Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri tulee työpisteelleni, minulle palaute

Lähettäjä: Työn tekijä 
Päivämäärä:   30.4.26 15:08:23

Meillä töissä ihmiset haahuilevat toistensa työpisteille rupattelemaan ja vaihtamaan kuulumisia. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Minä kuulun niihin, jotka tekevät sitä vähemmän.

Minun työpisteelleni tulee satunnaisesti (muiden työntekijöiden lisäksi) eräs mieshenkilö rupattelemaan.

Minä sain nyt esihenkilöltäni palautetta, että hän on saanut minusta toistuvasti valituksia miten "juoruilen liikaa" tuon miehen kanssa. Mies, joka siis tulee minun työpisteelleni, ei ole saanut valituksia samasta aiheesta.

Kysyin esihenkilöltäni, että miten minun kuuluu jatkossa sitten toimia tilanteessa, jossa minun työpisteelle tullaan ja aletaan juttelemaan. Käännänkä selän ja jätän vastaamatta kysymyksiin? Pyydänkö henkilöä poistumaan paikalta? Poistunko itse omalta työpisteeltäni ja palaan sinne vasta kun mies on lähtenyt?

En saanut mitään ohjeistusta tähän.

Valituksia ei ole tullut muista jutulle tulevista työkavereista. Ainoastaan tästä miehestä.

Minusta on vähän kohtuutonta, että valituksia annetaan minusta eikä tuosta miehestä. Eri asia, jos minä tuppautuisin toistuvasti hänen työpisteelleen, mutta en ole siellä käynyt kertaakaan.

Ah. Kiitos anonyymista avautumismahdollisuudesta.

Re: Työkaveri tulee työpisteelleni, minulle palaute

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.4.26 15:16:08

Valita esimiehen esimiehelle ja hr:n sukupuolisyrjinnästä ja ahdostelusta.

Lähettäjä: 0.0 
Päivämäärä:   30.4.26 15:26:08

Kuulostaa todella mukavalta työyhteisöltä :)

Selkeästi siis ympärillä olevista joku/jotkut ovat valittaneet tästä esihenkilöllesi, ja esihenkilö sitten antanut palautteen sinulle.
Esihenkilö olisi voinut toki kysellä ja tiedostella, miten asia oikeasti menee. Toki vaikea sanoa miten hän hoitanut tuon "palautteen". On päteviä ja epäpäteviä tapoja hoitaa valituksia.

Toki onhan tuo kohtuutonta, että valitetaan sinusta. Selkeästi joku ei tykkää sinusta ja itse lähtisin kyllä selvittämään tätä.
Potkuja jne tuosta ei voi saada, kun ei selkeästi ole sinun "vikasi" eikä sinulle ole annettu ohjeistusta, miten toimitaan tässä tilanteessa, että sikäli valituksilla ei ole konkreetista pohjaa millekään. Toki onhan se kurjaa... työpaikka kiusaajat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.26 15:29:46

naiset

Lähettäjä: uuuka 
Päivämäärä:   30.4.26 15:33:13

Miten ihmeessä et itse saa suutasi auki ja sanottua miehelle että "minulla on nyt kiireisiä töitä, en ehdi juttelemaan yhtään!" ja käännät selkäsi.
Problem solved.
Kaikesta sitä ongelma tehdäänkin...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.26 15:43:42

Onko se mies hyvännäköinen tai mukava? Siellä on joku kateellinen työkaveriin ihastunut valittanut, kun mies tulee jatkuvasti juttelemaan sinulle eikä hänelle :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.26 15:46:27

Niin ja eskaloisin kyllä itsekin asian välittömästi ylöspäin. Tuohan on ihan selvää epäreilua kohtelua työpaikalla, että SINÄ saat valitukset vaikka ongelma ei ole sinussa.

On tosi tärkeää että dokumentoit _kirjallisesti_ sähköpostilla HR mitä siellä tapahtuu, kun joku taitaa haluaa savustaa sinut ulos. Saatpahan sitten ainakin roimat korvaukset jos tilanne tuosta eskaloituu. En tarkoita pelotella, mutta oma työpaikka pitää aina turvata vaikka onkin kurjaa valittaa eteenpäin!

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   30.4.26 15:53:51

uuuka: Miksi aloittajan pitäisi keksiä valhe miehelle, jos asia ei ole noin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.