Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Motivaationpuute raskaana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.26 14:46:12

Teen ihan ekana selväksi etten ole masentunut, minulla on vuosia sitten ollut aika pitkääkin masennushistoriaa joten tunnistan eron. Elämäniloni ei ole kadonnut.

Mutta kun raskauduin niin alusta asti olen kokenut motivaationpuutetta oikeastaan melkeen kaikkeen paitsi siivoamiseen jostain syystä. Dopamiinia en saa enää rakkaista harrastuksista, seksistä tai muusta mistä sitä ennen normaalisti sai. Tykkään suunnitella ja siihen se jää, aikaiseksi en vaan saa mitään. Päivät menee tuijottaen somea miten ihanaa olisi raskaana tehdä sitä ja tätä ja samalla pötkötän sohvalla tuijottaen puhelinta tai seiniä ja en vaan saa aikaiseksi. En ole väsynyt tai stressaantunut. Oikeastaan ainoita joista iloa saan on läheisten kanssa jutustelu ja epäironisesti siivoaminen. Kaikki harrastukset on jäännyt melkeen nollalle vaikka ennen sitä etsi innoissaan aikaa niille.

Onko muilla ollut samanlaista ja onko syytä löytynyt? Minulla on monet epäilleet adhd:ta mutta virallista diagnoosia ei ole. Jos sellainen sattuu olemaan niin voiko sellainen vaikuttaa dopamiinin saantiin raskaushormoneissa? Jotenkin outo tunne että elämäniloa löytyy mutta silti on täysin aikaansaamaton ja ei tee mieli oikeastaan muuta kun hyvää ruokaa :D Odotan kuitenkin innolla kesää, mökkeilyä tulevan vauvan kanssa jne mistä huomaan että elämänilo kuitenkin on tallessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.