Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras/turvallisin tapa sijoittaa 5-10 tuhatta?

Lähettäjä: SijoittajiaTäällä? 
Päivämäärä:   7.5.26 22:09:01

Voisiko joku neuvoa aivan aloittelijaa. Mihin/miten voisi sijoittaa 5-10 tuhatta? En ymmärrä näistä mitään. Miten aloitan, mitä sitten, kuinka nopeasti raha poikii?

Olen nyt muutaman vuoden vimmaisesti säästänyt, sitä ennen aina ollut köyhä. Nyt olisi viimein mahdollisuus yrittää saada rahaa sijoitettua, mutta eihän siitä mitään tule kun en näistä ymmärrä yhtikäs mittää. Kertoisitko omat vinkkisi, oman tarinasi?

Re: Paras/turvallisin tapa sijoittaa 5-10 tuhatta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.26 22:10:37

Samaa miettinyt kun auton myynnistä tulossa jokunen tonni ja on ylimääräistä sijoitettavaksi.

Lähettäjä: Hienoa 
Päivämäärä:   7.5.26 22:35:38

Hienoa että olet aloittanut, rahaa ei kannata säästää tilille kuin esim. 5000€, laita ensin vaikka 1000€ passiiviseen halpakuluiseen indeksirahastoon ja jatka säästämistä sinne joka kuukausi. Kerralla ei kannata kaikkea rysäyttää että jää puskuria itselle ja että oppii sietämään markkinoiden heiluntaa. Jos sijoituksesta sulaa esim. Ekassa puolessa vuodessa 10% mitään ei ole hävitty kunhan siinä kohti ei lunasta, ennemmin laittaa lisää rahaa.

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   7.5.26 22:37:19

Paras on jokin indeksirahasto. Norja, Ruotsi, Eurooppa, Maailma tai Saksa rahasto. Tuotto ei ole valtava, mutta riski kohtuullisen pieni.

Aina kun sijoitat voit menettää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.5.26 22:53:37

Jokunen vuosi sitten aloitin sijoittamisen pankin sijoitusneuvojan avulla matalariskiseen pankin hallinnoimaan rahastoon. Tuotto on ollut n. 35%. Mun ei tarvitse itse tehdä mitään. Tililtä menee automaattisesti tietty summa rahastoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.