|
Lähettäjä: Zenja
Päivämäärä: 11.5.26 06:49:50
Lähettäjä.
Päivämäärä11.5.26 06:33:58
Minulla on itselläni krooninen kivulias sairaus. En kuitenkaan uskalla jotenkin puhua siitä kenellekään. Edes oma perheeni ei tiedä asiasta. Miksi minä en sitten pysty?
Ihmiset nyt on kaikki lähtökohtaisesti erilaisia. Osa kivuissaan vetäytyy, osa puhuu normaalia enemmän, osaa helpottaa että saa puhua, osan oloa puhuminen vaan pahentaa, jotkut on avoimia, jotkut ei voi puhua kenellekkään, osa puhuu yhdelle läheiselle, joku jopa tappaa itsensä kivun takia jne. Sellaista se on, kun olemme kaikki tällä pallolla erilaisia ja kannamme omat kärsimyksemme.
Jos tuo oma puhumattomuutesi tekee sinulle pahaa, niin muistathan hakea apua siihen <3 Yksin ei tarvitse asioita hautoa ja niistä kärsiä, jos ei halua!
Mutta jos taas olet itse tyytyväinen ruohon tilanteeseesi etkä halua kivuista kenellekkään puhua, niin sittenhän asia on ok. Mutta annathan silti muiden ihmisten käsitellä omat kipunsa omalla tavallaan kummastelematta. Älä tuomitse jotain vain sen takia, että joku kivuista kärsivä käyttäytyy eri tavalla kuin juuri sinä käyttäydyt.
|