Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myynti-ilmoitusten rasittava tyyli

Lähettäjä: höhö 
Päivämäärä:   31.5.26 17:48:35

Joskus ilmoituksia lukiessa ei tee ollenkaan mieli ottaa yhteyttä myyjään, kun heti näkee, ettei hänen kanssaan saa kauppoja aikaan.

Ihan jo se, ettei ilmoituksessa ole kaikkia tarvittavia tietoja ja ilmoituksessa lukee "tosiostaja soittaa" ja "voitte toki viestejäkin lähetellä, mutta kamoon". Ei niitä tarvittavia tietoja taatusti soittamallakaan saa, kun myyjä veetuilee ja vänkää. Jos ylipäätään viitsii edes vastata puhelimeen.

Olen pidemmän aikaa harkinnut tietynlaisen auton ostamista ja eräs ilmoitus on jäänyt mieleen, kun se menee hakukriteereihini. Se pyörii etusivulla eikä hyödytä, että ilmoitukseen päivittää jotain jonnin joutavia, kun ne perustiedot puuttuu edelleen, ja ilmoitus on kirjoitettu niin typerään tyyliin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi ilmoitukseen ei voi laittaa olennaisia tietoja tai edes sellaisia kuvia, joista saisi selvää, eikä tarvitse kysellä "tyhmiä". Esim. "Myydään ruokapöytä. Tosiostaja soittaa". No kerro nyt edes että onko kyseessä kahden vai kahdeksan hengen pöytä tai laita edes kuva, josta näkisi millainen pöytä on kysessä. Tai sijainti, niin tietäisi mistä se tuote pitää hakea tai jos se onnistuu vain tiettynä päivänä tiettyyn aikaan, niin ilmoita sekin. Ja kun ostaja kysyy, sopiiko ajankohta X niin vastaus on "ehkä oon kotona, ehkä en, ehkä oon lenkillä tai saatan olla muuallakin". No okei...

Re: Myynti-ilmoitusten rasittava tyyli

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   31.5.26 17:54:44

Sitten kun kysyt lisätietoja ja kauppoja ei synny, ostaja on typerä turhan kyselijä ja renkaanpotkija :D

Lähettäjä: höhö 
Päivämäärä:   31.5.26 18:22:55

"Sitten kun kysyt lisätietoja ja kauppoja ei synny, ostaja on typerä turhan kyselijä ja renkaanpotkija :D"

Niinpä. Tai kun lisätietojen perusteella tuote ei olekaan sellainen kuin mitä ostaja hakee, hän saa vihat niskaansa.

Olisiko kannattanut laittaa tiedot ilmoitukseen, niin turhia kyselyjä ei tulisi...

Toki on olemassa myös lukutaidottomia ostajia, mutta tehkää heistä valittamiselle oma ketju.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   31.5.26 18:30:02

Hevosten myynti-ilmoituksissa näkee tosi paljon sitä, että juurikaan ei ole oleellisia tietoja ja kuitenkin tämä perusfraasi "tosiostajat soittaa". Miten voi tietää että onko tosiostaja jos siitä hevosesta ei saa kunnon tietoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 18:34:58

Joo just itse kysyin vauvan vaatepakettia. Paketti ei sisältö nytkään enää niitä vaatteita joita kuvissa ja ilmoituksessa oli vaan osa oli jo myyty erikseen. No sitten myyjä kysyi ostanko silti? No en kun siitä puuttui juuri ne minkä vuoksi itsekin olin kiinnostunut. Myyjä sanoi minulle miten inhoaa turhia kyselijöitä... Vastasin että sitten kannattaa varmaan ilmoitukseen laittaa oikeat tiedot.

Lähettäjä: kdek 
Päivämäärä:   31.5.26 19:23:03

Katsoin joskus myynti-ilmoitusta jossa oli 7 kirjaa myynnissä. Jokainen kirja lueteltu ja hinnoiteltu erikseen. Kerroin haluavani ostaa tän ja ton kirjan ja tulen illalla. Menin hakemaan näitä kahta kirjaa ja myyjä naureskeli, että ne on ostettu jo viikko sitten. Kiva, ettei sitä kertonut kun otin yhteyttä, saati päivittänyt ilmoitusta... Onneksi ei ollut pitkä hukkareissu, vain yhteensä 6 km pyörällä. Olisi harmittanut, jos olisin jostain kauempaa hakenut ja joutunut maksamaan siitä esim. bussilipun tai bensakulut.

Lähettäjä: Unohdus 
Päivämäärä:   31.5.26 22:20:57

Ärsyttävää on, jos myynti-ilmoituksesta unohtuu joku oleellinen tieto (esim. koko) ja sitten 5 ihmistä on kommentoinut ”Mikä koko, av kokotietoon asti” ja myyjä käy näille jokaiselle vastaamassa ja kertoo koon, mutta ei päivitä sitä puuttuvaa kokotietoa alkuperäiseen ilmoitukseen. Sitten joku taas kommenteissa kysyy kokoa, niin myyjä vastaa ”olen sen koon jo usamman kerra tässä kertonut”. Facessa ei aina pysty avaamaan kaikkia kommentteja. En käsitä miksei puuttuvaa tietoa voi lisätä alkuperäiseen ilmoitukseen.

Lähettäjä: jjdda 
Päivämäärä:   31.5.26 22:27:37

Unohdus:
Vielä parempi on kun myyjä vastaa yv:llä ja sitten kommentoi, että "olen sen jo ties kuinka monelle kertonut". Kun kertoisi edes siellä kommenteissa niin, että muutkin sen tiedon näkisivät.

Esim. kun hevosen/ponin myynti.ilmoituksessa ei ole kerrottu säkäkorkeutta ja useampi kysyy "Säkä?", saa jokainen vastauksen vain yv:llä, ja lopulta ei edes sillä...

Lähettäjä: :- 
Päivämäärä:   31.5.26 22:42:03

Mua ärsyttää, kun myyntiotsikkoon pitää tunkea kehuskelevia adjektiiveja tyyliin: Ihana juhlamekko. Selatessa satoja hakuun osuvia tuloksia, olellisempaa otsikossa olisi vaikka kokotieto.

No, tämä nyt on pieni ärsytys verrattuna siihen, että koko ilmoituksesta puuttuu oleellisia tietoja tms. jo mainittua.

Lähettäjä: ?, 
Päivämäärä:   1.6.26 00:58:17

Just luin Vintedistä jonkun tavaran myynti-ilmon jossa sanottiin "mitat tarvittaessa pyynnöstä"

....

Lähettäjä: Brax 
Päivämäärä:   1.6.26 07:27:19

Lähettäjä: :D
Päivämäärä: 31.5.26 17:54:44

Sitten kun kysyt lisätietoja ja kauppoja ei synny, ostaja on typerä turhan kyselijä ja renkaanpotkija :D

Tämä! Kerran sain itsekin moiset haukut niskaani myyjältä, kun erehdyin soittamaan ja kysymään mm myytävän hevosen ikää ja kokoa, joita ei ilmoituksessa mainittu (kumpikaan ei mätsännyt yhtään siihen mitä haen + selvisi että kyseisen hevosen ilmoituksessa ollut videokin oli yli 5 vuotta sitten kuvattu) :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.