Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakkaat pitävät minusta väärällä tavalla

Lähettäjä: Tympii 
Päivämäärä:   14.5.26 17:03:18

Pidemmän päälle tämä on vakavana uranaisena ruvennut turhauttamaan. Olen siis vastavalmistunut, sosiaalialalla. Saan kyllä sinäänsä mukavaa ja positiivista palautetta asiakkailta, mutta se on sen luonteista, että tuntuu, että he pitävät minua vain kivana kaverina tai jonakin SPR:n ystäväpalvelun seuraneitinä. Palaute liittyy usein jollain tapaa persoonaani tai olemukseeni. Esim. positiivisuuteen, ystävällisyyteen tai rauhallisuuteen.

Asiakkaat rupattelevat kanssani mielellään iloista ja suruista, ja minua kaivataan eniten silloin, kun asiakas tarvitsee vain jonkun, jolle jutella. Mutta aina kun pitäisi jotakin teoriaosaamista vaativia asioita hoitaa, niin sieltä tulee jotakin sen tyyppistä kuin "Älä huoli, tuo *jonkun kokeneemman ja vanhemman työntekijän nimi* kyllä ottaa tämän hoitaakseen". Tai sitten "Onko asia muka todella näin, voisitko soittaa *jonkun kokeneemman ja vanhemman työntekijän nimi*:lle ja varmistaa?" Ja sitten selviääkin, että asia on juuri kuten olen sen sanonut/neuvonut, mutta minun suustani se ei ole vain kuulostanut yhtä uskottavalta kuin kollegan.

Minua on ruvennut harmittamaan, että minut nähdään asiakkaiden toimesta ilmeisesti jotenkin epäpätevänä. En tiedä, onko tämä ajan kanssa helpottava ongelma, vai vaikutanko sitten asiakkaiden silmiin vähän sellaiselta hyväntahtoiselta höpsöltä, ja onko se minun roolini. Miten voisi saada lisää uskottavuutta?

Re: Asiakkaat pitävät minusta väärällä tavalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.26 17:11:10

siis asiakas pyytää?
mulla on harjoittelija. ihan osaava ja pätevä, mutta ei hän vaativia asioita vielä tee.
joutuu askel kerrallaan ansaitsemaan luottamukssen että todellakin osaa.
teoria ja käytäntö. ei sillä leikitä että asiakas vetää pultit kun työ väärin tehty. ei se ole sanallinen vaan hiton iso rahallinen tunarointi. tekee sitten kun osaamisensa näyttää ja ollaan valmiita seisomaan tekojensa takana.

Lähettäjä: tuota 
Päivämäärä:   14.5.26 17:13:20

Miten aloittaja pääsee näyttämään osaamistaan jos mahdollisuutta ei anneta?

Lähettäjä: Tympii 
Päivämäärä:   14.5.26 17:14:02

., kyllä, asiakas. Kollegoiden ja johdon puolesta minuun luotetaan enemmän.

Päivämäärä:   14.5.26 17:16:33

Minusta on tosi tärkeetä ja yksi tärkeä osa osaamista, että sinuun luotetaan kuuntelijana. Mieluummin näin, kuin että olisit kylmä ja luotaantyötävä mutta numerot hallussa. Kyllä sinulle pikkuhiljaa luotetaan ne kaikki muutkin asiat.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   14.5.26 17:17:09

Olet vastavalmistunut. Mitä merkittävämmästä asiasta on kyse, sitä herkemmin ihmiset ottaa sen kokeneemmankin mielipiteen. Se on katsos sillä tavalla, että ihan tasan jokainen joutuu sen uransa rakentamaan, ei suoraan koulunpenkiltä tulleella ole vielä mitään uskottavuutta. Ikävä juttu että elämässä ei ole ohituskaistaa juuri sinulle.

Päivämäärä:   14.5.26 17:17:41

pitää sinusta väärällä tavalla? ei kun sehän tarkoittaa etteivät pidä sinusta.
etkö ole vakuuttava vai mitä? miksi eivät luota?

Lähettäjä: tuota 
Päivämäärä:   14.5.26 17:29:24

Eiköhän aloittaja sen uran rakentamisen ymmärrä, sitähän hän haluaisi päästä tekemään. Mutta jos suunnilleen kaikki mahdollisuudet viedään nenän edestä, niin ymmärrän turhautumisen paremmin kuin hyvin.

Yrität kurottaa sille ensimmäiselle tikapuulle, mutta se viedään aina kauemmas. Ole sitkeä ja kärsivällinen, josko tilanne muuttuisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.