimi?

Päivämäärä:   1.6.26 06:03:26

. , kyseessä on kansainvälinen, englanniksi toteutettu maisteriopintojakso. Luultavimmin teen kuitenkin ne pedagogiset, tuo on vain toinen vaihtoehto. En ole lahjakas kielissä, mutta katsotaan - on aina hyvä poistua omalt mukavuusalueeltaan joskus.

Päivämäärä:   1.6.26 06:04:31

Ja kysyn edelleen, mikä gastronomian maisterin nimikkeessä huvittaa?

Päivämäärä:   1.6.26 06:11:04

Huvittaa koska se on todella naurettava nimi ja aihe maisterin tutkinnolle. Mutta jankka ei sitä tajua.

Päivämäärä:   1.6.26 06:16:23

. , ihan saman arvoinen tutkinto kuin muutkin. Huvittavuua lie sinun päässäsi. :)

Päivämäärä:   1.6.26 07:09:46

XD

Päivämäärä:   1.6.26 07:12:22

- , et ole opiskellut mitään, niin naureskelusi on aika turhaa. Hanki töitä vaikka alkuun.

Päivämäärä:   1.6.26 07:27:38

Teetkö gradun häränkullipadasta? XD

Päivämäärä:   1.6.26 07:31:20

Eikö viivalla ole parempaa tekemistä kuin kytätä ja kiusata Ällöä?

Päivämäärä:   1.6.26 07:35:06

. , ilmeisesti ei. Tämähän vainoaa tekstejäni ja lainailee nimimerkkiäni, kun ei ole muuta tapaa purkaa omaa tilaansa.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 08:01:30

Löysin nyt nimimerkkini salasanan, eli jatkossa kaikki kommenttini tulevat lihavoituna. Ja joo, kiitos ylisviivalle siitä, että nimimerkkiäni lainasi siellä täällä.

Opinnoistani en jaksa kuulla mitään naureskelua - teen minkä teen ja hyvin on menty.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 08:08:45

Olisi pitänyt kokeilla jo aikaa sitten tätä. Luulin, että tarvittiin vanhaa sähköpostia mukaan, mutta onneksi ei.

Lähettäjä: Vaino 
Päivämäärä:   1.6.26 08:13:12

Omista asioistaan ei kannata kertoa millään samalla nimimerkillä täällä

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 08:14:53

Vaino, totta tuokin. Osa haluaa vaan olla ilkeitä ja kiusata muita, se on nähty.

Päivämäärä:   1.6.26 10:29:43

Restonomi?

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   1.6.26 11:56:19

Ällö. Mä olen ihmetellyt sitä, miksi monet täällä vähättelevät sinua. Minä ainakin olen saanut Sinusta käsityksen, että olet asiallinen. Nyt, kun kerroit opiskelun tavoitteesi, niin käsitykseni vain vahvistui. Joten, kuten alusta asti sain Sinusta kuvan, että et ole mikään ääliö. Todella onnea ja innostunutta jatkoa opintiellesi.

Päivämäärä:   1.6.26 12:03:14

>et ole mikään ääliö

XD

Lähettäjä: matkustelija 
Päivämäärä:   1.6.26 13:40:06

Aloittaja tässä, kiitos Ällö kun vastasit ja kiva että aiot nyt viedä opinnot ihan tappiin saakka!

Päivämäärä:   1.6.26 13:44:21

"Olemme suomessa! Miksi moinen nimi?"

Kerro olevasi matalasti koulutettu kertomatta olevasi matalasti koulutettu.

Tiedepuoli on kansainvälistä tällä Suomessakin.

Päivämäärä:   1.6.26 13:48:11

Tiedettä voidaan tehdä 100% suomeksi jos niin päätetään.

Päivämäärä:   1.6.26 13:53:33

^ se olisi typerä päätös ja onneksi sellaista ei olla päättämässä.

Päivämäärä:   1.6.26 13:58:25

Se olisi äärimmäisen järkevä kansallismielinen päätös.

Päivämäärä:   1.6.26 14:09:14

Suomessa suomen kielen vaatimen ja sen opiskeluun ja käyttämiseen kannstaminen ei tarkoita että olisi matalasti koulutettu. Matkustelija taitaa olla Ällö itse joka asuu keravalla ja nostaa työttömyyskorvausta. Muuten ei voisi postailla 24/7

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.6.26 14:28:31

" .
Päivämäärä: 1.6.26 06:11:04

Huvittaa koska se on todella naurettava nimi ja aihe maisterin tutkinnolle. Mutta jankka ei sitä tajua."

Jos on itse suorittanut maisterin tutkinnon, niin sitten voisi olla varaa naureskella. Oletko sinä suorittanut?

Päivämäärä:   1.6.26 14:30:40

"-
Päivämäärä: 1.6.26 13:48:11

Tiedettä voidaan tehdä 100% suomeksi jos niin päätetään."

Meinaatko, että julkaistaisiin suomen kielellä kansainvälisissä tiedejulkaisuissa? Kerro olevasti matalasti koulutettu, sanomatta olevasi matalasti koulutettu.

Päivämäärä:   1.6.26 14:32:31

Tutkimukset julkaistaan englanniksi hyvästä syystä. Mietippä pönttö mikä se syy voisi olla.

Päivämäärä:   1.6.26 14:35:07

Et ole kääntämisestä kuullut?

Päivämäärä:   1.6.26 14:38:04

Olet vielä vajaampi, kuin kuvittelin.

Päivämäärä:   1.6.26 14:39:09

Selvä amis.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 15:24:38

Mitää, aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat lytätä muita. Kohtelen ihmisiä kuten he ansaitsevat, eli vastaan asiallisesti, kun minulle ollaan asiallisia. Tosiaan tavoitteena on tuo gastronomian maisteriohjelma tai sitten teen ne pedagogiset, joita en suorittanut loppuun aikanaan. Kotitalousopettajuudestakin joskus haaveilin, mutta ehkä se ei ole kuitenkaan juttuni.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   1.6.26 17:55:15

Ällö on palstan harvoja asiallisia kirjoittajia. Pahaa oloaan purkavat luuserit vaan jaksavat häntä vainota.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 18:24:55

Jep, näinhän tuo menee.

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   1.6.26 18:27:45

Joko ylisviivalla pukkaa amis viiksi haihtuvia?

Päivämäärä:   1.6.26 18:31:54

Olen samaa mieltä ja siksi toisinaan ajattelen, miksi yleensä menen lukemaan noita mitään sanomattomia viestejä. Olisi antoisenpaa lukea toisten kokemuksia ym.

Päivämäärä:   1.6.26 18:39:47

Siis mun vastaus oli nim.merk. Jep.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   1.6.26 18:43:04

mitää, ihmetyttää kyllä minuakin, miksi vaivaudutaan kommentoimaan, jos ei ole juuri mitään sanottavaa tai halutaan lytätä toista. Täällä on haukuttu ammattini ja ammattitaitoni ja jos opiskelen lisää, niin sekin on osan mielestä väärin ja huonoa.:D Onneksi osaan jättää nämä viestit omana arvoonsa.

Olen sysipaska monissa jutuissa, mutta työssäni en ole sitä ja tiedän hyvin, mihin pystyn. Huvittaa, että jotkut koettavat alentaa osaamistani jollain skeidalla.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   1.6.26 20:00:49

Itselläni oli tenttitulokset yliopistossa korkeintaan keskitasoa, mutta hyvin olen menestynyt työelämässä. Ei kannata ottaa liikaa paineita opiskelusta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.