Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  1930-luvun tiedot suomenhevosista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.5.26 08:21:33

Onko mahdollista jäljittää ukkini kasvattamat suomenhevoset jostain? Oli ainakin yksi kantakirjaori ja useampi tamma. Yhden nimen tiedän, mutta sillä ei löydy tuloksia Sukupostista.

Re: 1930-luvun tiedot suomenhevosista

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.5.26 08:57:13

Mä joskus hain Hevosurheilun tietokannasta ja löysin sieltä ainakin joitain isoisäni kasvattamia hevosia, joita oli yllätyksekseni käytetty näyttelyissä. Yllättävän vanhoja lehtiä löytyi.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   31.5.26 11:15:03

Hevosurheilun lehtiarkistosta kuten edellä on jo mainittu, vuodesta 1924 alkaen löytyy lehtiä. Vanhoista kantakirjakirjoista, noita on välillä myytävänä eri alustoilla. Ja yksi vaihtoehto on myös seudun maakunta- ja paikallislehdet, esimerkiksi näyttelyistä on ihan näihin päiviin asti tehty lehtiin juttuja.

Lähettäjä: TM 
Päivämäärä:   2.6.26 08:36:17

Aloittaja. Laita sähköpostiosoite tai kirjoita tänne haluamasi hevosten ja kasvattajan nimi + paikkakunta. Kantakirjahevoset saa jäljitettyä + muita näyttelyissä tai työ-/ravikisoissa käyneitä. Itse löysin noin kymmenen isoukkini kasvattamaa hevosta viime vuosisadan alkupuolelta. Mitä en pysty löytämään, niin tietoja mummoni raviohjastuksista. 1900-luvun alkupuolella ainakin pienemmissä kilpailuissa naisohjastajan kohdalla lukee vain hevosen omistajan eli yleensä miehen nimi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.26 11:45:02

TM: Mulla on sama, ei löydy mummin kisatuloksia. Ja nämä olisi jostain 40-luvulta.

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   3.6.26 15:35:16

Paikallislehdistä voi löytää myös ohjastajien tietoja ja kuviakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.