Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaeltamaan yksin Lappiin?

Lähettäjä: Maij 
Päivämäärä:   1.5.26 11:38:33

Oletko vaeltanut yksin Lapissa (tai miksei muuallakin)? Kannattiko? Oletko käynyt usein? Kohtasitko ongelmia? Millaista oli olla yksin? Menisitkö mielummin yksin vai jonkun kanssa? Miksi?

Olen vaeltanut, mutta en koskaan yksin. Seuraavalle matkalle en saa ketään mukaan, joten ajattelin meneväni yksin. Vähän mietityttää että pärjäänkö. Kokemuksia?

Re: Vaeltamaan yksin Lappiin?

Lähettäjä: kohtalo 
Päivämäärä:   1.5.26 11:41:36

Vaalentuneet luusi tullaan löytämään sieltä vuosikausia myöhemmin.

Lähettäjä: Maij 
Päivämäärä:   1.5.26 11:44:30

Toivottavasti ei sentään :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.26 11:45:45

Mä käyn aina yksin. Vielä en ole kohdannut mitään ongelmia, mutta näillä taidoilla en myöskään lähde poluttomaan erämaahan viikoksi.

Yksin saa itse päättää tahdin, reitin, ja pitääkö tauon vai eikö pidä. Kuunnella omia ajatuksiaan ba hiljaisuutta. Negana se, että pitää kantaa kaikki romu itse.

Päivämäärä:   1.5.26 11:53:01

Onhan niitä polullisia vaelluksia jossa yöpymismahdollisuuttakin sellasissa pikkumökeissä, tosin moni nukkuu silti teltassa tai riippumatossa. Eli pärjää jos on perustaidot. Tuli paikkojakin siellä täällä mihin laitettu puitakin ettei niitä tartte kantaa kotoa. Luontoon unelmoin itsekkin mutta ehdottomasti kesällä. Joku paljon yksin vaeltava ulkomaalainen Youtubettaja kuoli oliko Suomen vai Ruotsin Lappiin jotakin vuosia sitten kun meni sinne talvella ja sit alkoi lumimyrsky joka tuhosi teltan ja hän kuoli hypotermiaan.

Päivämäärä:   1.5.26 11:53:52

Menen aina yksin. Joskus menin exän kanssa, mutta hänelle luonnossa liikkuminen oli joku suoritus joka piti suorittaa mahdollisimman nopeasti, ja aamuisin taas piti juoda kahvia kolme tuntia ennen kuin pääsi liikkeelle.

Mutta aloitin harrastuksen yksin, ja kun exästä eroon pääsin en ole ketään huolinut kuin maksimissaan lyhyille päiväretkille. Paitsi koira saa tulla mukaan :D Saa mennä omaan tahtiin, oman aikataulunsa mukaan. Ei tarvitse odottaa ketään eikä toisaalta myöskään kiirehtiä kenenkään perässä. Saa nukkua just siihen aikaan kun haluaa ja voi lähteä liikkeelle teltalta vaikka viideltä aamulla jos siltä tuntuu.

Päivämäärä:   1.5.26 12:10:16

"Joku paljon yksin vaeltava ulkomaalainen Youtubettaja kuoli oliko Suomen vai Ruotsin Lappiin jotakin vuosia sitten kun meni sinne talvella ja sit alkoi lumimyrsky joka tuhosi teltan ja hän kuoli hypotermiaan. "

> Tällaisessa tilanteessa ei se kaverikaan kyllä mitään auta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.5.26 12:48:18

Mä oon käynyt vasta päiväretkillä mutta haaveena pidempi vaellus, ja tosiaan yksin. Toisaalta harkinnassa että kävisin yhdellä aloittelijoille suunnatulla ryhmävaelluksella ensin, mutta katsotaan nyt tuleeko lähdettyä.

Mulla suunnitteilla vaelluksia ihan merkittyjä reittejä pitkin ja niillä on aina muuta porukkaa joka tapauksessa. Ihan korpeen en kuvittele osaavani lähteä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.