Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäiseksi lapsilla on isot kaverisynttärit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.26 21:37:52

Kysymys otsikossa vaikkei kysymysmerkki sopinutkaan kenttään.

Missä vaiheessa lapsenne ovat alkaneet viettää synttärit vain parin kaverin kanssa? Minä muistelen, että itselläni oli viimeiset isot synttärit kun täytin 14. Oman lapseni on käynyt viime vuoteen asti lähes kaikkien samansukupuolisten luokkalaistensa synttäreillä ja juhlat ovat pienentyneet vuosi vuodelta, mutta meidän on pitänyt kutsua kaikki vastavuoroisesti. Ja siis mielellämme on kutsuttu, tuo oli tökerösti ilmaistu.

Nyt mietin tämän vuoden synttäreitä, että jätetäänkö osa porukasta jo kutsumatta, kun eivät enää ole niin paljoa tekemisissä vapaa-ajalla. Lapsi täyttää siis 13 ja toisaalta nämä voisivat olla alakoulun päättäjäiset mutta toisaalta lapsi haluaisi järjestää sellaista ohjelmaa, mitä olisi helpompi järjestää pienemmällä porukalla.

Vieraita on siis yleensä ollut 15 ja nyt tulisi seitsemän, eli ei todellakaan mitään "jätetään yksi pois"-meininkiä.

Re: Minkä ikäiseksi lapsilla on isot kaverisynttärit

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   2.5.26 21:44:39

Voit (tietenkin) tehdä aivan kuten perheenne parhaaksi näkee. Ei ole outoa kutsua seitsemää.

Lähettäjä: Lilleri 
Päivämäärä:   2.5.26 22:04:53

Me ollaan järjestetty 4-vuotiaasta alkaen tokaluokalle saakka isot synttärit. Sen jälkeen pienet, koska lapset on itse toivoneet pieniä synttäreitä. Aika usein 3.-4. luokkalaisilla on ympärillään sellainen pienempi hyvien ystävien porukka, joiden kanssa on kiva viettää synttäreitä, vaikka kavereita muuten olisikin paljon.

Mun mielestä riippuu ihan lapsen omista toiveista ja siitä miten hän haluaa juhlia - jos lapsi tykkää isoista juhlista, niin sellaisia sitten. Toisaalta meillä ei kovin isot ole enää isoja juhlia pitäneet, ja usein synttärisankari on itsekin tykännyt siitä että synttärijuhlabudjetin on saanut käyttää pienemmän porukan kanssa johonkin vähän isompaan kuin mihin olisi päässyt isossa seurueessa.

Isot synttärit on hyvä tapa luoda ja ylläpitää verkostoja, kaikki kunnia niille, ja kaikki vieraat on aina tykänneet juhlakutsuista. Kaikella vaan on aikansa.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   2.5.26 22:06:43

Meillä oli viimeiset kaverisynttärit, joihin kutsuttiin kaikki luokan tytöt (6 vierasta) sekä naapurissa asuva, vuotta nuorempi tyttö, kun lapsi täytti 12v. eli viidennen luokan keväällä.

Muutettiin kesällä toiselle paikkakunnalle, jossa lapsi kävi kuudennen luokan. Siellä ei ilmeisesti pidetty enää kaverisynttäreitä, ainakaan lasta ei yksillekään synttäreille kutsuttu eikä kuullut, että koulussa olisi synttäreistä puhuttu.

Seiskaluokan keväällä lapsi löysi bestiksen ja kasi luokan keväästä alkaen he ovat juhlineet synttäreitään kahdestaan. Heillä on 2 viikkoa ikäeroa, niin tapaavat sinä ”väliviikonloppuna” mennä yhdessä syömään (mäkkäri, hese, subway tms) ja sitten leffaan ja siten juhlivat synttäreitä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.5.26 22:11:17

Mulla oli vikat isot synttärit 10 vuotiaana. Sen jälkeen vaan se oikea kaveripiiri.

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   2.5.26 22:15:44

Mulla vietettiin aikoinaan viimeiset kaverisynttärit, kun täytin 10v. Sen jälkeen ei edes mitään "kahden kaverin kanssa leffaan ja syömään". Enkä muista että minuakaan oltaisiin kutsuttu synttäreille tuon iän jälkeen. Toki sitten taas 15-18v kotibileet milloin missäkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.