Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aloitin uudessa työssä ja siellä on kamalaa

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   10.5.26 11:18:27

Sain syksyllä yt:ssä potkut kun iso yritys osti yrityksen, jossa olin töissä ja yt:ssä lakkautettiin tuplarooleja.

Sain samantien uuden työn ja lähdin innolla hommiin. Työn kerrottiin olevan hybridimallia, eli osan viikon päivistä saisi tehdä etänä. No ensinnäkin kävi ilmi, ettei tämä ole mahdollista, sillä työhön liittyy erilaisia paperin printaamisia, joita ei kukaan toimistolla halua käsitellä, jos olen etänä.

Nielin tämän ja jatkoin hommia. Kyse on todella suuresta kokonaisuudesta, jossa on paljon liikkuvia osia ja perehdyttäjäni oli burn outissa, eikä osannut perehdyttää minua. Sanoi vain joka asiaan, ettei tiedä miksi, mutta näin tämä nyt tehdään.

Jäin aika omilleni kun perehdyttjäni lähti uusiin haasteisiin. Olen tehnyt parhaani ja yrittänyt saada haltuun kokonaisuutta, joka on todella iso ja vaihteleva. Nyt olen huomannut, että samassa tiimissä oleva kollegani etsii työstäni kaikki huolimattomuusvirheet tai virheet, joita olen tehnyt paremman tiedon puutteessa ja on kuulemma listannut niitä esihenkilöllemme.

En vaan voi ymmärtää! Olen ollut työssä nyt kohta 4kk, asiakkailta ei käsittääkseni ole tullut mitään valituksia vaan nämä virheet ovat koskeneet lähinnä sitä miten työ lähtee pöydältäni eteenpäin meidän talon sisällä ja 20 vuotta talossa olleella kollegallani on muutaman kerran ollut nyt mahdollisuus vaikka kertoa mulle, että tässä tulee ottaa huomioon tämä ja tuossa tuo, jotta voisin korjata tahattomia virheitäni.

Nyt on kuulemma aika, että osaan itse ja laittoi iltavuoron soittelemaan minulle jonkin printtaamatta jääneen lapun perään. Olin kotona, ilman konetta yms eli en voinut asialle enää mitään.

Vaikea selittää, mutta tuntuu kiusaamiselle tämä, että tekemiäni virheitä ei käsitellä mitenkään rakentavasti työpäivän aikana. Niitä en tahallani tee, mutta kuten sanottua, työn kuva on tosi moninainen, ohjelmisto on melko hankala ja silti asiakkaat ovat saaneet kaiken mitä pitääkin.

Olen itsekkin ihan burn outin partaalla, kun joudun pelkäämään työn tekemistä, etten vaan tee mitään virhettä, joita en osaa ennakoida, koska tietoni ovat edelleen puutteellisia.

Olen vielä koeajalla ja tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Esihenkilö tiedostaa tilanteeni, mutta ei kuulemma voi tälle henkilölle mitään.

Onko vertaistukea, miten tällaisesta pääsee eteenpäin vai pitääkö vaan jatkaa työnhakua?

Ja olen yli 40v, eli ei ole kyse ensimmäisestä työpaikasta. Toki ensimmäinen työpaikka, jossa koen moista kiusaamista.

Re: Aloitin uudessa työssä ja siellä on kamalaa

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.5.26 11:25:46

Onko esihenkilöllä esihenkilöä? Millainen tämän firman rakenne siis on? HR? Työsuojelu?

Päivämäärä:   10.5.26 11:30:04

Kyllä on esihenkilöllä esihenkilö, mutta kuten arvata saattaa, virheitä etsivällä kollegallani on henkilökohtaiset suhteet juuri tähän esihenkilöön. Siksi hän on myös esihenkilöni kritiikin ulottumattomissa ja hänellä on erityinen asema työyhteisössämme.

Työsuojelu varmaan seuraava osoite, mutta kritisoivan kollegan hlökohtsuhteista johtoon päätellen se olen edelleen minä, joka saa asiasta osumaa.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   10.5.26 11:36:52

Oletko ottanut asiaa puheeksi ihan reippaasti tämän ihmisen kanssa jonka koet kiusaavan sinua? Kertonut nämä samat asia.

Päivämäärä:   10.5.26 11:42:28

Kyllä. Juuri siinä keskustelussa hän ilmoitti, että minun pitäisi osata jo koko kokonaisuus. Hän ei kuulemma ehdi enää vastat kysymyksiini.

Meillä on myös erilaiset vastuuaulueet, hänellä ei ole tietoakaan mun muusta työstä, jota teen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.