Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pidätkö lapsista ja oletko työtön?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.5.26 13:43:43

Hae koulunkäynninohjaajaksi. Tähän työhön et tarvitse koulutusta saadaksesi töitä. Hakijamäärät ovat todella pieniä verrattuna mihin tahansa muuhun alaan.

Re: Pidätkö lapsista ja oletko työtön?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   31.5.26 14:39:23

Riippunee paikkakunnasta onko näin, oma läheinen koulutettu koulunkäynninohjaaja suurehkossa kasvukunnassa töissä ja siellä kyllä palkataan/ on töissä vain koulutettuja tai alaa opiskelevia henkilöitä.
Eli täysin paikkakuntakohtaista onko alalla töitä ja vaaditaanko alan koulutus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 14:42:25

Olen työtön. En pidä lapsista.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   31.5.26 14:47:00

Mulla on lapsia. En pidä ajatuksesta että kuka tahansa voi olla koulunkäynnin ohjaaja. Tuttu opiskeli aikonaan tuon ammatin.

Lähettäjä: Sijainen 
Päivämäärä:   31.5.26 15:13:56

Tuttu abi piti välivuoden yo-kirjoitusten jälkeen ja oli ”tarvittaessa kutsuttavana” sijaisopettajana yläasteella. Oli toiminut partiossa/vartiossa ohjaajana, joten kokemusta lapsista ja nuorista oli.

Koulussa oli keskitasoa, joten en tiedä miten osasi yläastelaisia opettaa.

Päivämäärä:   31.5.26 15:26:04

Itse asun isossa kaupungissa, jossa koulutetaan koulunkäynninohjaajia eikä päteviä ole silti tarpeeksi saatavilla.

Päivämäärä:   31.5.26 16:18:06

Palkka?

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   31.5.26 16:54:03

Tässä kaupungissa juuri puolitettiin säästösyistä koulunkäynninohjaajat ja avustajat. Palkkakin on sitä luokkaa, että se on vain lyhyt välietappi päästä parempaan työpaikkaan.
On myös erittäin arveluttavaa, että kuka tahansa pääsee noihin töihin ilman mitään koulutusta tai kokemusta.
Mutta Suomi onkin päätetty ajaa keinolla millä hyvänsä kehitysmaaksi, missä puolet kansansa on luku- ja kirjoitustaidotonta ryysyrantaa, jota on helppo sitten valjastaa ilmaiseksi orjahommiin jotakin soppakulhoa vastaan.

Lähettäjä: Merja 
Päivämäärä:   31.5.26 17:02:05

Olen työtön ja pidän lapsista

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   31.5.26 17:41:48

Täällä päin ainakin koulunkäynninohjaajista on ylitarjontaa, ja päteviä hakee jokaiseen paikkaan useita. Sijaiseksi voi päästä tai osa-aikaiseksi pienillä tunneilla.

Päivämäärä:   31.5.26 19:17:59

Etsin töitä, mutta käsittääkseni meillä päin näihinkin on tulijoita.
Ikävää, että palkka on vain reilu 1600e ja verot pois. 26 viikkotuntia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.5.26 20:02:57

Ystävätär pääsi koulunkäynnin ohjaajaksi ilman koulutusta. Onhan yksi julkkiskin kouluavustajana ilman koulutusta

Lähettäjä: Ei enää 
Päivämäärä:   31.5.26 20:13:28

"Ystävätär pääsi koulunkäynnin ohjaajaksi ilman koulutusta. Onhan yksi julkkiskin kouluavustajana ilman koulutusta "

Niin määräaikaisena. Vakituinen työ vaatii pätevyyden. Ihan paikkakunta kohtaista työllisyys tilanne. Täällä päin missä itse asustelen ei nykyään kunnilla ja kaupuneissa pääse edes sijaiseksi lasten pariin ilman alankoulutusta tai korkeamman tason koulutusta. Sen verran kova kilpailu. Kolme vuotta sitten tilanne oli ihan eri.

Päivämäärä:   1.6.26 09:51:32

Turussa ja Varsinais-Suomessa

Päivämäärä:   1.6.26 20:53:20

Olen työtön mutta pidän vain omista lapsista. Ja menen mieluummin oman alan töihin kun ansiosidonnainen loppuu. Nyt olen mieluummin kotona.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.