Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Romu ok-talon myynti

Lähettäjä: Omena kaukana puus 
Päivämäärä:   31.5.26 18:33:32

Isältäni jäi ok talo. Ihan romu/mätä/homeessa. Myynti siis purettavaksi.
Piharakennukset samoin.

Miten päästä eroon?
Yksi siskoista pesänhoitaja. Kaksi muuta heikossa kunnossa terveytensä puolesta. Enkä minäkään paljoa pysty tekemään fyysisten vikojen takia.

Pesänhoitaja yht äkkiä keksi että talo pitää tyhjentää. Henkilökohtaiset tavarat jo viety pois. Itse olen piharakennukset tyhjentänyt jo pari vuotta sitten

Sisaruksiin menee varmasti loputkin välit jos vaadin myyntiä.

Onko ideoita hoitaa kyseinen soppa?

Re: Romu ok-talon myynti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 18:36:23

Miksi otit tuollaisen perinnön vastaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.5.26 18:40:54

"Pesänhoitaja yht äkkiä keksi että talo pitää tyhjentää. Henkilökohtaiset tavarat jo viety pois. Itse olen piharakennukset tyhjentänyt jo pari vuotta sitten

Sisaruksiin menee varmasti loputkin välit jos vaadin myyntiä."

Siis eivätkö muut sisarukset halua myydä taloa, vai haluavatko he tyhjentää rakennukset ennen myyntiä?

Päivämäärä:   31.5.26 18:44:57

Miksi ihmeessä tuota taloa tai enemmänkin tonttia ei myytäisi, jos siitä joku on valmis jotain maksamaan. Turhaa kulua vaan, jos sille ei mitään käyttöä ole.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.5.26 19:29:16

Miksi tuollaiset pitää tyhjentää???

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   31.5.26 19:34:56

Tässähän nyt riippuu tosi paljon mm siitä missä se rötiskö sijaitsee ja paljonko on tonttia. Jos se on jossain pienen kaupungin tyhjenevässä sivukylässä pienellä tontilla kun maat on jo myyty ympäriltä, niin sitä ei huoli kukaan edes ilmaiseksi.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.5.26 20:06:31

Laitat paikalliselle roskalavalle ilmon että saa tulla penkoon ja päivämäärä ja aika. Tavara kyll kelpaa kun on ilmaista. Sitten myytte tontin hinnalla, purkukustannukset on isot tai lähinnä se tavaran vienti kastikselle maksaa. Vpk:t poltti ennen, en tiiä tekevätkö sitä enää, kannattaa kysyä.

Päivämäärä:   31.5.26 21:01:53

Jäljelle jääneet kalusteet, vaatteet yms homeessa, ei siellä oo mitään annettavaa. Itse herkkä homepölylle, en voi olla sisällä kuin vartin, maskin kanssa siis, sit on mentävä ulos.

Vesikaivo on oma, viemäröinti on. Kunnan vesi 5m rajasta. 10min ajaa Helsinki-Tampere motarille. Noin 3200neliön tontti.
Lähin koulu, kaupat yms noin 4km.

Käsittääkseni mulla oikeus vaatia myyntiä, mutta lopullisesti menee siskoihin välit.

Päivämäärä:   31.5.26 21:17:20

Miksi edes olet ottanut vastaan perinnön? Jos jo etukäteen tiedät että siskot on hankalia niin lähdet vielä mukaan tuollaiseen.

Päivämäärä:   31.5.26 21:18:36

"Käsittääkseni mulla oikeus vaatia myyntiä, mutta lopullisesti menee siskoihin välit."

On, mutta mitä ne siskot sitten haluavat jos eivät myyntiä? Miksi siellä aletaan tyhjentää? Haluaako joku muuttaa sinne itse?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.5.26 21:20:04

Jos yksikin osakas vaatii niin jako on tehtävä. Kysy maksaako siskot sinut ulos. Nekö haluaa mörskän pitää vai onko niillä joku harha arvosta?

Päivämäärä:   31.5.26 21:25:07

Rakennusten purkaminen ja hävittäminen on suht työlästä ja kallista. Jos teitä on neljä perillistä, ette kostu myynnistä käytännössä yhtään per nenä. Tietysti pääsisitte siinä ongelmasta eroon.

Lähettäjä: njd 
Päivämäärä:   31.5.26 21:49:22

Sisko siis vaatii talon tyhjennystä, mutta ei suostu siihen, että se myydään?

Siis mitä minä en nyt tajua enkä ymmärrä, mikä on se ongelma?

Miksi se pitää tyhjentää, mutta ei saa myydä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.5.26 23:24:54

Helppoa; pesänhoitaja yht äkkiä keksi että talo pitää tyhjentää, joten pesänhoitaja tyhjentää talon. Kamahan on muutenkin arvotonta, koska romu/mätä/homeessa. Mikä tässä oli se varsinainen ongelma?

Päivämäärä:   31.5.26 23:27:49

Saisi myydä mutta pitäisi tyhjentää.
Eikä meistä sisaruksista eikä heidän lapsistaan saa tyhjennysapua. Eipä tullut itselleni mieleen että siskot heittäytyy hankalaksi, tai oikeastaan vain pesänhoitaja. Jonka kanssa ollu aina paremmat välit.

Isä kuoli 4-vuotta sitten, äiti 21-vuotta sitten.

Miten tuo myynnin vaatiminen käytännössä menee? Käsittääkseni joku virallisempi pitää olla eikä pelkkä viesti/soitto että vaadin myyntiä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.5.26 23:37:53

Mitä hemmetin tyhjennysapua? Se, joka muuten täysin tarpeetonta tyhjentämistä keksii vaatia myöskin itse siitä huolehtii ja problem solved.

Päivämäärä:   31.5.26 23:44:59

Joku homeinen röttelö niin miksi ihmeessä se pitäisi tyhjentää? Jos jotenkin onnistutte löytämään kiinnostuneen, niin ei sitä kiinnosta onko siinä purkutalossa jotain romua vai ei.

Ette tule tuosta juuri mitään saamaan, paikasta riippuu että mitä ostaja viitsii maksaa. Jos joku tosi kiva tontti niin voitte jotain saada.

Eihän tuossa ole mitään muuta järkevää tehdä kuin äkkiä myyntiin siinä kunnossa kun on ja romuineen. Kiinteistövero juoksee joka vuosi. Pois turhat kulut ja mietittävä. Kai se tyhjäystä vaativakin ymmärtää että ette tuolla rikastu vaikka tyhjäätte ja maalaatte ja istutatte kukkia?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.5.26 23:57:44

No järjestä tyhjennystalkoot, jonne kutsut kaikki. Ellei kukaan muu tule niin tee oma osuutesi ja mörskä myyntiin.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   1.6.26 00:02:30

Pyydä palokunta polttamaan, saavat samalla harjoitella savusukellusta asunnossa, jossa on kalusteet ym. Jos ihan lähellä ei ole muita asuinrakennuksia, saattaisi onnistua.

Lähettäjä: sääntösuomi 
Päivämäärä:   1.6.26 01:19:09

Nykyään ei kuulemma saa enää polttaa, ei edes palokunta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.26 08:05:53

Siis jos se purettavaksi myydään, niin miksi se pitää tyhjentää?
Kyllä se homeinen romu siellä siinä purkamisen yhteydessä sieltä häviää. Ja nekin kulut menee sitten sille joka sen purkaa.

Päivämäärä:   1.6.26 08:17:38

Pari vuotta sitten oltiin parin siskon kanssa "tyhjentämässä". Luulin että se riittää. Vanhin sisko ei kyennyt silloinkaan tulemaan paikalle.
Siksi kovasti ihmettelen tätä uutta tyhjennystä. Siirtolavakin maksaa.

Pankki aikoinaan arvioi hinnaksi 5000e.
Lähialueella myyty samankokoisia tontteja 20 000e hintaan. Siis mistä hakattu puusto pois.

Itse tyytyisin 5000e hintaan, kunhan pääsisi eroon. Pienempikin summa ok.

Olen ehdottanut että ottaa kuvia, ilmo nettiin. Sopia joku näyttöpäivä ja kellonaika. Korkeimman tarjouksen tehnyt saa sen.
Muuten käy mutta pesänhoitaja nyt keksi tuon tyhjennyksen. Itse olen ajatellut että hänen on ollu vaikeinta päästä yli isän kuolemasta. Siksi hannaa vastaan.

Lähettäjä: Home sweet home 
Päivämäärä:   1.6.26 10:06:13

Palokunta poltti minun hometaloni, tekivät ensin viikkoja sisällä tutkimuksia poliisien kanssa, polttivat siis irtaimistoa jotta uudet tutkijat pääsivät harjoittelemaan. Talon loppu poltto päivänä vielä tekivät savusukelluksia ym, ja lopuksi annettiin palaa maan tasalle.
Jos kohde on sinänsä "hyvässä" kunnossa ettei lattiat petä ym, on erittäin hyvä kohde harjoituksille koska harvoin sellaisia on. Meillä päin palokunta yksikkö saa polttaa vain yhden kohteen kahdessa vuodessa, että oikein usein eivät pääse harjoittelemaan, muualla kun konteissa.

Jos talon pois haluaa, niin suosittelen ottamaan yhteyttä palokuntaan, poltto paljon halvempaa kuin virallinen purkaminen.

Päivämäärä:   1.6.26 11:06:38

Mitäpä jos juttelisit siskon kanssa tästä tyhjentämistä ja että se romu sisällä ei vaikuta tällaisessa tilanteessa menekkiin mitenkään, vaan lavan vuokraus jne on pelkkää rahan tuhlausta, ja samaan sorttiin ne kamat päätyvät joka tapauksessa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.26 21:09:07

<Nykyään ei kuulemma saa enää polttaa, ei edes palokunta.

Saa. Meillä pyydettiin tarjous ja ohjeet VPK:lta joka kävi tsekkaamassa paikan, haki ympäristöluvan, teki naapurikuulemisen. Sytyttivät, tekivät harjoituksia (mm. savusukellus) ja huolehtivat jälkivalvonnan. Maksoi tonnin, tarjottiin talkookahvit ja sämpylät päälle. Tämä viime vuonna.

Lähettäjä: ddjj 
Päivämäärä:   1.6.26 22:05:55

Miksi se täytyy tyhjentää, jos on mätä ja purkua vailla?

Jos joku sieltä jotain haluaa pelastaa, niin käykööt hakemassa. Sen jälkeen myytte sen sellaisenaan purettavaksi ja ostajan tyhjennettäväksi. Problem solved.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.26 23:12:57

Lähettäjä: sääntösuomi
Päivämäärä: 1.6.26 01:19:09

Nykyään ei kuulemma saa enää polttaa, ei edes palokunta.

Täytyy tosiaan voivotella, kuinka paikka on tyhjänä ja miten pääisi eroon osoitteen kera, josko joku pyromaani sen sieltä äkkäisi

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   2.6.26 02:16:02

Lienee lähinnä tontti ...

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   2.6.26 11:40:14

Siis mitä ihmettä ne siskot tuolle paikalle aikovat tehdä? Pitää sen tyhjillään ja maksaa joka vuosi kiinteistöverot ym. maksut? Ja miksi se pitää tyhjentää? Jos pitää asumattomana tai myy purettavaksi, niin ei sitä tyhjentää tarvitse. Tässä ei nyt ole mitään logiikkaa. Miksi edes otit perinnön vastaan? Vai oliko muutakin omaisuutta kuin tuo rötiskö?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.