Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä pesuaineen haju pois paidasta?

Lähettäjä: Herkkis 
Päivämäärä:   8.5.26 11:07:12

Ostin kirpparilta paidan riskillä, kun oli niin kiva. En kuitenkaan voi käyttää sitä ennen kuin saan pesu- tai huuhteluaineen hajun pois. Nyt olen liottanut ensin vuorokauden etikassa, pessyt ja kuivattanut ulkona. Sitten liotin vuorokauden vesessä ja ruokasoodassa, pesu ja kuivatus ulkona. Nyt paita oli 2 vuorokautta pakkasessa, mutta edelleen paita haisee voimakkaasti.
Saako paidasta millään pois tuota hajua? Mitä kokeilla seuraavaksi?

Re: Millä pesuaineen haju pois paidasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 11:20:37

Mulla sama ongelma! Tehnyt vasta tuon etikka ja pakkasjutut. Vähän mielestän lieventynyt.
Onneksi tuon tuoksu on jotenkin kukkainen, ei se joku OMO tai vastaava pesuaine, mikä on minusta ihan hirveä.

Eilen pistin päälle, kun mulla on nuha :) Ei haise nyt, mutta mikähän on totuus?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   8.5.26 11:27:22

Jonkun viikon verran tuuletin ulkona yhtä paitaa, että haju hälveni. Pesujen myötä haju sitten katosi aikalailla kokonaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.26 11:30:28

Useat pesut auttavat ehkä eniten. Tosin, kun kyseessä on värillinen puuvillavaate, niin pelkään sen värin hiukan haalistuvan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.5.26 11:34:52

Ei lähde millään. Ostin tallille toppatakin joka oli myrkytetty huuhteluaineella. Haisee vieläkin, pesun jälkeen varsinkin. Jännä ettei edes hevosen paska peitä tuota katkua.

Pojalle ostin vauvana haalarin, parin viikon pakkasessa olon jälkeenkään ei ilennyt käyttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.