Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapsettomuudesta

Lähettäjä: anette 
Päivämäärä:   12.5.26 10:56:11

Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen, onko muilla kokemusta vastaavasta.

Mulla on kaveri, ei kovin läheinen, mutta kaveri kuitenkin, joka vuosia sitten sanoi että on vapaaehtoisesti lapseton. Asiasta ei ole vuosien mittaan puhuttu yhtään mitään ja nyt yhtäkkiä sainkin tietää, että hän onkin tahtomattaan lapseton. Ja nyt jo siis keski-ikäinen, eli tilanne ei enää tule muuttumaan.
Että onko kuinka yleistä, että mieli muuttuukin vapaaehtoisesta lapsettomuudesta tahtomattaan lapsettomaksi?
En tiedä mitä näiden vuosien aikana on kaverilleni tapahtunut tämän asian tiimoilta, koska omasta mielestäni lapsettomuus on asia josta en kysele keneltäkään mitään. Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että minulle on valehdeltu päin naamaa silloin joskus, eikä ole uskaltanut koskaan oikaista valhettaan.

Re: Lapsettomuudesta

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   12.5.26 10:59:15

Onko sillä jotakin väliä? Kyse on henkilökohtaisesta asiasta, jonka suhteen mielipide voi vuosien mittaan muuttua. Miksi kaverisi olisi valehdellut?

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   12.5.26 10:59:30

Ihan turha spekuloida muiden elämää, on niin tai näin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.26 11:07:28

Silloin kun minulla ei ollut lapsia, enkä ollut varma, saanko niitä, sanoin olevani vapaaehtoisesti lapseton. Koska jos olisin sanonut haluavani lapsia, enkä olisi niitä saanut, asia olisi ollut minulle arka, enkä olisi kaivannut vinkkejä.

Ja kyllä tajusin, että tein väärin aitoja veloja kohtaan. Nyt ihmiset puhuvat että heilläkin mieli muuttuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.26 11:08:24

"Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että minulle on valehdeltu päin naamaa silloin joskus, eikä ole uskaltanut koskaan oikaista valhettaan."

Mitä ihmettä? Oikeastiko tämä on sinulle nyt se suurin ongelma? Että joku ei ole mahdollisesti paljastanut syvimpiä tuntojaan puolitutulle?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.5.26 11:18:44

Hyvänpäiväntuttu ei ole halunnut kertoa sinulle yksityisiä, todennäköisesti terveyteensä liittyviä, asioita, ja sinä kehtaat loukkaantua? Tuttusi oli äärimmäisen oikeassa, ei todellakaan kannata kertoa, kun nytkin tuollaista vatvot. Kaikki eivät halua kertoa kaikkea, ja heillä on siihen oikeus.

Joku raja nyt itsekkyydellekin.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   12.5.26 11:54:25

Anette: mitä se sulle kuuluu minkä takia jollain hyvän päivän tutulla ei ole lapsia. Kertomasi perusteella et ole mitenkään läheinen kyseisen henkilön kanssa, joten jos et ole ollut kiinnostunut hänestä muutenkaan, miksi hän sinulle mitään tärkeää kertoisi? Vaikutat ihan tyypiltä, jonka tunnen, tunkee nenänsä muiden asioihin ja sitten pahansuovasti juoruilee selän takana. Jännä etten pidä kyseisen tyyppiseen ihmiseen mitään yhteyttä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.26 12:01:53

Oletko varma ettei ole molempia? Itsellä on tuttu joka menetti lisääntymiskyvyn onnettomuuden takia lapsena ja on silti myös halustaan lapseton. Hankki vain naisen joka ei halunnut myöskään lapsia ja elämä rullaa.

Lähettäjä: Huhhei 
Päivämäärä:   12.5.26 12:17:20

”Jotenkin vaan tuli sellainen olo, että minulle on valehdeltu päin naamaa silloin joskus, eikä ole uskaltanut koskaan oikaista valhettaan.”

Tämä on jo nyt todella pahasti kieroutunut ajatuskela!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.