|
Lähettäjä:
Päivämäärä: 4.5.26 23:28:59
Laskin, että minulla menee kaikkien luottojen ja lainojen lyhennyksiin 650-800€ joka kuu ja rahat on aina lopussa ennen seuraavaa palkkapäivää (brutto noin 3200€). Hain nyt yhdelle isommalle lainalle lyhennysvapaata vuodeksi, jos saan sen, niin kannattaako minun siitä vapautuvalla raha (noin 150€) pistää säästöön puskuriksi (tekee vuodessa 1800€ jos en oikeasti kajoa siihen kertaakaan) vai lyhentää sillä jotain toista velkaa pois? Minulla ei ole siis tällä hetkellä yhtään puskuria itsellä mihinkään, ne on käytetty äkillisiin menoihin. Elän, asun ja maksan kaiken yksin, en kehtaa edes miettiä mitään pariutumista, kun tuntuu, että olisin vain taakka velkoineni jollekin.
Joo joo, olen hemmetin epäonnistunut velkaantumiseni kanssa, tiedän sen, idiootti mikä idiootti, mutta olen nyt koittanut tehdä kovasti töitä velkojen maksun kanssa, että pääsisin niistä eroon viimeistään kun olen 40v. Olen joutunut unohtamaan lapsihaaveenikin näiden takia, kun ei ole varaa enkä kehtaa ketään miestä sotkea tähän mukaan. Enkä kyllä varmasti enää kelpaa kenellekään. Mutta jos saisi sitten edes 40v jälkeen vähän helpomman taloudellisen tilanteen, jos muuta en sitten tässä elämässä saa. Velkaa on tällä hetkellä yhteensä ehkä 30-40t.
|