|
Lähettäjä: Pii aa Tre: ltä
Päivämäärä: 14.5.26 12:36:18
Ei koske jokaista kissanhankkijaa, mutta valitettavasti erittäin suurta osaa yhä vuonna 2026.
On erikoista, ettei kapasiteetti riitä kissanhankintaa suunnitellessa hankkimaan tai sisäistämään sitä sitä yksinkertaista tietoa, että pelkästään yhden kissan hammaslääkärikuluihin tulee sen elämän aikana menemään huomattavan korkea setelinippu.
Olen itse sattuneesta syystä lopettanut kaikkien kissaryhmien seuraamisen Fb :ssä, mutta tällä viikolla ystäväni lähetti minulle näyttökuvan jostain ryhmästä. Juttu meni julkaisussa niin, että ensin julkaisun alussa heräteltiin lukijoiden tunteita sillä, miten ihana rakastettava rescuekissa on kyseessä.
Sitten päästiin asiaan. Oli käynyt leikkuulla (sitä ihmettelen, miten rescue on vasta adoptiokodissa mennyt leikkuulla, mutta se on sivuseikka tässä) ja käynyt sillä reissulla ilmi, että suussa on äärimmäisen paha tilanne hampaiden osalta. Rivien välistä selvästi lukee, että se 9-v. kissa ei ollut joko koskaan käynyt hammaslääkärissä tai sitten siitä oli vähintään puoli elämää aikaa.
Eli julkaisijan mukaan tonnien hammaskorjaus tulossa. Ja tietenkään hänellä ei ole sellaiseen omaa rahaa, koska kotona on iso lauma eläimiä ja tän kissan suutilanne tuli täytenä yllätyksenä. Mitä v:tä. On ihan selvää, että kun hommaa kissan, niin pelkät hammasremontit vie monen monta ulkomaan matkaa, mikäli kissa pariakymppiä lähemmäs elää. Saati sitten kun niitä on lauma, sisältäen kissoja ja koiria.
No. Tottakai hän on hankkinut Poliisihallitukselta rahankerjäysluvan ja kerjää nyt lokkeillen lemmikinpitäjänä muilta rahaa tämän hoitamattoman kissansa hampaiden korjaukseen, koska "tuli täysin yllätyksenä" että kissan suu on täysin paskana.
Nämä tällaiset on se syy, miksi en itse enää kuulu yhteenkään Fb :n kissaryhmään.
Olen aikoinaan itsekin tehnyt virheitä niin kissojen kuin muidenkin eläintenpidossa, mutta sittemmin yrittänyt elää muuttuvassa ajassa ja tiedossa ja kuunnella, mitä eläinlääkärit sanovat. Kissan hampaisto on sellainen, joka vaatii joka vuosi röntgenkuvauksen ja sitä myötä löydösten korjauttamisen. Se maksaa. Itsepä olen lemmikkini hankkinut.
-Miksi sinulla on --lauma eläimiä--, mutta kun yhdelle niistä tulee perushoidon eli säännöllisen hammaslääkärikäynnin laiminlyönnin vuoksi nelinumeroinen lasku, oletkin hattu kourassa kerjuulla kun ei olekaan sitä rahulia tilillä? Mikä mahtaa olla lauman muiden kissojen hampaiston tilanne? Jos on pieniä koiria siinä laumassa, niin niillähän suu vaati melkeen yhtä tiuhaa tarkkia kuin kissoilla.
"Emme ollenkaan ymmärtäneet itse aiemmin, että hampaiden tilanne on näin kivulias ja vakava." Niinpä.
|