Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihdevuodet - ei kuumia aaltoja vaan on kylmä

Lähettäjä: 50 ja risat 
Päivämäärä:   9.5.26 10:01:50

Mulla on aina ollut ongelmana se että mulla on ollut lämmin tai jopa kuuma joka paikassa. Paitsi kotona. Monissa paikoissa joissa muut ovat palelleet, on mulla ollut sopiva tai edelleen vähän turhan lämmin.

Nyt joku muuttunut. Vaihdevuodet ovat päällä (kai ne kestää jonkun aikaa, eivätkä vain tule ja mene hetkessä). Aiemmin oli silloin tällöin sellaisia lämpimiä aaltoja, vähän kuin olisin punastunut ilman mitään syytä (aina punastunut helposti), mutta kuumiksi aalloksi en niitä sanoisi koska ei tullut kuuma eikä hikoiluttanut, mutta pari kuukautta tai jotain on ollut usein kylmä eli olen palellut, mikä on ihan ennenkuulumatonta. Voiko tää palelu olla vaihdevuosioire? Kenelläkään muulla vastaavaa?

Yksi päivä esim kävelin reippaasti vajaan tunnin yhteen tapaamiseen. Päällä oli paita, ohut neuletakki ja takki, ja tila johon menin oli auringon lämmittämä eli kuuma. Myös ulkona yli 10 astetta lämmintä ja aurinkoista, joten mulla oli ihan liikaa vaatettakin päällä. Normaalisti olisin tuollaisessa tilanteessa ihan läkähdyksissä, naama helottaisi ja kuumottaisi enkä tuosta toipuisi ennen kuin pääsisin jonnekin viileään. Nyt ei ollut yhtään kuuma vaan ihan kuin en olisi kävellyt yhtään enkä olisi ollut turhan kuumassa tilassa. Mitä ihmettä?

Re: Vaihdevuodet - ei kuumia aaltoja vaan on kylmä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.5.26 10:08:35

Mulla vaihtelee hampaita kalisuttava palelu ja vaatteet likomäriksi kasteleva hikoilu. Saatan hikoilla ja palella myös yhtä aikaa. Ympäröivällä lämpötilalla ei ole mitään vaikutusta. Tänä keväänä olen palellut etityisen paljon, mutta on tuo viimakin ulkona ollut aivan jäätävä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.26 10:21:18

Ei mulla oo kuumia aaltoja vaan kylmiä aaltoja. Oon läpimärkä hiestä ja palelen.

Päivämäärä:   9.5.26 10:26:21

En mä hikoile eikä tule mitään aaltoja. Ehkä sellaista tasaista viileyttä. Mut oikeastaan mukavampi näin kuin se että aina on liian lämmin.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.5.26 10:27:12

Tavallinen vaihdevuosioire on lämmönsäätelyn häiriöt kuten hikoilu ja/tai palelu. Jokaisella sitten omanlaisensa oireet tai niitä ei ole ollenkaan.

Päivämäärä:   9.5.26 10:30:38

Eli koko ajan pelkkää plussaa tuo tullessaan nämä vaihdevuodet.

Lähettäjä: Pakastin helteellä 
Päivämäärä:   9.5.26 10:44:12

Termostaatti voi olla näköjään myös liian kylmälle asetettu.
Mulla oli termostaatti rikki pari vuotta. Se oli säännöllisesti liian kuumalla.
Toivotaan että ensin sataa kunnolla ja sitten tulee lämmin kesä niin saat palella +30 asteen helteessä. Ainakin yksi löytyy joka ei sitten kuumutta valita!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.