Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Enpä olisi uskonut että ärsyynnyn toisen

Lähettäjä: Puheviasta 
Päivämäärä:   7.5.26 21:09:45

Tiimissä aloitti määräaikainen, jonka puhe pörisee ja lärisee ja minulla teettää todella töitä saan selvää hänen puheestaan. Olen huomannut, että ärsyynnyn hänen seurastaan ja tämä ärsyttää minua, koska koen hyväksyväni erilaisuutta. Nyt olen miettinyt, että miksi ihmiset ei hoida puhevikoja kuntoon?

Re: Enpä olisi uskonut että ärsyynnyn toisen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.26 21:12:29

No kun ei niitä puhevikoja nyt vaan saa aina hoidettua kuntoon. Sitä voi olla jos jonkinmoista puheentuottamisen ongelmaa mille ei vaan voi mtn

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   7.5.26 21:14:25

Kyllä niitä puhevikoja jotenkin hoidetaan, mutta käsittääkseni ei kaikilta vaan ala käymään " normaali puhe ".

Muuten ymmärrän ärsyyntymisen. Tai ei se varmaan oikeasti sitä edes ole vaan kuormittumista siitä kun ikäänkuin pitäisi vähän vierasta kieltä yrittää ymmärtää.
Ei ne puhevikaiset sille mitään mahda jos aksentti jäi päälle.

Ja voiko puhevikaisella olla myös rakenteellista vikaa ja sitten sieltä tulee sitä mitä tulee.

Eli, no tiedät tietysti itsekin että pakko on jotenkin kestää :D Ja kyllä noita solkottajia ennenpitkää oppii ymmärtämään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.26 21:16:05

Kyllä niitä varmasti yritetään hoitaa kuntoon sen mikä pystytään, mutta kaikkea ei vaan pysty. Minäkin tein töitä välillä yhden kanssa jolla oli paha puhevika ja todella vaikea oli saada selvää. En ikinä ärsyyntynyt, vaan ihailin kuinka kovasti yritti ja oli oppinut elämään asian kanssa.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   7.5.26 21:37:32

Mm jännitys saa puhevian pintaan sellaisellakin jolla se on ns hoidettu. Esim mun eno on sellainen joka änkyttää jos tilanne on kuormittava, mutta rennossa jutustelussa tai ollessaan ihan varma että tietää asiasta eniten, niin ei änkytä yhtään.

Lähettäjä: rkde 
Päivämäärä:   7.5.26 21:50:44

Jos puheviat saisi noin vain hoidettua kuntoon niin kukaan ei olisi puhevikainen.

Jos sinä et ole puhevikainen niin ole onnellinen.

Puhevikaiset ovat saaneet kuulla viastaan koko ikänsä. Etkö edes sinä voisi lopettaa siitä valittamisen.

Ehkä sinun on vain irtisanouduttava, jos et kestä toisen puhevikaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.5.26 21:58:12

Oliskin nkin helööoa. Kun puhevikainen ihminen huomaa jonkun keskittyvän vikaan se vain pahentaa tilannetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.