Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen ei-salonkikelpoinen

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.5.26 18:24:15

Hurraa, htnetti palasi. Aloitan politiikalla.

SDP kertoi että perussuomalaiset eivät ole salonkikelpoisia. Sieltä omasta veronmaksajien selkänahasta revityissä miljoonissa kellivän mamun on tietysti helppo siemailla samppanjaa salongeissaan. Arvostan enemmän meitä perussuomalaisia, jotka yritämme pärjätä eliitin salonkien ulkopuolella.

Re: Olen ei-salonkikelpoinen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.5.26 18:28:33

Minä vain aina hämmästelen sitä, miten maahanmuuttajien määrä lisääntyy voimakkaimmin aina kun persut ovat puikoissa. Ollaanko sitä sitten oikeasti kuitenkaan kovin maahanmuuttovastaisia vai onko se vain esitystä, kun teot puhuu toista kuin sanat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.5.26 18:33:56

Niin taattua htnettiä, nousee kuolleista ja välittömästi ollaan valittamassa maahanmuuttajista harhaisesti.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   28.5.26 18:46:34

"välittömästi ollaan valittamassa maahanmuuttajista harhaisesti"

Persuthan ovat yhden asian lahko... ;)

:))

Päivämäärä:   28.5.26 19:13:18

Itsekin salonkikelvoton.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   28.5.26 20:15:16

"Arvostan enemmän meitä perussuomalaisia, jotka yritämme pärjätä eliitin salonkien ulkopuolella." Samalla kun Perussuomalaiset ja Kokoomus kurjistavat tavallisten ihmisten ja köyhien asemaa päätös toisensa jälkeen.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   28.5.26 22:57:47

J, ja vasemmisto vetäisee tarvittavat rahat "seinästä", että teikäläisillä olisi hyvä olla. Tavallisen ihmisen olo ei ole kurjistunut tällä hallituskaudella! Tuilla elävien elintaso on kyllä laskenut ja näin pitää olla kun elää veronmaksajien rahoilla!

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   28.5.26 23:03:34

"Tuilla elävien elintaso on kyllä laskenut ja näin pitää olla kun elää veronmaksajien rahoilla!"

Onpa kylmä asenne. Aika harva "veronmaksajien rahoilla elävä" tekee sitä pelkkää laiskuuttaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   29.5.26 08:36:54

"Persuthan ovat yhden asian lahko... ;)"

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Perussuomalaiset ovat tehneet suomalaisessa yhteiskunnassa paljon hyvää ja nostaneet esiin tärkeitä asioita, esimerkiksi suomen kielen aktiivisen säilyttämisen.

Te vihreät sen sijaan perustatte historianne ja ideologianne natsi-Saksan keskeisiin ideoihin. Linkola oli tästä erinomainen esimerkki ja kannatti kansanmurhia. Voi mitä suitsutusta sai teikäläisiltä osakseen.

Päivämäärä:   29.5.26 08:40:23

Olen joskus muinoin äänestänyt vihreitä, ennen kuin tajusin, kuinka yksisilmäistä ja kaupunkikeskeistä vihreiden politiikka on.

Olen vuosikymmenten mittaan suojellut metsiä pysyvästi Metso-ohjelman puitteissa, viljellyt luomuna ja tehnyt muutenkin työtä luonnon monimuotoisuudene hyväksi. Vihreitä en kuitenkaan enää voi äänestää. Politiikkanne on niin vierasta reaalimaailmalle ja argumentit usein niin vihamielisiä, leimaavia ja ihmisten jakamiseen ja jaottelemiseen tähtääviä.

Päivämäärä:   29.5.26 15:40:23

"Te vihreät sen sijaan perustatte historianne ja ideologianne natsi-Saksan keskeisiin ideoihin."

Ketkä vihreät? Ja eikös uusnatsit ole itse asiassa persusten alajaos...

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   29.5.26 19:17:59

Persujen ajama mamuvastainen politiikka on kyllä huolestuttavaa. Facebookissakin tulee vastaan kaiken maailman tekoälyllä tehtyjä kuvia yms mitkä lietsoo vastakkain asettelua. Hauskinta miten tyhmiä ihmiset on kun uskovat että tuilla mamut elää leveästi ja suomalainen kärsii :D
Tukia ei ulkonäön perusteella määritellä.

Fakta on se että suomalaiset ei omaa mukavuudenhalun vuoksi tee enää lapsia. Ei viitsitä, tai kuvitellaan olevan ikuisesti nuoria ja nelikymppisenä havahdutaan et perhe olisikin ollut kiva. Mamut tekee lapsia ja saavat toki silloin lapsiperheiden tukia.

Mamulle myös työnteko Suomessa on tehty hankalaksi, tarvii työluvan jotta voi työskennellä mutta jotta luvan voi saada pitää olla työpaikka. Esimerkiksi.

Siitä huolimatta paljon erityisesti toisen polven mamuja työskentelee esimerkiksi terveydenhuollossa mihin Purrakin voi päästä tarvittaessa mamun hoidettavaksi kun hätä tulee :)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.5.26 19:33:40

" Tukia ei ulkonäön perusteella määritellä."

Ei, eikä ongelma ole ulkonäöissä vaan siinä ettei valtion varat riitä elättämään jatkuvasti kasvavaa sosiaaliturvan varassa elävää joukkoa. Maahanmuutto tulisi keskittää työperäiseen muuttoon ja muuttoon esim Aasiasta lähi-idän tai Afrikan sijaan, sieltä tulevat eivät työllisty.

Lukaiskaapa Harkimon lista ensi vaalikauden sopeuttamisohjelmasta, siinä on paljon järkevää asiaa myös maahanmuutosta.

Päivämäärä:   29.5.26 19:35:09

Tai mieluummin Kurun lista.

Päivämäärä:   30.5.26 11:38:35

Persujen ajama mamuvastainen politiikka on kyllä huolestuttavaa.

Persuilla ei ole mitään mamuja vastaan mutta he eivät hyväksy sellaisia jotka tulevat elämään tänne suomalaisten kustannuksella ja joilla ei ole minkäänlaista halua kotoutua ja opetella maamme kieltä.

Päivämäärä:   30.5.26 12:43:52

Ikävä tosiasia on se, että Suomi ei ole pienimmässäkään määrin houkutteleva maa esim. työperäisen ja/tai opiskelevan maahanmuuttajien näkökulmasta. Eli Suomelta puuttuu täysin vetovoima (ja pitovoima!) - verrattuna melkeinpä mihin hyvänsä Euroopan maahan.

Pelko pois - persukset!

Päivämäärä:   30.5.26 12:45:25

Taisit unohtaa maailman avokätisimmän sosiaaliturvan.

Päivämäärä:   30.5.26 12:49:01

Eikös Suomi joutunut juuri EU:n tarkkailuluokalle sosiaaliturvasta(kin)?

Päivämäärä:   30.5.26 12:51:02

"Taisit unohtaa maailman avokätisimmän sosiaaliturvan."

Maailman avokätisin sosiaaliturva, jonka liian alhaisesta tasosta Suomi on saanut jo useamman kerran moitteita Euroopan neuvostolta.

Päivämäärä:   30.5.26 13:32:13

Ilmeisesti hukkaviiva tarkoittikin Suomen avokätisintä sosiaaliturvaa, eikä maailman... ;)

Lähettäjä: pallo 
Päivämäärä:   30.5.26 13:34:30

"Taisit unohtaa maailman avokätisimmän sosiaaliturvan."

näin menee persuvalheet läpi.

Asun Helsingissä. Ihmettelen miten tämä kaupunki pyörisi ilman maahanmuuttajia. Bussikuskeista varmasti 8 kymmenestä on maahanmuuttaja. Olen terveydenhoitoalalla ja näen myös paitsi laitokset, myös kotihoidon tilanteen. Ainakin 70% kaikista työntekijöistä on maahanmuuttajia. Iso osa lähihoitajista, siivoojista, keittiöhenkilökunnasta jne kaikki. Mun mies pesettää auton maahanmuuttajien autopesulassa, hän käy irakilaisessa parturissa, meidän siivooja on somali, kaupunki on täynnä maahanmuuttajioen pizzerioita, nepalilaisten ravintoloita, kiinalaisten ravintoloita. Tavallisissa kahviloissa iso osa tytöistä tiskin takana on lähes aina maahanmuuttajatyttö.
Valtaosa puhuu hyvin suomea, osa välttävästi, osa huonosti.
Kaikki ovat TÖISSÄ ja rakentavat Suomea.
Usein töissä jotka eivät enää kelpaa suomalaisille koska "tuet on niin hyvät!"
Mieheni irakilainen parturi tekee 10-12 tunnin työpäivää koska haluaa kouluttaa lapsensa. Toinen lapsi opiskelee lääkiksessä, toinen pyrkii just lääkikseen. Afgaani-iranilainen taksikuski kertoi myös tekevänsä pitkää päivää koska haluaa että lapsensa opiskelevat. "Minulla ei ollut mahdollisuutta opiskellä, olen tehnyt työtä 10-vuotiaasta, haluan että lapseni pääsevät yliopistoon, se on tärkeintä elämässäni!".
Ja kyllä, pieni osa maahanmuuttajista aiheuttaa ongelmia yhteiskunnassa, ja niin aiheuttaa pieni osa suomalaisistakin.

Päivämäärä:   30.5.26 14:13:24

Pallo nyt unohtaa faktan, että työllistyvyys noilla irak/afgaaneilla on puolet pienempi kuin suomalaisilla ja esim aasialaisilla.
'
Mutta muuten hieno tarina.

Päivämäärä:   31.5.26 10:02:38

"Ikävä tosiasia on se, että Suomi ei ole pienimmässäkään määrin houkutteleva maa esim. työperäisen ja/tai opiskelevan maahanmuuttajien näkökulmasta. Eli Suomelta puuttuu täysin vetovoima (ja pitovoima!) - verrattuna melkeinpä mihin hyvänsä Euroopan maahan."

Mihin mahdat perustaa tämän ajatuksen? Tilastojen mukaan näin ei ole. Suomi on tällä hetkellä hyvin kiinnostava maa esim. huipputeknologiayritysten kannalta. Syy tähän on mm. siinä, että Suomessa on helppo täyttää hiilijalanjäljen minimoimiseen liittyvät vaatimukset, joita kansainväliset yritykset tänä päivänä joutuvat miettimään jo imagosyistä.

Suomi on esim. Ruotsia kiinnostavampi maa myös siksi, että Suomessa on turvallista. Monet kansainväliset yritykset ovat lähteneet Ruotsista eikä uusia investoijia tule, koska yhteiskunta on liian vaarallinen. Jengiväkivallan kohteeksi voi joutua missä vain. Jopa Ruotsin ent. pääministeri Magdalena Andersson varoittaa suomalaisia jengiväkivallasta, etteivät suomalaiset sinisilmäisyydessään tekisi samoja virheitä kuin ruotsalaiset: https://yle.fi/a/7-10099211

Miksi käsityksesi Suomesta mahtaa olla noin vähättelevä? Se on erityisen ikävää, kun olet toiminut itsekin politiikassa. Ei politiikkaan kannata lähteä, jos ei osaa arvostaa suomalaista yhteiskuntaa. Rakentavalla asenteella saa paljon enemmän aikaan.

Päivämäärä:   31.5.26 13:09:14

"kun olet toiminut itsekin politiikassa"

Niinkö? Kuinkahan en ole itse huomannut... ;)

Päivämäärä:   31.5.26 13:37:06

"Suomi on esim. Ruotsia kiinnostavampi maa myös siksi, että Suomessa on turvallista."

Sosiaaliturvaa heikentämällä päästään turvallisuudesta näppärästi eroon.

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   31.5.26 17:34:05

Ruotsi ei ole ollenkaan turvaton, se on segrekoitunut. Ei väkivalta kosketa medessvenssonia puhumattakaan yläluokasta (mitä se nyt huumeita ostaessaan joutuu tekemisiin) Väkivalta keskittyy maahanmuuttajalähiöihin, ja siitä ei ruotsaslaiset piittaa. sama kuin korona-aikaan, niin kauan kuin vain suomalaiset vanhukset kuoli hoitolaitoksissa niin mitä väliä.
Ruotsalaiset ei välitä kuin itsestään ja niin kauan kuin maahanmuuton ongelmat pysyy poissa silmistä ei niistä paljon välitetä.

Päivämäärä:   31.5.26 18:12:28

Vastahan siellä kuoli sivullinen tyttö jengien välisessä ammuskelussa. Malmössä ei kantaväestö kulje lainkaan tietyillä alueilla ja poliisikaan ei niihin mene ilman suurta tukijoukkoa.

Että onnea vaan, Suomi on samalla tiellä.

Päivämäärä:   31.5.26 18:30:04

"Suomi on samalla tiellä"

Älä nyt sentään ihan kaikkea usko, mitä persut väittävät!

Päivämäärä:   1.6.26 10:47:23

"Väkivalta keskittyy maahanmuuttajalähiöihin, ja siitä ei ruotsaslaiset piittaa."

Kannattaa seurata monenlaisia ruotsalaisia medioita ja ennen kaikkea puhua joskus ruotsalaisten kanssa, niin saa käsitystä todellisuudesta. Kaikkea ei uutisoida tai uutisoidaan siloitellen, koska ruotsalaiset eivät perinteisesti voi myöntää, että kansankodissa olisi mitään vikaa.

Ongelmia ei valitettavasti esiinny vain lähiöissä. Ampumisia ja räjähdyksiä on muuallakin, missä tahansa, missä asianomaiset liikkuvat. Myös seksuaalirikoksia tapahtuu muuallakin kuin lähiöissä.

(Olisiko ongelma sinusta jotenkin pienempi, jos rikoksia tapahtuisi vain lähiöissä? En ole varma, ymmärsinkö, mitä tarkoitat.)

Päivämäärä:   1.6.26 10:51:37

"Suomi on samalla tiellä"

"Älä nyt sentään ihan kaikkea usko, mitä persut väittävät!"

Ruotsin entinen pääministeri Magdalena Andersson on demari.

Jengiväkivaltaan liittyvien ongelmien täytyy olla varsin valtavia, jotta ruotsalainen demari edes myöntää, että ongelmia on ja vielä varoittelee naapurimaata. Ruotsalaiseen kulttuuriin ei normaalisti kuulu moittia sosiaalidemokratian rakentamaa kansankotia mistään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.