Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  vanhentunut horminikierukka, ei menkkoja

Lähettäjä: wof 
Päivämäärä:   15.5.26 14:21:27

Otsikkoon ei nyt kunnolla mahtunut, mutta tilanne on se että mulla on todella vanhentunut hormonikierukka, mallia en muista, mutta on laitettu 16-18v sitten, eli on vanha. menkat loppu pian laiton jälkeen, eikä niitä oo paria hassua tiputteluvuotoa kummemmin ollut vieläkään, edellisistä niistäkin aikaa. Ikää 41v.
vaihdevuosioieeita ei kyllä kummemmin ole ollut, ei mitään huomattavaa mutta ainahan sitä enemmän miettiessä tulee fiilis että voishan se ja tuokin olla kiinni vaihevuosista tai ihan muuten vaan..
onkohan mitään toivoa että tilanne tosiaan olis se, että vaihevuoset ois senverta aikases että jos kierukan nyt poistaa, pysyis menkatkin pois kuvioista? ei kai noin vanha kierukka voi enää toimia?
ja joo, ajattelin olla neuvolaan yhteydessä ensviikolla, tänäänhän sinne ei enää mitään yhteyttä saanut..

Re: vanhentunut horminikierukka, ei menkkoja

Lähettäjä: Hupsishei 
Päivämäärä:   15.5.26 14:47:24

Ei taida olla mikään HT netin päivystys asia tämä. Ehtinet kysellä ensi viikollakin joltain asiantuntijalta neuvola/lääkäri.

Re: vanhentunut horminikierukka, ei menkkoja

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.5.26 15:16:46

Täällä aika sama tilanne, varmaan jotain 13 vuotta vanha kierukka edelleen pitää menkat poissa. Ikää mulla 47 ja nyt on vähitellen alkanut tulemaan kuumia aaltoja, yleensä tosin vaan öisin. Kyllä ne voi pitkäänkin pitää menkat poissa, siihen kun ei tarvii kun ihan minimaalisen määrän sitä hormonia, ja on vielä paikallisesti just siellä missä pitää.
Jotenkin epäilyttää, että 41-vuotiaalla vielä menkat olisi kokonaan loppuneet vaihdevuosien takia. Toki se mahdollista on.
Itse ajattelin tuon pitää niin pitkään kun toimii, mulla ei ehkäisyyn ole tarvetta, joten siitä ei tarvitse välittää. En enää ehkäisynä näin vanhaan kierukkaan luottaisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.