Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoliso lähti, koirat jäi

Lähettäjä: Ruub 
Päivämäärä:   3.5.26 20:32:02

Erossa sovittiin, että puoliksi hoidetaan edelleen koirat, kun mullakin on työmatkoja ja tietysti muutakin menoa.
Koiria on kaksi, joista toista ei oikein voi antaa vieraalle hoitoon, esim. hoitola ei tule kyseeseen.

Alussa myös maksettiin eläinlääkärit (ei ole paljon, puhutaan muutamasta satasesta), ruoat ym puoliksi. Kunnes hän vastasi ettei aio enää maksaa.

Alussa ex piti jatkuvasti toista koiraa vaihdellen. Sitten piti viikonloppuisin, sen jälkeen joka toinen viikonloppu ja nyt on kumpikin ollut mulla 7 viikkoa putkeen.
Rakastan koiria ja totta kai otan niistä vastuun kun olen eläimiä ottanut, mutta on tämä jotenkin kummallista, että toinen voi vaan jättää eläimet.
En voi lähteä minnekään pidemmälle reissulle, ellen ota ainakin sitä vaikeampaa tapausta mukaan. Koira onkin viettänyt tuhansia kilometrejä autossa. Onneksi on hyvä matkustaja.
En uskalla suunnitella tulevaisuutta oikein mitenkään, kun en ole koskaan varma saanko koiralle hoitajan. Kaverini pärjää toisen koiran kanssa hyvin, mutta en häntäkään kehtaa aina vaivata.
Onko joku samassa tilanteessa?
Tuntuu, että ihmislapsi olisi helpompi kuin koira.
Olen muutaman kerran miettinyt hankalan lopettamista, mutta en pysty sitä tekemään.

Re: Puoliso lähti, koirat jäi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.5.26 20:35:53

Kumpi ne koirat alunperin halusi?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   3.5.26 20:37:03

Onko ne teidän molempien nimissä rekisterissä?

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   3.5.26 20:37:35

Miks ei voi laittaa koirahoitolaan ?

Lähettäjä: Sweet 
Päivämäärä:   3.5.26 20:37:55

Miksi sillä, kumpi halusi, on mitään merkitystä? Jos on yhdessä sitouduttu, se ei katkea mihinkään "sinä halusit enemmän!" Voisipa kaikista vastuista elämässä vaan päättää, että en halua enkä tee.
Noh, ehkä jotkut tekevätkin niin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.5.26 20:39:49

Sellaista se lemmikin omistaminen on. Luuleeko aloittaja et ne ihmislapset voi sitten jättää yksin tai saa tosta vaan hoitopaikan? Niissäkin pätee sama, että yhdelle löytyy paikka yleensä jostain, kahden kanssa on nihkeää saada minnekään ja rahalla ei saa kun ei ole mitään lapsihoitoloita

Päivämäärä:   3.5.26 20:39:53

Toistan vielä kysymykseni, johon ensisijaisesti haen vastauksia:
Onko joku samassa tilanteessa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.26 20:41:50

"En uskalla suunnitella tulevaisuutta oikein mitenkään, kun en ole koskaan varma saanko koiralle hoitajan."

Koirallisena se hoitaja suunnitellaan samaan syssyyn tulevaisuuden kanssa. Siihen tottuu.

En tiedä kuinka yleistä on, että koirien "yhteishuoltajuus" toimii pitemmän päälle? Minä voin viedä exälle koirat hoitoon jos hänelle sopii, ihan samalla tavalla kuin kenelle tahansa kaverille tai sukulaiselle, mutta emme missään vaiheessa edes yrittäneet mitään muuta. Koirat jäi minulle ihan kokonaan.

Päivämäärä:   3.5.26 20:42:34

"Luuleeko aloittaja et ne ihmislapset voi sitten jättää yksin tai saa tosta vaan hoitopaikan?"
Juu, näin tosiaan luulen!
Haloo.
Miks tästä paikasta on tullut näin nihkee? Asiallisia vastauksia on turha odottaa. Ihmiset voi kyllä todella huonosti, ei täällä 20 vuotta sitten tällasta ollut, vai onko tosiaan aika kullannut omat muistot?

Päivämäärä:   3.5.26 20:42:35

Sweet: kyllä sillä merkitystä on jos esim vain toinen on alunperin halunnut eläimen/eläimet ja toinen sitten ajan myötä oppinut niitä hoitamaan, ehkä kiintynytkin. Esim mun miehellä ei ollut yhtään mitään kokemusta mistään eläimistä kun mun kanssa alkoi seurustelemaan. Hyvin pitkään meni että korjaili kyllä aitoja jne mutta eläimiin ei koskenut. Myöhemmin alkoi hevosiakin käsittelemään. Nykyään meillä on enää vain koira ja jos ero tulisi niin koira lähtisi tottakai mun matkaan koska minä sen olen halunnutkin, se on yksin mun nimissä ja vaikka mies sitä lenkittää ja hoitaa niin en usko että hän haluaisi mitään sitoutumista koiraan tuossa tilanteessa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.5.26 20:44:18

Ei, koska olen ottanut koirat vain ja ainoastaan itselleni. En ikinä suostuisi minkäänlaisiin osaomistuksiin tai vuoroviikkosysteemeihin miehen/kenenkään kanssa, mahdollisessa erossa koirat jäivät ja jäävät minulle. Olen itse ne hankkinut ja elättänyt.

Päivämäärä:   3.5.26 20:45:15

"Koirallisena se hoitaja suunnitellaan samaan syssyyn tulevaisuuden kanssa. Siihen tottuu."

Paitsi kun ei ole kuin se yksi, ja hän sanookin, että sorry mut mulle ei sovikaan ne xx päivät! Olen mm. yhden ulkomaanmatkan ja keikkaliput perunut.
Mutta kiitos pisteelle vastauksesta! :)
Oon tässä kolme vuotta koirien kanssa ollut, eli ei todella mikään tuore juttu.
Ihmettelen vaan, että miten joku voi jättää lemmikit, jotka kerran olivat todella rakkaita.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   3.5.26 20:46:45

Ei ole. Erotessa jaettiin myös koirat. Tosin koiratkaan ei tulleet keskenään toimeen.

Päivämäärä:   3.5.26 20:47:23

joo: siis toinen otti toisen noirab

Päivämäärä:   3.5.26 20:48:37

...toisen ja toinen toisen koiran?? En mä kyllä siihenkään haluais, ne tulee hyvin keskenään toimeen ja just seuran takia aikoinaan kaksi hankittiin. Mutta voisin sitä ehdottaa, todennäköisesti ei käy.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.26 20:48:51

"Paitsi kun ei ole kuin se yksi, ja hän sanookin, että sorry mut mulle ei sovikaan ne xx päivät! Olen mm. yhden ulkomaanmatkan ja keikkaliput perunut."

Niin, sitä voi tapahtua. Ennakoimaan oppii kantapään kautta. Kyllähän se rajoittaa, etenkin kun on tottunut siihen, että on toinen vastuullinen remmissä.

Täytyy kyllä sanoa, että jos mies on ollut ns. kakkosomistaja ilman täyttä vastuuta, en suoranaisesti ylläty että hankalan koiran kanssa yksin vastuussa oleminen ei pitemmän päälle napannutkaan. Kyllähän sitä voi rakastaa vaikka kuinka, mutta ei se riitä parisuhteessa eikä eläintekään kanssa jos ei ole halua ja sitkeyttä siihen hankalaan arkeen.

Päivämäärä:   3.5.26 20:49:22

"LähettäjäRuub

Päivämäärä3.5.26 20:42:34

"Luuleeko aloittaja et ne ihmislapset voi sitten jättää yksin tai saa tosta vaan hoitopaikan?"
Juu, näin tosiaan luulen!
Haloo.
Miks tästä paikasta on tullut näin nihkee? Asiallisia vastauksia on turha odottaa. Ihmiset voi kyllä todella huonosti, ei täällä 20 vuotta sitten tällasta ollut, vai onko tosiaan aika kullannut omat muistot"

20 vuotta sitten koiria ei jaettu kuin pikkulapsia erossa ja sitten kiukuteltu kun mitään ei pysty tekemään.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   3.5.26 21:00:55

En nyt muusta tiedä, mutta mulla on koira, jota ei voi ihan joka tutulle antaa hoitoon. On myös tosi epäluotettava muiden koirien kanssa. Lähialueella on kaksi hoitolaa, mihin voi viedä vaikka virkakoiria hoitoon. Kaikki on aina sujunut tosi hyvin, olen saanut vaan kehuja koirastani, kun menee hakemaan :)

Lähettäjä: uh 
Päivämäärä:   3.5.26 21:08:14

Jos toinen osapuoli ei maksa kuluja eikä kaiketi hoidakaan, niin puratte sopimuksen "yhteishoidosta" ja teette kauppakirjan niin että koirat siirtyy sinun nimiisi. Jos haluatte, niin toki siitä huolimatta voitte sopia, että toinenkin hoitaa koiria sovitusti? Onko hankala siis vihainen ihmisille? Itse kyllä harkitsisin lopetusta, jos koira ei pärjää normaalin vieraan ihmisen hoidossa saati ammattilaisten (koirahoitola). Mutta tuollaistahan se on _aina_ eläinten kanssa. Hoitaja on järjestettävä tarvitaessa.

Päivämäärä:   3.5.26 21:11:25

Aloittaja ei viitsi vastailla edes kysymyksiin, joten lisäkommentit lienee turhia. Kommentoin silti. Aika ihmeellinen pitää olla sen vaikeamman koiran jos ei sitä hoitoon saa. Kuten / toteaa, virkakoiriakin otetaan tiettyihin hoitoloihin. Ja esim mulla on sellainen rotu, jota ei todellakaan voi kelle tahansa antaa hoitoon ihan jo pelkästään puitteiden vuoksi. Meillekin on löytynyt hoitola, suht pienestä kaupungista eikä ole edes riistohintainen. Lenkittävät ne koirat mitkä kestää vieraan käsissä ja mitkä ei niin pääsevät juoksutarhaan. Hoitolassa on ollut myös joitain sellaisia koiria joita ei käsitellä ollenkaan, vesi ja ruoka tarjoillaan aitojen ulkopuolelta hoidossa olon ajan. Eli, en usko hetkeäkään ettei aloittajan koiraa saisi hoitoon. Joskus asioidensa eteen pitää vaan nähdä hieman vaivaa ja se on nykyään iso kynnys, sen kuuluisan 20 vuotta sitten vielä onnistui.

Päivämäärä:   3.5.26 21:15:51

"Rakastan koiria ja totta kai otan niistä vastuun kun olen eläimiä ottanut, mutta on tämä jotenkin kummallista, että toinen voi vaan jättää eläimet."

No haloo, se on mies? Ne menee minne k*lli kuljettaa, harvoin tuntevat yhtään mitään. Ei ne sille mitään rakkaita ole oikeasti olleet.

Miksi koiria ei voi viedä hoitolaan? Jos poliisikoiratkin voi viedä hoitolaan, niin luulen että voi ne sinunkin koirasi. Jos eivät siedä vieraita, niin hoitolassa ei välttämättä ole pakko koskea koiriin lainkaan.

Päivämäärä:   3.5.26 21:22:00

"Rakastan koiria ja totta kai otan niistä vastuun kun olen eläimiä ottanut, mutta on tämä jotenkin kummallista, että toinen voi vaan jättää eläimet."

Tähän totean vain, että mehän emme tiedä millaisissa väleissä se ero on tullut. Jos on nihkeää tavata exää, niin on aivan luonnollista että jättää eläimet vaikka se kipeää tekisikin. Jotkut jättää jopa lapsensa jos exän kanssa ei vaan onnistu mikään.

Miksi muuten oletatte että se lähtenyt puoliso on mies? Aloittajahan puhuu vain puolisosta, mistään ei käy selville että mitä sukupuolta kukakin kuviossa edustaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.