Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvän maun mukainen maastoilu

Lähettäjä: Repekka 
Päivämäärä:   4.5.26 08:50:30

Muutin upeiden liikuntareittien viereen. Siellä on pientä ja isoa polkua ristiin rastiin. Täällä lenkkeilee ihmiset koirineen, maastopyöräilijöitä ja sitten ratsukoita. Lähellä on siis islanninhevostalli. Asia mitä olen ihmetellyt on se että ratsukot eivät siivoa kakkoja pois reiteiltä. Hienot metsäpolut ovat täynnä p*skaa. Ihmettelen tätä todella. Harrastin itse ratsastusta kymmenen vuotta, nyt siis en ole harrastanut vuosiin. Ainakin minulle opetettiin jo pienestä pitäen että jos hevonen kakkii maastossa niin kakat käydään potkimassa syrjempään. Poikkeuksena jos tekee aivan umpimetsään. Mitä itse olette mieltä?

Re: Hyvän maun mukainen maastoilu

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.5.26 08:51:54

AINA siivotaan paskat pois teiltä ja poluilta. Kannattaa opettaa hevonen siihen, että persus ojaan jos tulee hätä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   4.5.26 08:54:36

No se ois kohteliasta potkia sivulle ja niin me tehdään tiellä kulkiessa, mutta hepan kakkaa ei periaatteessa tartte siivota samoin kuin koirankakkoja.

En mä metsäpoluilla ole potkinut. Onneksi meidän metsäpoluilla ei paljon muut liiku.

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   4.5.26 08:57:04

Jos niitä issikoita menee jono asiakasmaastossa niin eipä sitten jokaisen kanssa pysähdytä potkimaan kakkoja mutta vetäjä yms käy siivoamassa jälkeenpäin. Yksittäiset ja pikkuporukat pysähtyy potkimaan polun siistiksi

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   4.5.26 09:07:34

Täällä meillä uuden tallin väki "valtasi" erittäin suositun lenkkitien. Muut ihmiset vain hiljalleen siirtyivät kävelemään, juoksemaan, pyöräilemään muualle kun tämän tallin hevoset ei osaa edes kohdata muita liikkujia vaan steppaavat tien laidasta laitaan ja käyttäytyvät muutenkin siten että hevosia ymmärtämättömät ihmiset pelkäävät niitä. Ja pa*koja eivät tietenkään reitiltä pois siivonneet. Paikallinen kyläyhdistys sitten paranteli toista reittiä ulkoilureitiksi ja siitä tehtiin sen levyinen että talvisin aurataan jos tulee paljon lunta ja siinä mahtuu mukavasti kohtaamaan esim koirakko ja pyöräilijät. Nyt nämä koko maailman omistavat hevosihmiset on siirtyneet tällekin reitille. Pask*a on joka puolella ja ihmisiä ärsyttää kohdata noita kaheleita hevosia.

Itselläni ei enää ole hevosia, mutta ärsyttää tuo käytös joka pilaa hevosihmisten mainetta. Itsellä kun oli hevosia niin jos ne kakki tielle tai noille ulkoilureiteille, niin kävin lenkin jälkeen autoillen heittelemässä läjät ojiin tai umpimetsään. Moni ulkoilija on tavatessa muistellut että kuinka kilttejä hevosia mulla oli kun ne nätisti meni tien laitaa eikä loikkinut. Olen yrittänyt sanoa että siten maasto- ja liikennevarmat hevoset toimii ja etten tiedä mikä tuolla tallilla on vikana kun niiden hevoset käyttäytyy noin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.