|
Lähettäjä: Tympii
Päivämäärä: 14.5.26 17:03:18
Pidemmän päälle tämä on vakavana uranaisena ruvennut turhauttamaan. Olen siis vastavalmistunut, sosiaalialalla. Saan kyllä sinäänsä mukavaa ja positiivista palautetta asiakkailta, mutta se on sen luonteista, että tuntuu, että he pitävät minua vain kivana kaverina tai jonakin SPR:n ystäväpalvelun seuraneitinä. Palaute liittyy usein jollain tapaa persoonaani tai olemukseeni. Esim. positiivisuuteen, ystävällisyyteen tai rauhallisuuteen.
Asiakkaat rupattelevat kanssani mielellään iloista ja suruista, ja minua kaivataan eniten silloin, kun asiakas tarvitsee vain jonkun, jolle jutella. Mutta aina kun pitäisi jotakin teoriaosaamista vaativia asioita hoitaa, niin sieltä tulee jotakin sen tyyppistä kuin "Älä huoli, tuo *jonkun kokeneemman ja vanhemman työntekijän nimi* kyllä ottaa tämän hoitaakseen". Tai sitten "Onko asia muka todella näin, voisitko soittaa *jonkun kokeneemman ja vanhemman työntekijän nimi*:lle ja varmistaa?" Ja sitten selviääkin, että asia on juuri kuten olen sen sanonut/neuvonut, mutta minun suustani se ei ole vain kuulostanut yhtä uskottavalta kuin kollegan.
Minua on ruvennut harmittamaan, että minut nähdään asiakkaiden toimesta ilmeisesti jotenkin epäpätevänä. En tiedä, onko tämä ajan kanssa helpottava ongelma, vai vaikutanko sitten asiakkaiden silmiin vähän sellaiselta hyväntahtoiselta höpsöltä, ja onko se minun roolini. Miten voisi saada lisää uskottavuutta?
|