Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko antanut anteeksi tökerön käytöksen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.26 19:42:37

Jos teitä kohtaan on käyttäydytty tökerösti, oletteko antaneet anteeksi? Saa kertoa tarkemmin jos haluaa.

Itse en nyt avaa tilannetta enempää, mutta mietin pitäisikö yrittää selvittää välejä. Olen siis itse käyttäytynyt huonosti. Järjellä ajatellen en voi saada anteeksi, mutta joku pieni ääni kehoittaa yrittämään... Toisaalta, en halua ahdistella jos toinen haluaakin unohtaa...

Re: Oletko antanut anteeksi tökerön käytöksen?

Päivämäärä:   5.5.26 19:45:12

En tiedä missä maailmassa "tökerö" käytös voi olla anteeksiantamatonta. Aika huonosti tosiaan on täytynyt käyttäytyä jos itsekin tiedät, että tästä ei ole paluuta.

Varmaan parempi poistua sellaisen ihmisen elämästä, jolle on tehnyt anteeksiantamattomia asioita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.5.26 19:49:27

Harvoin siinä mitään häviää jos yrittää ja puhuu asiasta. Tai ehkä kertoo tosi nopsaan, lauseella tai kahdella, ajatuksiaan asiasta ja kysyy haluaako toinen puhua.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   5.5.26 19:50:06

Tökerön käytöksen toki, tlrkeäkäytös sitten eri asia.

Päivämäärä:   5.5.26 19:55:10

Olen saanut itse anteeksi ja olen antanut anteeksi. En kyllä ole useimmiten voinut tilanteita enää jälkikäteen käsitellä mut omalta puoleltani omassa mielessä annan toisillekin anteeksi. Moni anteeksipyyntö jäänyt pyytämättä kun tilanteet vilisseet ohi ja hiljaa kärsin kun muistan omaa tökeryyttäni. Yritän itseänikin armahtaa. Ihmislapsi ei aina tajua. Iän myötä vähän viisastuu. Ajattelet kauniisti kun mietit asiaa ja tunnustat itsellesi virheesi. Moni ei siihen pysty.

Lähettäjä: Hrr 
Päivämäärä:   5.5.26 19:59:04

Annan anteeksi, jos tökerösti käyttäytynyt suostuu keskusteluun, ymmärtää virheensä ja pyytää anteeksi. Muuten se on siinä lopullisesti.

Päivämäärä:   5.5.26 20:00:30

Olen. Sillä tiedostan, että saatan olla itsekin toisinaan tökerö, mutten tahallaan. Jos joku tahallaan on tökerö niin sitten saa pyytää anteeksi useamman kerran. Mielestäni paras anteeksipyyntö on muuttunut käytös.

Päivämäärä:   5.5.26 20:29:43

Olen antanut. On normaalia että tehdään elämässä virheitä. Jos toinen on oppinut virheestään ja pahoittelee, tietenkin on järkevää antaa anteeksi kerran tai pari.

Itseni on vaikea antaa anteeksi jos joku toistaa käytöstään usein. Silloin toinen ei tosiasiassa ole oppinut. Jos joku tekee sen ikävän asian uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen niin jossain vaiheessa pitää ymmärtää että anteeksi ei enää saa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.26 20:32:49

Tämä ei nyt välttämättä koske aloittajaa, mutta ei hitto että minua risoi yksi kaveri, joka aina mitään anteeksi pyytäessään heittäytyi aivan kauheaksi "voi kun minä tein niin kauhean asian, ei tällaista voi antaa anteeksi, oi ja voi" ja aneli suunnilleen polvillaan jos oli tyyliin myöhästynyt leffasta tai jotain ihan suhteellisen arkista. Siinä sitten täytyi hänelle vakuutella että ei tässä nyt niin pahasti käynyt. Sen sijaan, että hän olisi vain pahoitellut tai pyytänyt anteeksi asiallisesti niin kuin aikuiset ihmiset.

Yhden kerran sanoinkin, että joo on anteeksiantamatonta niin turha pyydellä anteeksi, en anna kuitenkaan. Hän järkyttyi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.5.26 20:59:32

Riippuu asiasta. Jos jotain kohtuullisen harmitonta, niin joo. Mutta rajansa kaikella, ihan kaikkea paskaa en kyllä anna anteeksi.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   5.5.26 21:09:44

Annatko anteeksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.