|
Lähettäjä: Ajoittain köyhä
Päivämäärä: 7.5.26 17:11:34
Olen siis ihan työelämässä oleva, mutta välillä kertyy vain samalle kuulle enemmän ylimääräisiä menoja eikä viitsisi luotolta ottaa rahaa ”huvituksiin”. Äitini on eläkkeellä joten jos haluaa tehdä lapsemme kanssa jotain maksan tietenkin lapsen liput, ruokailut ymv, samoin jos menemme äitini autolla kyläilemään kauemmaksi maksan bensat jne. Miehelläni on siis usein automme työtään varten viikonloppuisin niin siksi tämä järjästely.
Nyt tässä kuussa on ollut oma hotellireissu kavereiden kanssa joka oli sovittu jo aikaa sitten ja lapsen harrastuskurssi 120€, lapsen perus harrastusmaksu 60€ ja asu 90€. Kun nämä menot olivat selvillä minulle äitini keksi haluavansa lapsen kanssa teatteriin. Tuo teatteri oli noin 80€ syömisineen. Vähän kiristelim jo tästä hampaita, mutta ajattelin, että se on kiva lapselle ja menköön. Nyt äitini ehdotti, että lähtisi lapseni kanssa käymään siskollani niin lapsi näkisi serkkujaan joiden kanssa viihtyy. Tähän saisi heittää taas 40€ bensarahaa ja reissu on ennen minun seuraavaa palkkaa. Ei ole iso summa mutta kyllä noista kertyy aika paljon ylimääräistä yhteensä.
Minulle tulee väkisinkin olo, että äitini ajattelee minun olevan isoissa rahavaikeuksissa jos nyt kiellän tuon reissun sisarukseni luokse vedoten siihen, että rahaa on muutenkin mennyt paljon. Lapsi on lisäksi päässyt tässä kuussa super parkkiinkin eli kyse ei ole siitä
Etteikö lapsi saisi tehdä ja harrastaa, kun ei ole rahaa, mutta oikeasti liika on liikaa yhdestä palkasta.
Miten te muut toimitte? Maksatteko mukisematta kaiken mitä isovanhemmat haluavat tehdä lastenne kanssa? Vai sanotteko vain, että nyt ei valitettavasti ole rahaa. Tiedän ettei äitini jätä asiaa tähän vaan sitten vatvotaan sukulaisten kanssa mihin minun rahani menevät, kun lapsi ei pääse edes serkkujaan tapaamaan. Kuulen tästä aina muilta sukulaisilta jälkikäteen.
|