Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ovestin-puikot

Lähettäjä: unkka 
Päivämäärä:   4.5.26 12:25:06

Olen kohta 37 ja olen huomannut viimeisen vuoden aikana, että kärsin alakerran kuivuudesta ja varmastikin limakalvon ohenemisesta, jonka takia seksistä on tullut vähemmän nautinnollista. Liukuvoide tuntuu jotenkin tosi ohkaiselta ja vetiseltä. Luin, että paikallisestrogeenia voisi kokeilla tällaisiin vaivoihin vaikka en vielä vaihdevuosista kärsi. Syön minipillereitä, joiden takia kuukautisvuotoa, kipuja ja muita oireita on ehkä kerran-kaksi vuodessa. Tilasin 0,5 mg Ovestin-puikkoja ja hain ne tänään, mutta nyt en tuoteselostetta luettuani ehkä uskallakaan kokeilla niitä.

Onko muilla kokemuksia niistä ennen varsinaisia vaihdevuosioireita? Yritän varata kyllä ajan gynekologille, mutta julkisella puolella saattaa kestää kauankin että pääsen, jos pääsen ollenkaan.

Re: Ovestin-puikot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.26 12:34:11

Kokeile huoletta. Ne varoitukset on samat kuin e-pillereissä, mutta paikallisestrogeenia ne eivät varsinaisesti koske, koska se vaikuttaa vain paikallisesti. Nuo ovat reseptivapaita just siksi, ettei niillä oikeasti haittavaikutuksia ole.

Päivämäärä:   4.5.26 12:43:29

Ehkäpä uskallan sitten! Päättelin itsekin, että kun kerran reseptivapaita ovat niin uskaltaa kokeilla, mutta säikähdin pakkausselostetta :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.26 12:46:00

Etkö ole minipillereiden pakkausselostetta lukenut?

Päivämäärä:   4.5.26 13:06:18

Totta kai olen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.