Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuuluuko kaikille toivottaa hyvää äitienpäivää?

Lähettäjä: Mitä ihmettä? 
Päivämäärä:   10.5.26 15:25:59

Onko äitienpäivä samanlainen ”kaikkien” viettämä juhla kuin joulu, uusi vuosi, vappu, pääsiäinen, juhannus jne?

Kävin ruokakaupassa hakemassa ensi viikoksi töihin eväitä. Kassatyöntekijät, ainakin minun kassallani ja viereisellä kassalla, toivottivat kaikille hyvää äitienpäivää. Samaan tapaan, kuin toivotettaisiin esim. hyvää joulua. Minua ennen jonossa oli mies (oli yksin liikkeellä). Hänelle toivotettiin hyvää äitienpäivää. Minulle toivotettiin hyvää äitienpäivää (iän ja sukupuolen puolesta minulla voisi olla lapsia). Viereisellä kassalla oli kaksi n. 10v. tyttöä ostoksilla (näyttivät olevan kahdestaan matkassa) ja myös heille toivotettiin hyvää äitienpäivää.

Itse toivotan hyvää äitienpäivää vain omalle äidilleni ja isoäideilleni. En esim. naapurilleni tai siskolleni, vaikka heillä on lapsia.

Re: Kuuluuko kaikille toivottaa hyvää äitienpäivää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.26 15:29:21

AP:n kanssa samaa mieltä. Nettipalstat täynnä näitä äitienpäivän toivottajia, miksi?

Päivämäärä:   10.5.26 15:29:28

Sinulle toivotettiin hyvää (äitien)päivää.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   10.5.26 15:38:52

Niinpä. Ei minunkaan mielestäni tarvitse jokaiselle naisoletetulle toivottaa.
Joillekin tämä päivä voi syystä tai toisesta olla todella raskas.

Lähettäjä: edkje 
Päivämäärä:   10.5.26 15:41:22

No ei kyllä :D

Tuntuisi todella oudolta, jos minulle toivotettaisiin hyvää äitienpäivää. Olen lapseton, mutta onhan jokaisella kuitenkin (ollut) äiti.

En muutenkaan ajattele, että jokaista juhlapäivää pitäisi kaikille toivottaa. Voi siis sanoa somessa "hyvää itsenäisyyspäivää", mutten ajattele, että kaupan kassan tarvitsisi sitä jokaiselle toivottaa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.5.26 15:45:18

Ei kuulu.

Vain yleisiä kaikkia koskevia juhlapäiviä toivotellaan. Kuten vappu, juhannus, joulu

Päivämäärä:   10.5.26 16:12:11

Ei kuulu. Kärsin lapsettomuudesta enkä todellakaan halua mitään äitienpäivätoivotuksia, jotka vain muistuttaisivat siitä ettei minusta äidiksi ole. Siksi en käy tänään missään.

Päivämäärä:   10.5.26 16:12:52

Olen mies ja minulle kaupassa toivotettiin hyvää äitienpäivää. :)) Siis mitä nämä matkivat papukaijat ajattelevat, ilmeisesti jatkomoa ääs-marketin tervehtimiskampanijalle.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.5.26 16:41:57

Minustakin älytöntä kun kaikilla nettipalstoilla toivotellaan hyvää äitienpäivää. En ole yhdenkään heistä äiti

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   10.5.26 16:47:03

No minäkin aina häkellyn töissä, kun asiakas toivottaa jo perjantaina hyvää äitienpäivää. Miellän sen toivotukseksi niille, joita asia koskee, vaikka onhan se tietysti kaikkien kalenterissa oleva päivä sinänsä. Minulla ei ole lapsia, mitä asiakas ei voi tietää, mutta sen tiedämme molemmat, että hänen äitinsä en ainakaan ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.