Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ottaako koiranpentu, siinä pulma

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.26 18:33:39

Jossain vaiheessa tulen kyllä ottamaan uuden pennun mutta mietin onko nyt oikea hetki siihen. Asun yksin ja nää on täysin mun vastuussa. Nyt 2 seniori koiraa, toinen 15 ja toinen 10v. Tietäähän sen et vanhempi ei tuossa enää kovin pitkään ole..
Olen aina vahvasti ollu sitä mieltä että maks 2 koiraa. Mut mut... Nyt on tilanne että kasvattaja tarjoaa mulle pentua sijoitukseen. Siitä ei tarvi keskustella, edellisetkin koirat samalta kasvattajalta sijoitettuja, eli homma toimii. Toki pentuja tulee myöhemminkin varmasti. Haluaisin vaan muiden näkemystä asiaan et onko järkeä

Re: Ottaako koiranpentu, siinä pulma

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.5.26 18:35:42

Mä otin samanlaisessa tilanteessa, vanhempi kuoli, kun uusin pentu oli pari vuotias ja sitten keskimmäinen eli 5v vielä nuorimman kanssa. Sitten oltiin hetki vaan kahdestaan nuorimman kanssa ja otin nyt talvella uuden pennun sen kaveriksi ja nyt on taas kaksi koira.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.5.26 18:36:24

Niin ja asun myös yksin ja yksin vastuussa näistä. Saan onneksi koirat välillä hoitoon vanhemmilleni ja jos tulisi ihan pakko, niin veljeni voi viikonloppuisin autella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 19:30:58

Missä kunnossa ne seniorit on? Jaksaako ne pentua, ja jaksaako ne nuoren koiran kanssa mukana samoilla lenkeillä vai pitäisikö ne jättää vielä työpäivän (jos et tee lähitöitä) jälkeen yksin kotiin jotta nuorin saa energiansa purettua pidemmällä lenkillä?

Järkeähän koiran ottamisessa ei ole koskaan :D Mutta niin niitä vain on itsellekin kertynyt useampia enkä yhtäkään vaihtaisi pois.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.26 19:46:07

No siis just tuota mietin et ne olis aika eri tahtisia. Tuo ihan sennu ei jaksa enää pitkää lenkkiä tehdä, mut sit taas 10 v on energinen ja pakko käyttää kunnon lenkillä. Joten joku jää aina yksin vielä työpäivien lisäksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.