Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelottavin kauhuleffa?

Lähettäjä: Vinkatkaa 
Päivämäärä:   31.5.26 15:30:32

Ehdottakaa mulle katseltavaksi mahdollisimman pelottavaa kauhuleffaa. Ei avaruusolio-juttuja.

Prime
HBO Max
Viaplay
Netflix
Disney+
Katsomo

Re: Pelottavin kauhuleffa?

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   31.5.26 15:52:05

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=7163698&t=7163698

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   31.5.26 15:57:42

Omasta mielestäni pelottavimpia ovat realistiset kauhut, esim. "home invasion" kategoriaan kuuluvat. Esim. He's Out There, The Strangers (alkuperäinen, ei viimevuotinen), The Purget (näistä erityisesti kakkonen).
Sitten jos yhtään rankemmat menee niin The Hills have eyes, Eden Lake esim.

Kummittelukauhusta Insidious-leffat ehdottomasti. Ja sellainen kun "The Night House", en muista oliko yliluonnollisia elementtejä, mutta pelottava oli.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   31.5.26 16:03:15

Jos home invasion kiinnostaa niin Funny games tai päälaelleen käännetty Speak no evil :-)

Paranormal activity oli aika hyvä, se eka siis.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   31.5.26 16:05:16

Funny games oli mun mielestä surkea, speak no evil oli järkyttävä :D siis se alkuperäinen, jenkki versiota en ole katsonut. Hills have eyes ihan sairas.

Tulen kirjoittelemaan ehdotuksia heti kun saan aivotoiminnan käyntiin.

Lähettäjä: Jaaha 
Päivämäärä:   31.5.26 16:09:46

En nyt sanoisi pelottavin, mut Identity on hyvä

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   31.5.26 16:11:12

Ei leffoja vaan sarjoja eli Netflixistä kannattaa katsoa Mike Flanaganin kauhusarjat.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   31.5.26 16:30:12

Wolf Creek

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.26 16:34:10

Vacancy

Lähettäjä: Jotain 
Päivämäärä:   31.5.26 17:27:41

Viaplaysta suosittelen
- It follows
- Countdown
-Uusi Scream
- Emily Rosen riivaaja
- 28 vuotta myöhemmin

Disney + suosittelen
- 28 viikkoa myöhemmin

Rakutenista katsonut
Ju-Onit
Don't look at demon
Mirrors
The Eye
Awakening
Sinister
Ja muita mutta näitä suosittelen jos löytyy netflixistä yms.

HBO:lta tykkäsin
-Sinners
Sitten katsonut ainakin Kirotut, Weapons(erikoinen), olikohan siellä Tarot, Finaldestinatiot. HBO:lla taisi olla paras kauhusta tarjonta. Disneyllä surkea ja viaplaylla ok.

Itse tykkään yliluonnollisesta kauhusta, teinikauhusta, kirouksista, zombi kauhusta ja scifikauhusta, mutta sitä en nyt lähde suosittelemaan

Lähettäjä: Jotain 
Päivämäärä:   31.5.26 17:29:23

Juu ja itse kanssa tässä nyt selailen, että mitä ihmettä sitä nyt katsoisi seuraavaksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 18:19:19

Manaaja

Päivämäärä:   31.5.26 18:24:35

Poltergeist.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   31.5.26 18:35:55

Rec on aika kuumottava. Sitten Conjuringit muistan, että pidin pelottavana, vaikka en nyt muista kyllä yhtään, mitä tapahtui. Nuorena katsoin paljon kauhuelokuvia.

Päivämäärä:   31.5.26 18:45:20

Veronica

Päivämäärä:   31.5.26 19:26:46

Ainiin ja Black phone sekä Black phone 2 oli oikein hyviä.

Barbarian oli ihan hyvä myös ja The Menu

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   31.5.26 22:06:37

"Funny games oli mun mielestä surkea --"
Kumpi? Haneken alkuperäinen on aika karmiva.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   31.5.26 23:18:14

The Purge realistinen kauhuleffa? Oliko vielä jotain muita hyviä murjaisuja? :D Koko Purgen premissi on niin typerä ja tekemällä tehty että se aiheuttaa enemmänkin naamapalmua kuin kauhua. No joo, ehkä ihan kaikkien aikojen ensimmäisessä Purgessa voisi olla jotain elokuvassa esiintyviä elementtejä, lähinnä siksi että köyhät ja laitapuolenkulkijat yms. eivät voisi aluksi uskoa että sivistyneessä yhteiskunnassa voisi oikeasti olla jotain tällaista. Mutta heti tokasta Purgesta alkaen kyse olisi lähinnä laillistetusta aseellisten ryhmittymien ja joukkioiden yhteenotosta koska trust me, kun päivämäärä on hyvin kaikilla tiedossa ja mitä silloin tapahtuu niin ei se nk. heikompi aineskaan jäisi sormi suussa tappamistansa vartoomaan, kuten elokuvasarja yrittää meille esittää. Ja kun kyse olisi kirjaimellisesti henkiinjäämistaistelusta niin ne köyhätkin kyllä kaivaisivat aseita vaikka kiven silmästä, ja oppisivat hyvin pian että joukossa on voimaa. Ylipäätään koko hommaa olisi täysin mahdotonta oikeasti rajoittaa yhteen päivään missään lähellekään meidän kaltaisessa yhteiskuntajärjestyksessä. Ei se niin menisi että pari nukkumalähiön naapurikaverusta vaan kävelisi kaduilla rynkkyjen kanssa ja etsisi jotain pultsareita tai kodittomia ammuttaviksi vähän samaan tapaan kuin lähtisivät golfia pelaamaan; ne joutuisivat itse ammutuiksi heti ekana.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   1.6.26 00:12:45

Mulla jäänyt viime vuosina katsotuista hirvittävimpänä mieleen The Empty Man.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.26 00:14:20

TWISTER ! ! !

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   1.6.26 06:13:43

Jos on itsellä lapsia, niin Babadook toimii hyvin.
Sinners, Oscar voittajakin, oli todella hyvä. Paljon enemmän kuin kauhuelokuva, oikeastaan ei kauhuelokuva…

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 09:40:17

Ahdistavin minkä oon ikinä nähnyt on se elokuva, jossa joku hullu parsii elokuvan päähenkilöstä mursun. Hyi helvvvvv... en muista elokuvan nimeä. Löytyy varmaan nopeasti googlettamalla mutten halua muistella yhtään enempää :D

Päivämäärä:   1.6.26 10:49:05

The Tusk?

Päivämäärä:   1.6.26 10:50:04

Sen on kai tarkoitus olla komedia

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   1.6.26 10:54:38

Vihreitten puolueohjelma

Lähettäjä: Myrmeli 
Päivämäärä:   1.6.26 13:09:36

Netflix: Shhh

Päivämäärä:   1.6.26 14:58:41

Hyi hemmetti, Tusk... Näin youtubesta jotain pätkiä ja traumatisoiduin jo niistä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 15:45:30

Tais olla se vuoden 2007 funny games minkä katsoin, en tykännyt. Babadook oli mun mielestä myös tylsä.

Lähettäjä: Tuplapiste 
Päivämäärä:   1.6.26 17:04:53

Käsikirjoitusvaiheessa. Nimi on jo: Painajainen Punkkimetsässä.
Olipa kerran viisi hyväkroppaista teiniä jotka päätti lähteä telttailemaan. Tulivat jykevälle muurille, joka oli pystytetty Janican isomummuntädin maiden ympärille. Kolmen metrin välein oli kieltotauluja kaikilla kielillä, mutta he päätti että huihai, let's vamos....

Päivämäärä:   1.6.26 17:24:24

Tyhjällä ei muuta annettavaa kuin haukkuminen, itse ei osaisi tehdä edes häävideota.

Olen huomannut että ”huono, tylsä, paska” on arvioita sellaisilta, joilla ei juuri ole mitään älyllistä annettavaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 17:29:44

Haahhhaha kylläpäs nyt jotain kiukuttaa siellä :D sori vaan jos en nyt keksinyt hienoa synonyymia sanalle tylsä ja se nyt iski johonkin arkaan paikkaan. Minun mielestäni se elokuva vain yksinkertaisesti oli tylsä, ei yhtään pelottava.

Päivämäärä:   1.6.26 17:42:16

Arkaan paikkaan?
Olen vaan kyllästynyt noihin tyhjiin non-arvioihin, joiden antaja selvästi kuvittelee olevansa jotenkin super fiksu. Oikeasti on vain vailla keskittymiskykyä ja muutenkin vajaa.

Silti se oma ylivertainen totuus on vaan töräytettävä ulos kuin kanamunapieru, josta muut kärsii ja itse nuuskii ekstaasissa.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   1.6.26 19:16:20

.... Etkö ole koskaan kuullut, että ihmiset pitävät eri asioista? Toisen mielestä hyvä ja pelottava kauhufilmi voi olla toisen mielestä tylsä ja huono.

Mielipiteistä on huono kiistellä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.6.26 20:09:34

No väittäisin, että sä tässä kuvittelet olevasi superfiksu ja yrität alentaa muita haukkumalla :D en onneksi ota nokkiini, mutta neuvoisin silti ennemminkin sinua miettimään omaa ulosantiasi, menet sinulle täysin tuntemattomien ihmisten haukkumislinjalle jonkun nettiforumin mielipiteen takia. Vähän on säälittävää.

Lähettäjä: Pörro 
Päivämäärä:   1.6.26 22:38:52

En tiedä löytyykö noista palveluista, mutta Neon Demon jätti itelle traumat pitkäksi aikaa.

Lähettäjä: Ma 
Päivämäärä:   1.6.26 22:53:10

Hotel 1,2,3. Hyi. Ihmislihakauppaa

Lähettäjä: Ma 
Päivämäärä:   1.6.26 22:54:01

Vai oliko se hostel

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   1.6.26 23:02:27

You should have left

Lähettäjä: wanhasennu muistel 
Päivämäärä:   1.6.26 23:06:22

Kyllä se Hitchcockin Psyko oli aikoinaan todella pelottava. Räjäytti pankin niinsanotusti. Eipä ollut silloin juuri muuta samanlaista, mihin verrata.

Lähettäjä: Reilustisanoen 
Päivämäärä:   2.6.26 10:23:08

Hesan rush hour...kaameeta hölmöilyä, osin tahallista kiusantekoo..mätiiän nää tyypit osa häipänny kaukomaille niinkunjooo alibis..

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   2.6.26 13:22:03

Paranormal activity1 ja The Blair Witch Project.

Niinkuin näkyy, pidän psykologisesta jännityksestä, juuri mitään ei tarvitse näyttää, kun juoni on punottu taitavasti se riittää.

LähettäjäÄllö 
Päivämäärä:   2.6.26 14:27:14

Blair witch project oli ihan järkyttävä vitsi. En tunne ketään, jonka mielestä siinä olisi mitään pelottavaa. Juuri miehen kanssa juteltiin siitä pari päivää sitten ja mies totesi, että olivat meinanneet lähteä kesken leffan pois elokuvateatterista, kun hypen jälkeen oli kaikkea muuta, mitä arvelivat sen olevan. Huono se oli minustakin.

Päivämäärä:   2.6.26 18:31:52

The Mist oli hyvä, 20 vuotta myöhemmin, Teksasin moottorisahamurhaaja (myös se 2003 tehty).

Silent Hill löytyisi kaapista DVD;mä, en muista siitä hirveästi mitään, pitäisiköhän viikonloppuna vilkaista.

Nyt kesällä elokuviin tulee se uusi evil desd, siitä olis puhuttu et olis aivan hirveä. Ja se mummy minkä taitaa saada ehkä jopa vuokrattua nyt.

Päivämäärä:   2.6.26 18:46:11

Käykää katsomassa Obsession leffateattereissa, pyörii juuri nyt. Erinomainen kauhuleffa. Joka on harvinaista.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   2.6.26 18:48:20

Sellainen kuin "1974: La posesión de Altair"

Näyttivät sen yhtenä vuonna kauhuelokuvatapahtumassa. En meinannut pystyä katsomaan kokonaan. Jos jostain löydät, kannattaa katsoa. Joskus oli youtubessa ilman tekstityksiä. Espanjalainen kauhuleffa.

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   3.6.26 23:25:08

Primevideolla on nyt se Talk to me-elokuva ja mun mielestä se oli aika kauhea :D parissa kohtaa en voinut edes katsoa

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   4.6.26 05:50:04

Paranormal Activity

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.