Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksinyrittäjä peruu jatkuvasti ajat

Lähettäjä: Lahjakortti 
Päivämäärä:   11.5.26 11:39:43

Sain joululahjaksi lahjakortin hierojalle (yksinyrittäjä). Lahjakortti on voimassa 6kk eli pitää käyttää ennen 24.6.2026.

Hierojalla on käytössä sähköinen ajanvarausjärjestelmä, jossa näkyy seuraavan 2 viikon vapaat ajat. Teen vuorotyötä ja listat saadaan sen verran aikaisin, etten ehdi toivoa vapaata sellaiseksi päiväksi, kun hierojalla on aikoja vaan pitää ottaa ne (harvat) ajat, jotka osuvat vapaapäiviini tai jos ehdin ennen iltavuoroa tai aamuvuoron jälkeen hierontaan. Varauskalenreissa on jollain viikolla vain 3na päivänä aikoja. Välillä on vain aamu/aamupäiväaikoja välillä taas vain iltapäivä/ilta-aikoja. Hieroja ei siis ole paikalla ”arkipäivisin klo 9-17” tai jotain muuta säännöllistä, jonka perusteella voisin toivoa vapaata. Jos minulla on tiistai vapaa, hierojalla ei välttämättä ole tiistaina yhtään vapaata aikaa. Jos minulla on keskiviikkona aamuvuoro, hierojalla on keskiviikkona vain aamu/aamupäiväaikoja. Jos minulla on torstaina iltavuoro, hierojalla on torstaina vain iltapäivä/ilta-aikoja. Minulle sopivan vapaan ajan löytäminen on siis hankalaa.

Varasin tammikuulle ajan. Hieroja perui sen koska oli sairastunut.

Varasin helmikuulle ajan. Hieroja perui sen koska lapsi oli sairaana ja puoliso työmatkalla.

Varasin maaliskuulle ajan. Hieroja perui koska lapsella oli norovirus ja pelkäsi tartuttavansa asiakkaat vaikka itse oli vielä siinä kohtaa terve. (Tämän kyllä ymmärsin, en halua noroa)

Varasin huhtikuulle ajan. Hieroja perui koska oli sairaana.

Varasin toukokuulle ajan. Juuri tuli viesti, että hieroja joutuu perumaan, koska lapsi on sairaana eikä puoliso pysty olla töistä poissa.

Onko lahjakortin saajalla mitään kuluttajansuojaturvaa tms, että lahjakortin voimassaoloa voisi pidentää, kun hieroja on jokaisen ajanvarauksen perunut? Vai onko oma syyni, kun teen vuorotöitä ja työnantaja tekee työvuorolistat niin ajoissa, etten ehdi toivoa vapaata sellaiselle päivälle, kun hieroja on töissä.

Re: Yksinyrittäjä peruu jatkuvasti ajat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.26 11:42:49

”Onko lahjakortin saajalla mitään kuluttajansuojaturvaa tms, että lahjakortin voimassaoloa voisi pidentää, kun hieroja on jokaisen ajanvarauksen perunut?”

Oletko ihan hierojalta kysynyt, että olisiko tälläisessä tilanteessa mahdollisuus joustaa lahjakortin voimassaoloajasta? Luulisi, että yrittäjä ymmärtää, että tässä on ollut hänestä johtuvia peruutuksia ja siksi lahjakortin käyttö on peruuntunut useampaan kertaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.26 11:46:28

Laittaisin viestiä ja kysyisin miten toimia. Jos on todella vastuullinen niin tekee vaikka sen sitten kun sinulla vapaata ennenkuin umpeutuu vaikka normaalisti hän ei ottaisi aikoja silloin.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   11.5.26 11:48:31

Ottaisin kyllä suoraan yrittäjään yhteyttä, että mitäs nyt tehdään, kun olet jo viisi kertaa perunut varaamani ajan, enkä siis ole saanut lahjakorttiani käytettyä ja voimassaolokin jo päättyy kohta.

Ei tuo sinun syysi ole, kun olet kuitenkin löytänyt oman työsi puitteissa noinkin monta mahdollista aikaa ja ollut tulossa. Ei kai voi olettaa, että kenellekään mikä tahansa aika sopisi, jos on omakin työ.

Lähettäjä: Pihvi 
Päivämäärä:   11.5.26 11:55:36

Ole yhteydessä yrittäjänä ja sanot selkeästi, että joko hänen on tarjottava palvelu tai palautettava lahjakortista peritty hinta. Eihän siinä muita vaihtoehtoja ole. Yrittäjä ei voi myydä palvelua, jota ei pysty tarjoamaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.5.26 12:02:01

"Ottaisin kyllä suoraan yrittäjään yhteyttä, että mitäs nyt tehdään, kun olet jo viisi kertaa perunut varaamani ajan, enkä siis ole saanut lahjakorttiani käytettyä ja voimassaolokin jo päättyy kohta."

Tämä. Kuulostaa kyllä tosi oudolle, että jatkuvasti peruu. Soittaisin kyllä suoraan ja mainitsisin asiasta. Jos alkaa hankalaksi, niin luultavasti kuluttajansuojaviranomainenkin ottaisi kantaa, jos sulla on oikeasti näyttää tiedot, että olet yrittänyt varata ja ajat on aina peruttu.

Itse vaatisin joko voimassaoloajan pidennystä reilusti tai sitten vaan rahat takaisin. Ja olen itse tosiaan yksinyrittäjä, ja jos on mun sairastelujen ja menojen takia jouduttu aina siirtämään, niin todellakin hyvittäisin sen! Ja koska olet yrittänyt käyttää korttia aidosti jatkuvasti, niin pidentäisin voimassaoloaikaa ja ehkä joku pieni kiva lisä ens käynnillä mukaan. Esim. jos myisin jotain tuotteita, niin joku pieni tuote mukaan matkaan pahoitteluna. Itselläni (eri ala) on aina jotain pieni juttuja, mitä voin halutessani antaa kiitoksena asiakkuudesta tai pahoittelun mukana. Ne ei maksa mulle juuri mitään, mutta toivottavasti kiva juttu asiakkaalle ja käyttöarvoa niillä on.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.5.26 12:08:06

Pyydä rahat takaisin. Niin monta kertaa jo aika peruttu, että tuskin onnistuu palvelun saaminen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.5.26 12:13:59

Yrittäjä ei varmaankaan vastaa soittoihin tai viesteihin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   11.5.26 12:16:12

Olisin laittanut suoraan viestiä yrittäjälle jo kolmannen perumisen jälkeen. Kertonut tilanteen ja ehdottanut vaikka itsekin muutamaa itselle sopivaa aikaa. Usein yksinyrittäjät saattavat pystyä järjestämään aikoja erikseen pyytämällä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.5.26 12:31:44

"Itse vaatisin joko voimassaoloajan pidennystä reilusti tai sitten vaan rahat takaisin."

Tai sitten yrittäjä joustaa työajoistaan. Ilmoitat sinulle sopivat ajat ja yrittäjä sitten katsoo, mihin niistä varaa sinulle ajan, vaikka se ei hänen kalenterissaan olekaan varattavissa olevana aikana.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   11.5.26 12:35:42

Niin että kerran kuussa joko itse tai lapsi sairas, vaikea uskoa! Laita viestiä miten toimitaan kortin kanssa ja onko hänellä aikomustakasn antaa sinulle aikaa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.5.26 14:01:18

En saanut vastausta kyselyihini, ei ollut mitään ajanvaraussysteemiä verkossa. Lahjakortti ehti sitten mennä jo vanhaksi. Kun vihdoin sain yhteyden, sain silti käyttää lahjakorttini.

Eiköhän se jatkoaika onnistu, kun noin usein perutaan.

Lähettäjä: minni 
Päivämäärä:   11.5.26 14:05:54

Tiedän yhden yrittäjän, joka ihan tarkoituksellisesti peruu lahjakorttiaikoja. Sanoo, ettei hänellä ole enää motia tehdä niitä, kun on jo rahat saanut. Kuulemma yllättävän moni jättää lopulta koko lahjakortin käyttämättä, kun kyllästyy perumisiin. Eihän tuo pidemmällä aikavälillä ole mitenkään kannattavaa/järkevää toimintaa, mutta hän ei selkeästi ymmärrä sitä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.5.26 14:11:30

"Tiedän yhden yrittäjän, joka ihan tarkoituksellisesti peruu lahjakorttiaikoja. Sanoo, ettei hänellä ole enää motia tehdä niitä, kun on jo rahat saanut. Kuulemma yllättävän moni jättää lopulta koko lahjakortin käyttämättä, kun kyllästyy perumisiin. Eihän tuo pidemmällä aikavälillä ole mitenkään kannattavaa/järkevää toimintaa, mutta hän ei selkeästi ymmärrä sitä."

Tällaisten yrittäjien takia pitäisi ehdottomasti ihmisten tuoda julki, jos kokevat tällaista toimintaa. Ei sitten kukaan ostaisi moisia kortteja. Tuohan on ihan täysin petos ja rangaistavaa. "Ei ole motia", no pitäiskö lopettaa sitten lahjakorttien myyminen? Tuossahan vaan otetaan rahat, mutta ei aiotakaan toimittaa palvelua.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   11.5.26 14:20:55

ja yhteydenotot kannattaa tehdä sähköisesti jotta voit osoittaa, että olet yrittänyt varata aikaa. Se onkin kiva sitten kun on vain soittanut ja lahjakortti ehtii mennä vanhaksi ja yrittäjä toteaa ettet ole ikänä varannut aikaa...

Päivämäärä:   11.5.26 14:22:19

Laittaisin viestiä ja kysyisin miten toimia. ei näin
Kuluttaja voi vaatia että aikaa pidennetään jos yrittäjä toistuvasti peruu varatut ajat.
Jos lähtee vain kyselemään niin tuskin vapaaehtoisesti ilmoitetaan että hei pidennetää vuosi sitä aikaa....

Päivämäärä:   11.5.26 14:23:24

jos lähdet vain kyselemään miten toimitaan eikä yrittäjä vastaa, siinä ei tule mukaan mitään vaatimusta mitä vaadit asiassa. Annat ikään kuin yritykselle vapaat kädet päättää vaikka kyse on sinun oikeuksistasi.

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   11.5.26 14:33:12

Minä olen jatkanut lahjakortin voimassaoloa omassa palvelussani. Vähän kyllä harmittaa, kun oikein mikään aika ei eräälle asiakkaalle tunnu käyvän. Olen suoraan kysynyt, että milloin sopisi. Mutta ei ole vuodessa saanut varattua aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.