Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tekisitte? (OL, OR)

Lähettäjä: Hönnö 
Päivämäärä:   30.4.26 14:15:06

Mulla paskamainen tilanne sossun, kelan ja lasun kanssa.
Ensin ttt huomioitiin vanhemman lapsen tili. Hänen isä selvitti kelalle että rahat on lapsen ja hänen ja hänen suvun sinne tallentamia.

No näin on ja tämä meni läpi koska lapsi asuu isällään joka toinen viikko. Ja isä maksaa lapsen kaikki kulut + pienen elarin.

Mulla ei ole edes pääsyä lapsen tilille. Ole ollut ikinä.
Siellä tilillä kuitenkin olisi ihan hyvin rahaa mikä tulisi tarpeeseen. Ja lapsi nyt kuitenkin on minun

Miten saisin käyttöoikeuden oman lapseni tilille?

Kysyin tätä lasussa viime tapaamisessa ja se eukko oli sitä mieltä että kannattaisiko minun kuitenkin antaa vanhin lapsi kokonaan isälleen asumaan ja nähdä vain ja vkl.
Lasu siis on isän ja isän rahojen puolesta.
Pelkään että alkavat kohta kysyä lapsen mielipidettä asumisesta ja isä voittaa.

Vinkkejä miten saan lapsen olemaan mun puolesta. Resursseja ei kauheena ole koska mulla on tässä 6 pienempääkin elatettavänä. Ja vanhemman lapsen tuki ja rahat olis ihan tarpeen

Re: Miten tekisitte? (OL, OR)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.4.26 14:16:27

Provo

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.4.26 14:17:40

Mitä @!#$ä nyt taas?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.4.26 14:20:03

Siis todellakin toivon, että tämä on provo.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.26 14:30:41

Minäkin toivon lapsen puolesta, että tämä on provo. Jos ja kun tili on lapsen, aloittajan on turha kuvitella saavansa sinne käyttöoikeutta ja vielä omiin kuluihinsa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.26 14:34:12

Lapsi on joo sinun, muttei hänen rahansa ole sinun.

Päivämäärä:   30.4.26 14:39:28

Siis en mä mitään omiin kuluihin tarvi vaan mulla on tässä 6 muutakin lasta. Ne kun kasvaa niin aika epäreilua että vanhemmalla lapsella on rahaa ja tavaraa mitä muilla ei ole.

Päivämäärä:   30.4.26 14:51:29

Ja vinkkinä kaikille. Älkää ikinä, ikinä antako lapselle yhteishuoltajuutta.
Mä olin ton vanhemman syntyessä niin nuori ja tyhmä että annoin. Ja nyt hänen isä saa päättää tosi paljon asioita niin kuin tuon tilinkin.
Vanhemman lapsilisäkään ei ole yh-korotus, koska yhteishuoltajuus.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   30.4.26 14:58:04

Vaikka sulla olisikin käyttöoikeus lapsen tiliin, et saisi sieltä rahaa ottaa. Se on rikos. Ihan tiedoksi vaan. Ne on sen lapsen rahoja ja sillä hyvä.
Voisi olla ihan hyvä harkita antaa se lapsi asumaan isälleen ja itse nähdä viikonloppuisin, jos rahatilannekin noin tiukka on.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.4.26 15:00:05

No onneksi saa, lapsen rahoja ! ja saa edes yksi lapsi mahdollisuuden rakentaa omaa tulevaisuutta kun on jotain pesämunaa aikanaan.. sinulla ei varmaan kaikille ole sellaista antaa ?

Kannattaa niin tarkkaan miettiä kenen kanssa lisääntyy.. ja kuinka monesti.

Päivämäärä:   30.4.26 15:14:20

Jos mulla olis käyttöoikeus lapsen tiliin niin aivan varmasti saisin sieltä rahaa nostaa. Ja mun täytyisikin.
Kela laski just ton lapsen tilin ensin tttukeen, eli mä olisin saanut/olisi pitänyt käyttää ne rahat ensin.
Mutta lapsen isä teki kelalle selvityksen, ja sitten sitä ei enää laskettu meidän tukiin.
Tehtiin sellainen soppari lasussa että isä maksaa lapsen kaikki kulut ja 75 e elaria ruokarahaa ja asumiskulua kun lapsi on tietenkin mulla jtv.

Paljon enemmän meille olis hyötyä että saisin kunnon elarit ja käyttöoikeuden lapsen tiliin. Mutta kun lasu on isän puolella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.