Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Psykiatri vakuutteli, että minulla on oikeus...

Lähettäjä: Pinja 
Päivämäärä:   12.5.26 17:43:04

...hoitoon ja vannoi ja vakuutti, että olen ihan varmasti niin huonokuntoinen, että saan käyttää mielenterveyspalveluja, mutta silti minua hävettää ihan hirveästi hakea apua.

Tuntuu, ettei minulla ole niihin oikeutta, koska ei minulla koko ajan ole paha olo. Välillä voi mennä jopa viikkoja, jolloin olen ihan tasapainoinen.

Re: Psykiatri vakuutteli, että minulla on oikeus...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.5.26 17:51:30

On kroonisesti sairaillakin usein parempia kausia, jolloin oireet eivät ole niin pahat ja elää voi melko normaalisti. Koetko että heillä ei ole oikeutta hoitoon sen takia? Ei ole väliä jos on kausia jolloin ulostaa verta eikä voi poistua vessasta, koska on välillä myös kausia jolloin näin ei käy? Ei ole oikeutta saada apua nivelkipuihin jotka estävät liikkumisen kotonakin, koska välillä ne ovat poissa kokonaan ja pystyy lenkkeilemäänkin? Et varmasti ajattele niin.

Tuo kokemus on tosi normaali. Aivosi valehtelevat sinulle ja vähättelevät ongelmaa ettet hakisi apua. Yritä pistää hanttiin ja kohdella ja neuvoa itseäsi kuin kohtelisit ja neuvoisit joitain ihmistä josta välität. Joku päivä toivottavasti opit välittämään itsestäsikin aidosti eikä sitä enää tarvitse tehdä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.26 17:54:20

Apua on moneen tarpeeseen ja moni hoito tehoaa parhaiten silloin, kun ei ole akuutti kriisi päällä.

Lähettäjä: Tynnyri 
Päivämäärä:   12.5.26 18:42:29

"moni hoito tehoaa parhaiten silloin, kun ei ole akuutti kriisi päällä."

Tämä on kyllä erittäin hyvä huomio. Ongelmia pystytään parhaiten työstämään juuri silloin, kun sinulla on ihan tasapainoinen olo. Silloin sinulla on paremmin jaksamista ja pystyt ottamaan asioita vastaan, toisin kuin silloin kun kaikki on päin helevttiä.
Jos sinua hoidettaisiin vain silloin kun olet ihan pohjalla, niin silloinhan kaikki voimat käytettäisiin siihen että aivan pahin olo saataisiin helpottamaan. Sinun mielenterveytesi ei kuitenkaan pidemmällä aikajänteellä parane, jos elämä on sitä että sinut vain autetaan kuopan pohjalta takaisin reunalle odottamaan seuraavaa putoamista. Kun nimenomaan tärkeää on, että pääsette tekemään sitä työtä joka vie sinua kauemmas kuopasta ja opettaa toimimaan niin, että päätyisit sinne reunalle yhä harvemmin.

Sinä ansaitset hoitoa. Älä anna periksi.

Lähettäjä: Amen 
Päivämäärä:   12.5.26 18:47:11

LähettäjäTynnyri
Päivämäärä12.5.26 18:42:29

"moni hoito tehoaa parhaiten silloin, kun ei ole akuutti kriisi päällä."

Tämä on kyllä erittäin hyvä huomio. Ongelmia pystytään parhaiten työstämään juuri silloin, kun sinulla on ihan tasapainoinen olo. Silloin sinulla on paremmin jaksamista ja pystyt ottamaan asioita vastaan, toisin kuin silloin kun kaikki on päin helevttiä.
Jos sinua hoidettaisiin vain silloin kun olet ihan pohjalla, niin silloinhan kaikki voimat käytettäisiin siihen että aivan pahin olo saataisiin helpottamaan. Sinun mielenterveytesi ei kuitenkaan pidemmällä aikajänteellä parane, jos elämä on sitä että sinut vain autetaan kuopan pohjalta takaisin reunalle odottamaan seuraavaa putoamista. Kun nimenomaan tärkeää on, että pääsette tekemään sitä työtä joka vie sinua kauemmas kuopasta ja opettaa toimimaan niin, että päätyisit sinne reunalle yhä harvemmin.

Vahvasti just TÄMÄ!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.