Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keksikää mulle lisätyö/opiskelua/JOTAIN

Lähettäjä: jumiutunut 
Päivämäärä:   12.5.26 10:59:51

Vakituisessa, turvallisessa toimistotyössä tylsistyvä keski-ikäinen. En halua tästä luopua tai hypätä tyhjyyteen. Ei ole mahdollisuutta opiskella täysipäiväisesti tai sijoittaa opiskeluun.
SIlti jotain lisätienestiä tai merkitysellisyyden/identiteetin lisääjää tarvitsen. Työni on kevyttä, pitkästyttävää. Koen, että menen vähän hukkaan tässä.

Osaamista on laajasti myös "tekevältä" puolelta.

Omat mietteet vaihtuvat laidasta laitaan. Mitä lisätyötä ehdottaisit tilanteeseen, poislukien tiivistä ihmiskontaktia vaativat työt, esim hieroja.

Re: Keksikää mulle lisätyö/opiskelua/JOTAIN

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.26 11:06:33

No siitä vaan selaamaan avoimia työpaikkoja ja hakemaan. Ihmettelen kyllä, että miksi joku kokopäivätyössä(?) oleva, joka ei töistään halua luopua, haluaa kuitenkin lisätöitä? Siis eikö sinulla ole vapaa-ajalla harrastuksia, ystäviä jne., joihin laittaa aikaa?

Jos opiskelua haluat, niin opiskella voi nykyään esim. tradenomin tutkinnon täysin etänä eli voisit hakea vaikka sellaiseen ja opiskella siinä sitten samalla kun vietät aikaa töissä jollei töitä hirveästi ole.

Päivämäärä:   12.5.26 11:18:00

Onko siis tarvetta lisätienesteille vai kaipaatko enemmän tekemistä tai merkistystä elämälle? Jos kyse ei ole rahasta, niin mitenkäs jonkinlainen vapaaehtoistoiminta? Niitä löytyy ihan laidasta laitaan omien kiinnostusten mukaan.

Päivämäärä:   12.5.26 11:19:41

Jos lisätyö ei ole taloudellinen pakko, niin hakisin johonkin sellaiseen AMK-koulutukseen, jonka voi suorittaa työn ohessa monimuotona tai verkko-opintoina. Jos työ on kevyttä ja pitkästyttävää niin opiskelu kyllä onnistuu siinä ohessa.

Tai jos suurin motivaattori on merkityksellisyys, mene vapaaehtoistöihin johonkin järjestöön tai seuraan, joka vastaa omia arvojasi.

Päivämäärä:   12.5.26 11:41:17

No kerro vähän taidoistaisi niin keksitään. Kiinnostaako palkaton vapaaehtoistyö esim eläinten parissa? Vai onko nimenomaan raha mitä etsit lisäksi?

Lähettäjä: jumiutunut 
Päivämäärä:   12.5.26 11:49:58

Tarkennus, raha kelpaisi :)
Vapaa-ajalla on erittäin paljon täytettä ja merkityksellisyyttä, sinne en kaipaa mitään. Arkena työssä vietetty aika on kuitenkin tosi pitkä...

Toki sitäkin olen miettinyt jos opiskelisi (jonkun miljoonasta vaihtoehdosta mitä minulle tupsahtelee mieleen) saisiko siitä arkityön ulkopuolelle mieleisen asian josta saisi hieman korvausta.

Töiden sivussa luppoajan käyttäminen opiskeluun tms houkuttaa. Työajalla kuitenkin jos puhelin soi, olen siinä läsnä 100%, joten mitään tarkkaa aikaan sidottua en voi tehdä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.