Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toisen kiltteys ja avuliaisuus ahdistaa

Lähettäjä: Viuhti 
Päivämäärä:   8.5.26 13:42:12

Kyseessä on jo exä ja tilanne mennyt mutta silti haluaisin johonkin purkaa tai oikeastaan enemmänkin kuulla muiden mielipiteitä asiasta? Olen jo purkanut terapiassa paljon...

Exäni oli hyvin kiltti , avulias ja huolehtivainen ihminen joka oli ensin jees mutta sitten alkoi ongelmaksi saakka ärsyttää. Esimerkkejä:

Mainitsin että pitää ajella työn vuoksi yhtenä päivänä paikkakunnalle X . Hän oli käynyt tankkaamassa autoni, tarkistanut öljyt sun muut ja ostanut eväät minulle valmiiksi. Kerran taas puhuin ääneen uuden kunnollisen ulkoilupuvun hommaamisesta koiralenkeille niin seuraavana päivänä hän esittelee mitä on missäkin kaupassa, missä tarjoukset jne. Pitäisi autoon laittaa asia x niin hänhän on tutkinut heti missä on hyvä palvelu ja järkevä hinta jos ei jopa ole käynyt teetättämässä sitä jo.

En vaan ymmärrä miksi lopulta ihan pimahdin näistä hänelle eikä hän tietenkään ymmärtänyt mitä hän on tehnyt väärin. Mitä enemmän noita tapahtui sitä enemmän ahdistuin ja varoin puhumasta asioista ääneen. Alkoi käymään niin että sama keneltä tahansa muulta oli ok mutta häneltä ei. Ei minulla ennen ole ollut ongelmia ottaa apua vastaan eikä hänen jälkeenkään mutta jotenkin hän sai minut ihan raivon partaalle.

Olenko sekopää vai onko tuossa teistä jotakin ahdistavaa? Jaksaisitko / haluaisitko tuollaista käytöstä toiselta?

Re: Toisen kiltteys ja avuliaisuus ahdistaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.26 13:43:23

Googlaapa fawning ja people pleasing. Ne on selviytymisstrategioita ja on todella ahdistavaa olla niiden kohteena, et ole ainoa joka kokee noin.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   8.5.26 14:12:14

Oi, mä rakastaisin. On niin paljon hommia koko ajan, että ei mikään fawning tyyppi selviäisi niistä itse jos elää omaakin elämää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 14:27:53

Tulehan siitä painetta kun joutuu varomaan sanojaan, ettei vahingossa lähetä kuulijaa hurjalle työmaalle, vaikkalin vapaaehtoisesti. Ja koskaan ei voi kevyesti miettiä etukäteen, varautua ja haaveilla, kun toinen teki jo ja tyrkyttää vastauksia.

En pystyisi kumppanina tuollaisen kanssa olemaan, kun en siedä piirrettä edes koirassa.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   8.5.26 14:30:58

Huh, mä olisin tyytyväinen ja itse asiassa yksi kaveri on saman tyylinen. Tykkää googlettaa ja yleensä jos ollaan hankkimassa jotain, niin hän selvittää mistä löytyy ja mitä maksaa. Ja osti just mulle Vintedistä takin, kun edellinen hajosi.

Ehkä tossa oli muut syyt kuin avuliaisuus miksi hänestä tuli ex. Kun toinen alkaa ahdistaa, niin kaikki hänessä alkaa ahdistaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.5.26 14:35:42

Mä olen vähän samanlainen kuin sun exä. Mulle se on rakkaudenosoituskeino. Tulee luonnostaan, että haluaa auttaa toista ja selvittää asioita. Mulle ei ole luontevaa sanalliset rakkaudenosoitukset.

Puolisoni taas näyttää rakkauttaan ruoan kautta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 14:41:56

Hän osoitti rakkauttaan näin. Ja minusta näin sen pitäisi ollakin. Ei sanat, vaan ne teot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.