Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sup-lauta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.26 19:57:57

Osaisko joku suositella sup-lautaa 70kg naiselle järviretkiä varten?

Tuleeko teillä paljon sup-lautailtua? Parhaat vinkit jakoon!

Re: Sup-lauta

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.5.26 20:01:27

Viime kesänä ostin Lidlistä, maksoi 79,95e. Ei varmastikkaan mikään markkinoiden paras mutta maksoi ittensä kuitenkin takasin kun tuli sen verran usein käytyä vrt. että olisi vuokrannut. Pidin sitä auton takakontissa puolitäytenä ja kompuralla täytti hetkessä. Ihan sairaan kätevä ja mukavaa puuhaa, kun ei jaksa rannalla vaan makoilla ja ei ole veneeseen mahdollisuutta. Täällä on viel vedetkin nii likasia että kivempi kellua veden päällä ja nauttia lämmöstä. Ja saahan siinä reeniäkin jos jaksaa muutakin kun istua ja makoilla :D

Lähettäjä: Apina 
Päivämäärä:   9.5.26 20:11:34

Tulee käytettyä ja paljonkin! Todella mukavaa ja tulee kevyt treenikin kaupan päälle. 5-10km tulee yleensä ns lenkille matkaa. Haaveissa tehdä joku pidempi "vaellus" tänä kesänä.

Ihan halvinta en ehkä itse ottaisi, mutta näistä usein kyllä hyviä tarjouksia, joten hyvinkin kohtuu hinnalla saa kuitenkin hankittua. Omastani taisin maksaa ehkä 120e.

Lähettäjä: help 
Päivämäärä:   9.5.26 20:17:31

Kivaa on, täyttäminen ja tyhjennys vain melko veemäistä (varsinkin täyttäminen +30 asteen helteessä...).
Hyvin tuulinen sää tuottaa myös ongelmia. Silloin lauta menee tuulen mukana ja sitä on vaikea (=mahdoton) muualle ohjata. Paras sää suppailuun onkin helle ja oikein "seisova" ilma.
Oman laudan ostin joskus Puuilosta tarjouksesta, ei ole ollut valittamista.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   9.5.26 21:14:05

Minä suppailen paljon, tykkään kovasti! Minulla on kaksi lauttaa, toinen Joben Lena, joka on joogaan soveltuva leveä ja tukeva lauta, ja toinen on Saimaan kapea kolmieväinen retkilauta. Ensiksi mainittu maksoi aikanaan liki tonnin, toinen muistaakseni kolme sataa. Hyviä molemmat, paitsi Saimaan venttiili vuotaa herkästi ja vaatii tarkkaa asettelua täytössä. Saimaa kulkee aallokossa ketterämmin, mutta Jobe on taas miellyttävä pitkillä matkoilla kuin on niin tukeva eikä keiku yhtä herkästi. Melon aina seisaaltaan ja käytän viileämmillä keleillä märkäpukua.

Teen paljon päiväretkiä lähialueiden saariin. Mukana on vedenpitävästi pakkauksessa pyyhe, vettä, evästä ja kirja. Liivit ovat aina mukana ja helposti saatavilla mutta eivät läheskään aina päällä. Ensi kesänä olen ajatellut kokeilla yön yli retkeilyä. Teltta ja makuupussi kulkevat laudalla kyllä mukana.

Minulla on vain käsipumppu ja Saimaan saan itse kohtalaisen täyteen, Joben paine on niin valtava että sen saan lihaksillani vain puoliväliin. Sähköpumppu olisi kiva.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.26 21:22:05

Todella kiva. Käy kyllä lihaksistoon aluksi kovaa kunnes siihen tottuu. Pienissä järvissä vähän tylsä jonkun ajan jälkeen mutta jos käy eri järvissä ja vähän isommissa sellaisissa, turvallisissa jokissa ja miksei merelläkin niin silleen ainakin oma mielenkiinto pysyy hyvin ylhäällä. Mutta taitaa olla joka harrastuksessa että tarvii vaihtelua. On aina mukana mökillä. Meri on hyvä jos haluaa enemmän haastetta aalloista, varsinkin kun meidän mökin ohi kulkee jatkuvasti veneitä jotka luo isompia aaltoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.