|
Lähettäjä: vaihtoehtoja on?
Päivämäärä: 2.5.26 14:47:04
Asun kämppiksen kanssa yksityisen omistamassa kolmiossa. Meillä on Kelaa varten omat vuokrasopimukset, mutta sopimuksissa on maininta, että sopimukset ovat voimassa vain yhdessä.
Valmistumme kämppiksen kanssa molemmat tänä keväänä ja oltiin sovittu, että asunto irtisanotaan huhtikuussa ja muutetaan pois 31.5.
Minulla alkavat kesätyöt jo toukokuun alussa toisella paikkakunnalla, joten en kämppistä näe. Irtisanoin oman vuokrasopimukseni hyvissä ajoin ja sanoin, että kämppis tulee myös laittamaan irtisanomisilmoituksen. Vuokranantaja kuittasi asian ok:ksi. Nyt vuokranantaja ilmoitti, ettei kämppis olekaan irtisanonut asuntoa, joten myös minun irtisanomiseni on peruttu.
Laitoin kämppikselle viestiä ja hän vastasi, että oli yllättäen saanut kesätöitä opiskelupaikkakunnalta, joten jää asumaan (ainakin) kesän yli asuntoon. Ei kuitenkaan suostu siihen, että maksaisi myös minun osuuteni vuokrasta.
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Googlen mukaan minun pitäisi hakea käräjäoikeudelta päätös yhteisen vuokrasopimuksen purkamisesta. Se sekä maksaa että vie aikaa ja siltä ajalta joudun maksamaan asunnosta vuokraa.
|