|
Lähettäjä: Dark Jedi
Päivämäärä: 4.5.26 12:27:50
Jos aikoo yrittäjäksi pitää olla jotain sellaista osaamista jota muut haluaa ostaa. Kuinka monella on? Mä olen aikoinaan opiskellut ompelupuolen artesaaniksi, mulla on koulutus tehdä vaatteet mittojen mukaan kaavoituksesta alkaen. Kannattaisiko alkaa yrittäjäksi? Ei. Kukaan ei tänä temuaikakautena maksa suomalaiselle ompelijalle hää-/ vanhojentanssipuvun ompelusta tai muokkaamisesta, ei lahkeiden tai hameenhelman lyhennyksestä tai vetojetjun vaihdosta.
Tietylle paikkakunnalle mahtuu vain tietyn verran tietyn alan yrittäjiä. Ei tietty alue elätä määräänsä enempää kampaamoita, kahviloita, kauneushoitoloita, siivoojia, hierojia, ym...varsinkin tässä taloustilanteessa kun ihmiset on pistäneet kukkaronnyörit tiukalle.
Moni yritystoiminta vaatii alkuinvestointeja. Laitteita, työkaluja, materiaaleja. Eli rahaa. Harvaan ammattiin riittää vain kaksi toimivaa kättä.
On ammatteja joita tehdään paljon yksinyrittäjänä mutta ne vaatii koulutuksen ja tietynpituisen työkokemuksen ennenkuin saa alkaa toimia yrittäjänä. Esimerikisi sähköasentajat.
Kaikille ei edes sovi yrittäjyys.
|