|
Lähettäjä: J
Päivämäärä: 11.5.26 20:04:16
Tai no en tiedä voinko luonnehtia itseäni tahattomasti lapsettomaksi. Ei ole mitään hampaat irvessä lapsen yrittämistä, vaan pikemminkin niin, että ei stressata myöskään ehkäisystä sen koommin vaan antaa vauvan tulla jos tulee. Ja no, ei ole tullut, vaikka se on ollutkin mahdollista. Mutta en ole sitä kummemmin surrut, koska en jaksa ottaa vielä mitään paineita. Minulla on tällä hetkellä lupaava työura aluillaan, ja vaikka pärjättäisiin lapsen kanssa jo nyt, niin minulla ei ole mitään erityistä hinkua saada lasta heti nyt tällä sekunnilla. Muutaman vuoden päästä asia voi olla jo toisin, silloin varmaan jo surisin jos lasta ei kuuluisi. Olen 28-vuotias.
Mutta tuntuu välillä muiden kommenteista päätellen, että sitä jotenkin melkein pitäisi surra. Jos kertoo yhtään kenellekään tilanteesta tietävälle, ettei ole vielä tullut raskaaksi, niin sieltä tulee "Voi ei, miten jakselet?", "Ei hätää, kyllä se vielä onnistuu" -tyyppisiä kommentteja. Vaikka sanoisin sen ihan neutraalisti ja vaikka olisin miljoona kertaa sanonut, ettei lapsen tulolla ole vielä mitään kiirettä, ja mahdollisuudelle perheenlisäyksestä on vasta hieman raotettu ovea.
Onko muita samassa tilanteessa olevia?
|