Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies on ajatellut, että olen narsisti

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   9.5.26 12:07:27

Meillä oli isompi riita vuoden alussa ja tässä riidan yhteydessä sanoi että "olet samanlainen kuin henkilö x). Tämä x on siis ystävänsä erittäin narsistinen ex-vaimo. No sovimme riidan ja ajattelin suutus päissään sanoi tuollaista. Nyt kuitenkin pienen kinastelun yhteydessä mies paljasti, että on miettinyt minun narsistisuuttani. Mutta kuulemma tullut siihen tulokseen etten voi narsisti olla, koska olen niin empaattinen ja muut huomioon ottava. Tämä narsismi epäily on tullut siis siitä, että riitojen yhteydessä minun on vaikea myöntää virheitäni ja minulla on siis äärimmäisen kova kuori, jonka vedän päälleni aina tällaisissä tilanteissa. Lapsuuden traumojen takia ilmeisesti tullut tälläinen defenssi tai jotain.

Eniten minua tässä satuttaa se, että on noin monta kuukautta ajatellut minusta jotain tuollaista.. Minun oma äitini on ollut lapsuuteni ja on siis edelleen pahimman luokan narsisti ja en voi uskoa ,että oma mieheni ajattelee, että olisin jotenkin hänen kaltaisensa.

Laitan aina muut ihmiset itseni edelle ja olen muutenkin todella huolehtiva ihminen. Ehkä jopa liiaksikin ja välillä jopa unohtaen itseni.

En tiedä, eihän narsisti itse ymmärrä olevansa narsisteja. Ehkä sellainen olenkin.

Piti vain jonnekin saada avattua tämä..

Re: Mies on ajatellut, että olen narsisti

Lähettäjä: Dce 
Päivämäärä:   9.5.26 12:08:54

Mies kuulostaa kontrolloivalta. Miten paljon hänellä itsellään on narsistisia piirteitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.26 12:11:46

Narsisti ei tuhlaa sekuntiakaan sen miettimiseen, että olisiko narsisti.

Kukaan ei ole täydellinen, kaikissa on narsistisiä piirteitä koska osittain myös niiden ansiosta ihminen on lajina selvinnyt tähän päivään.

Päivämäärä:   9.5.26 12:21:25

Lopun alkua, jos mies vertaa sinua kaverinsa exään.

Jatkuu tuo parisuhde tai ei, niin mene terapiaan ja opettele riitelemään rakentavasti. Ongelmat kun seuraavat seuraavaankin parisuhteeseen, ellei niistä opettele pois.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   9.5.26 12:26:29

Tästä sen näkee mihin se johtaa kun sitä vtun "narsisti"-nimikettä viljellään koko ajan joka paikkaan ja täysin kevyin perustein. Oikeasti, se on hyvin harvinainen ja vakava persoonallisuushäiriö, joka on vain murto-osalla väestöstä. Sen sijaan eriasteisia mulkkuja ja kuspoja, joilla on usein on myös joitakin _narsistisia piirteitä_, on tässä maailmassa pilvin pimein.

Päivämäärä:   9.5.26 13:08:08

Narsistista on tullut nykypäivänä haukkumasana. Jokaisella on enemmän tai vähemmän narsistisiapiirteitä ja se on tervettäkin tietyssä määrin, mutta aitoja narsisteja on oikeasti todella vähän. Aitoja narsisteja on Suomen väestöstä noin 1%.

Lähettäjä: Mape 
Päivämäärä:   9.5.26 13:11:42

Ootko nyt ihan varma, että se miehen ystävän ex-vaimo on se erittäin narsistinen? Voit miettiä, mitä mies tulee susta puhumaan, kun vihdoin lähdet tuosta suhteesta.

Päivämäärä:   9.5.26 13:15:10

En tajua miten 1% on vähän jonkun mielestä? Sehän on paljon, kun puhutaan noinkin ongelmallisesta henkilöstä. Jos olet töissä firmassa, jossa on 800 työntekijää niin siellä on periaatteessa 8 narsistia. Mielestäni valtava määrä. Ja miksi ei saisi sanoa selkeästi äärimmäisen itsekkäästi käyttäytyvää narsistiksi? Jos ihminen kuvittelee koko maailman hyppivän pillinsä mukaan niin onhan se todella narsistista = narsisti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.