Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hirveä väsymys koko ajan

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   4.5.26 18:12:30

Jo pidempään vaivannut kova väsymys.

Ferritiini oli vuosi sitten tutkittaessa matalahko, rautatableteilla nousi 10->40. Arvon kohoamisella ei kuitenkaan ole ollut suurta merkitystä jaksamiseen. Rautavalmisteet ovat samalla vatsalle tosi rankkoja, joten olen sittemmin lipsunut niiden ottamisesta.

Väsyttää aivan jatkuvasti, aamusta iltaan. Ilman herätyskelloa nukun helposti 10-11 tuntia.

Yritän ulkoilla ja liikkua, mutta sitäkään en oikein jaksa eikä siitä tule hyvä olo, en piristy yhtään. Tallilla jaksan käydä pari kertaa viikossa, mutta se on ihan maksimi, kun vielä muutama vuosi sitten kävin joka päivä.

Nytkin pitäisi lähteä koiran kanssa ulos, mutta olen niin väsynyt, että ihan itkettää. Haluaisin vain nukkua.

Uniapneaa tuskin on, olen hoikka enkä kuorsaa.

Mistä voisi lähteä hakemaan apua? Viimeksi sain vaan masennusdiagnoosin (vaikka samalla huomattiin se matala ferritiini) ja pelottaa, että minua kohdellaan sen mukaisesti mt-potilaana. Yritänkö vaan sinnikkäästi lisätä rautaa?

Re: Hirveä väsymys koko ajan

Lähettäjä: piiku 
Päivämäärä:   4.5.26 18:32:20

Ikä? Esivaihdevuodet tai vaihdevuodet on yksi todella yleinen ja merkittävä tuollaisen väsymyksen syy naisilla!

Päivämäärä:   4.5.26 18:38:22

En usko että on esivaihdevuodet, olen 33.

Lähettäjä: rapsu 
Päivämäärä:   4.5.26 18:41:51

Lähettäjä: T
Päivämäärä: 4.5.26 18:38:22

En usko että on esivaihdevuodet, olen 33.

Voi hyvin ollakin, itselläni alkoi 31 vuotiaana… oli ”kiva” ylläri.

Päivämäärä:   4.5.26 19:01:31

No toivon kovasti ettei ole kyse esivaihdevuosista, kun lapsistakin on ollut vasta alustava puhe eikä aikomusta ryhtyä vielä tekemään. Tosin tämän väsymyksen ja ferritiiniarvojen kanssa taistelun vuoksi voi olla, että jää tekemättä kokonaan, kun en meinaa jaksaa nytkään.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   4.5.26 19:07:53

Oisko maksa pamahtanut?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.