Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laumanvartija lapsiperheeseen?

Lähettäjä: Laumis 
Päivämäärä:   5.5.26 20:25:12

Täällä susialueella kotieläinten kanssa asutaan niin olen miettinyt, olisiko laumanvartija järkevä hankinta, ja mikä olisi paras valinta, kun perheessä on myös pieniä lapsia ja muita koiria. Googletellut olen ja rotumääritelmiä lukenut, mutta "käyttäjä"kokemuksia kaipaisin myös.

Re: Laumanvartija lapsiperheeseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.26 20:28:14

Pienet lapset ja laumikset on vielä helppo, itsekseen kotiin ja kouluun yms. liikkuvat ovat vaikeampi yhdistelmä. Ovien ja porttien avaamiset turvallisesti, kavereita ei voi olla koirien kanssa ilman aikuisten valvontaa jne...

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   5.5.26 20:33:38

Eurooppalaisissa voisi löytyä. Mulla on niistä kokemusta vain vähän pyreneittenmastiffeista. Melko koirasosiaalisia eivätkä ole ensimmäisenä käymässä kiinni.

Oma kokemus on venäläisissä laumanvartijoissa ja ne sulkisin heti pois. On noitakin lapsiperheissä, mutta ongelmia tuo helposti lasten kaverit, sekä resurssit kuten ruoka.

Lähettäjä: Rip 
Päivämäärä:   5.5.26 20:40:54

Venäläisille laumanvartijoille ei ole mitään asiallista käyttötarkoitusta ellet ole perustamassa vallihautaa alueelle joka on krokotiileille liian kylmä, ne on iivanoitten jalostamia hirviöitä.

Muutenkaan lapset ei saa ikinä.olla laumiksista vastuussa, ne ei saa päästä karkuun eikä ohikulkijoiden tai naapureitten pidä joutua pelkäämään niitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.