Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruoanlaitto suhteessa

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   29.4.26 18:28:32

Kumpi laittaa teillä ruokaa? Vai yhdessä/vuorotellen?

Se joka on ekana ja aiemmin kotona vai se joka tulee iltamyöhään töistä? Ja oletuksena että toinen on vain sillä välin ollut kotona tekemättä mitään.

Re: Ruoanlaitto suhteessa

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.4.26 18:30:05

Mies laittaa lähes aina, vaikka minä olisin aiemmin kotona. Olen pilalle hemmoteltu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.26 18:31:17

Jos toinen olisi kotona tekemättä mitään, hän olisi sairas joten varmaan se toinen silloin laittaisi. Muutoin minä laitan aina sisällä ja mies grillaa ja savustaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.26 18:39:27

Molemmat, sekä myös lapsi. Yhdessä, erikseen, vuorotellen. Milloin mitekin.
Ja kaikki yhtä paljon.

Se joka tulee ekaks kotiin tekee ruoan.

Toki lapsi yleensä tulee ekana, mutta ei tietenkään tee aina ruokaa.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   29.4.26 18:40:21

Mies laittaa 85 % ruoan. Mutta jos hän on myöhään töissä tai olen kotona ja hän toimistolla, niin toki laitan ruoan. Tosin meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joten ei ole mahdollistakaan odottaa toista ruoanlaittoon. Mies tykkää ruoanlaitosta, minä en. Tosin meillä pyritään tekemään isoja satseja ruokaa kerralla jottei arkena tarvitse useimpina iltoina kuin lämmittää ruoka ja tehdä salaatti. Viikonloppuna tehdään kaksi lämmintä ruokaa / päivä, minä teen niistä ehkä yhden keskimäärin.

Päivämäärä:   29.4.26 18:42:38

Se tekee ruokaa jolla on nälkä. Meillä on omat ruoat, joskus harvoin tehdään yhdessä jotain, muulloin kokkaamme sen mitä itse syömme.

Päivämäärä:   29.4.26 19:00:07

Meillä on aika eri maku ruoan suhteen, joten usein kokataan omia. Eli mies saattaa tulla töistä kun olen ollut koko päivän kotona ja alkaa kokkaamaan itselleen ruokaa, koska itse en samasta ruoasta tykkää. Mutta sitten jos kokakataan yhteistä niin lähes aina yhdessä ja joskus pelkästään minä kun itse usein sitä ehdotan että pitäisikö syödä yhdessä ruokaa x . Kokkaus menee nopeammin kun on kaks tekemässä. Miehellä joskus menee myöhään töissä joten silloin olen saattanut kokata meille valmiiksi mutta yleensä jos kokataan yhdessä niin se on molempien vapaapäivänä. Tilanne saattaa muuttua sitten kun lapsi syntyy kun toisen täytyy vahtia ja sitten haluan yhteistä ruokapöytäaikaa edes kerran päivässä eikä enää samalla tavalla erilleen kokkailua.

Päivämäärä:   29.4.26 19:07:25

Onko aloittajalla nyt joku katkeruustilanne kotona olevan miehen kanssa?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.4.26 19:14:24

Teen 90 %. Mies kesällä grillaa ja muuten sitten lämmittää hernekeittoa tai laittaa ranskalaisia ja lihapullia/nugetteja yms. Uuniin pyydettäessä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.26 19:19:12

Tilanne saattaa muuttua sitten kun lapsi syntyy kun toisen täytyy vahtia ja sitten haluan yhteistä ruokapöytäaikaa edes kerran päivässä eikä enää samalla tavalla erilleen kokkailua.

Vahtia mitä?

Ota lähtökohdaksi, että kasvatat lapsesi.
Vauvavuoden lapsi katselee sitterissä ruoanlaittoa, ja sen jälkeen osallistuu. Tai sitten leikkii omiaan.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   29.4.26 19:22:34

Ei, vaan piste varautuu siihen, että tilanne voi muuttua ja perhe syö yhdessä. Pisteen vauva ei välttämättä ole mikään vanhusten "takaisin nuoruuteen"- projekti tai sitteriin sidottu typerys, vaan ihminen, jo ka ka ssa halutaan viettää aikaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.4.26 19:23:48

Molemmilla tulee olla yhtä paljon lepoa ja vapaa-aikaa. Siitä lähtisin ajattelemaan.

Lähettäjä: Liana 
Päivämäärä:   29.4.26 19:25:38

Mies laittaa meillä ruoat oikeastaan aina, hän haluaa hoitaa sen ”pestiin” ja tykkää kokata, kokee sen homman omakseen (+ koska itselläni on taustaa syömishäiriön kanssa, niin hän tykkää huolehtia myös että syön tarpeeksi ja hyvin). Poikkeuksena silloin jos mies on tulossa kotiin työreissulta, silloin laitan hänelle aina ns tervetuloa-aterian valmiiksi. Tai jos hän on kipeä tms.

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   29.4.26 19:25:50

Olen hemmoteltu, sillä sulhanen tekee meillä ruoan.

Osaan toki minäkin ruokaa tehdä, mutta jotenkin sulhanen osaa maustaa ruoat paremmin, kuin minä.

Lähettäjä: Just joo 
Päivämäärä:   29.4.26 19:34:05

Mies on pilalle hemmoteltu kun minä kokkaan meillä ruoat

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.