Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paheksuivatko ihmiset ennen oikeasti kaikkea?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.26 23:51:35

Siis tarkoitan, että paheksuttiinko ennen aina kaikkia aivan pikkuasioita, joita joku teki eri tavalla? Vai kuvittelivatko ihmiset vain, että "nyt se naapurin Leena varmasti ajattelee!"

Omat vanhempani tekivät keski-iässä vielä kaiken kuten kaikki tekee ja kuten kunnon ihmisen kuuluukin. Nykyään ovat jo rennompia, mutta sanovat, että se johtuu ilmapiirin muutoksesta eikä heistä. Joissakin asioissa toimivat jopa täysin päinvastoin kuin aikaisemmin, mutta taustalla on kuitenkin ehkä vieläkin jonkinlainen porukkaan kuuluminen.

Olisiko ysärillä voinut laittaa irtokarkkibuffan "arvokkaaseen" sukujuhlaan, kuten häihin tai yo-juhliin?

Olisiko kasarilla voinut avoimesti seurustella kahden eri ihmisen kanssa? Tarkoitan tällä sellaista nuoren seurustelua, jossa vaikka tytöllä on kaksi erillistä poikaystävää, joista haluaa joskus valita sen oikean.

Re: Paheksuivatko ihmiset ennen oikeasti kaikkea?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.5.26 23:58:37

Ysärillä irtsaribuffasta olisi kyllä AJATELTU! Mutta ei sitä varsin paheksuttu olisi, ehkä jonkun mielestä se olisi ollut lapsellista, ja lapsellisuus oli silloin no-no. Toki, jos se buffa olisi korvannut lakkakaakun niin sitten olisi voitu paheksuakin. Lakkiksen lisänä sitä olisi ehkä ajateltu lapsille suunnattuna ja sieltä olisi "ihan vitsillä vaan" maisteltu, kun Penakin näkyi ottavan, heh heh.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   13.5.26 00:29:44

No olihan se viikon puheenaihe, jos naapurissa oli outo auto! Eli kyllä kaikkea kytättiin ja viikkoja juoruttiin, että varmaan on sekin voittanut lotosta, kun oli ostanut uuden hameen ja takin ja kukkapenkinkin laittanut siihen talon viereen, eikä meiltä hakenut verenpisaran taimia, vaan oli jostain tilannut jotain ihan kummallista hortenssiaa... Keskellä viikkoa oli käynyt kirkonkylällä paketin hakemassa.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   13.5.26 00:41:06

60-70-luvuilla ei paheksuttu.

Tai siis paheksuttiin rikollisuutta, huonoja käytöstapoja, kasvattamattoimia lapsia, ideologista työttömyyttä, huumeidenkäyttäjiä.

Kasarilla oli vaan hienoa, kun keksi juhliin karkkibuffan tai suklaaputouksen. Itse asiassa kilpailtiin siitä, kuka keksii jotakin uutta ja räväkkää.
Assi Koiviston ja Jari Komulaisen häissä paahdettiin yöllä vaahtokarkkeja nuotiolla, ja se oli "fantastisen uutta ja modernia".

Itsekin seukkasin kahden pojan kanssa samaan aikaan.

Eikä kukaan paheksunut minihameita tai avaraa kaula-aukkoa.
Baareissa oli toples-tarjoilijoita ja strippiesityksiä.

Tämä järjetön kaiken paheksuminen on 2000-luvun juttu.
Nyt paheksutaan ihan kaikkea, ja pahoitetaan mieli ihan kaikesta.
Pukeutuakin pitäisi kuin nunna.

Lähettäjä: Pukeutuminen 
Päivämäärä:   13.5.26 00:58:01

Kyllä paheksuttiin varsinkin ”etikettiin sopimatonta” pukeutumista.

Äidin mummu kuoli, kun olin 9v. Minulla oli mustat ”juhlahousut”, siis jonkinlaiset lasten suorat housut, joita olin käyttänyt koulun joulujuhlassa jonkun värikkään yläosan kanssa. Hautajaisissa minulla oli ne mustat housut. Yläosana uusi, raidallinen juhlava neule, jossa oli mustia ja valkoisia raitoja. Äitini oli ajatellut, että 9v:lle riittää hautajaisasuksi mustat housut ja musta-valkoinen yläosa. Ei tarvitse ostaa mustaa yläosaa, sille mustavalkoiselle neuleelle tulee muutakin käyttöä, täysmustalle ei.

Asuani paheksuttiin (isomummun ystävät ja naapurit), vaikka me olimme kuitenkin lähisukua ja lähisuvulle minun asuni oli ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.