Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omien vaatteiden ompelijoita paikalla?

Lähettäjä: Kaavoja? 
Päivämäärä:   29.4.26 11:59:41

Kiinnostaisi alkaa kokeilla tehdä omia vaatteita neulomisen lisäksi ompelukoneella. Eriyisesti kiinnostaisi muovittomat materiaalit, eli pellava, puuvilla jne. Mutta myös esim. trikookankaat, että saisi itse tehtyä perus toppeja kun nuo halpis topit kaupoissa kestää sen puolivuotta.

Olen koittanut etsiä kaavoja esimerkiksi pellava vaatteille, mutta suomenkieliset ohjeet ovat hirveitä perunasäkkejä täti-ikäisille keskivartalolihaville :D Anteeksi yleistys, mutta haluaisin löytää nuorekkaampia ja naisellisempia kaavoja, juuri esim. erilaisia toppeja, mekkoja ja muita yläosia.

Reelseissä tulee vastaan monia ulkomaalaisia naisia jotka valmistavat itse mekkoja yms. mutta kaavoja on kovin vaikea löytää, kun linkit ohjautuu aina johonkin ig sivulle ja siellä taas on pelkkiä videoita. En siis löydä mitään nettisivua missä kaavat olisivat.

Mistä voisin löytää kivoja kaavoja? Onko olemassa jotain fb ryhmää, jossa jaellaan kaavoja?

Re: Omien vaatteiden ompelijoita paikalla?

Lähettäjä: ötö 
Päivämäärä:   29.4.26 12:01:37

Tee kaavat vanhoista vaatteistasi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.4.26 12:01:48

Pellavasta yleensä tehdään löysiä vaatteita siksi ettei se jousta yhtään. Jotain tyköistuvaa bleiseriä voi varmaan tehdä tai korsettimallista toppiakin jos ne on oma

Lähettäjä: Kaavoja? 
Päivämäärä:   29.4.26 12:13:17

https://www.bypias.com/products/calpe-pellavatoppi-valkoinen?

srsltid=AfmBOorCZK2SNwy3Tn7VNZJ95DAyUOXBFDcP54dcGuZ_-mEs-yl7Hftm

Esim. kaikkema tuommoista meinasin pellavasta.. Tokihan kokeilemalla tuommoisen voisi saada aikaiseksi, mutta vähemmän tulisi hävikkiä kaavoilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.26 12:16:23

Muistathan, että pellava rypistyy helposti. Minä en käytä enää pellavaa tästä syystä.

Lähettäjä: Vinkki 
Päivämäärä:   29.4.26 12:25:25

Kangaskaupoissa myydään kaavoja. Löytyy isot kirjat joista voi etsiä sopivia kaavoja. Käsityölehdissä on myös, mm Kotiliesi Käsityö ja Suuri Käsityölehti.

Lähettäjä: ibla 
Päivämäärä:   29.4.26 12:50:59

"Tokihan kokeilemalla tuommoisen voisi saada aikaiseksi, mutta vähemmän tulisi hävikkiä kaavoilla."

Oletko ikinä kuullut ns. koerversiosta? Se tehdään esim. vanhasta lakanasta, eli jostain samantapaisesta kankaasta, josta tehdään ekat kaavaversiot, sitten sitä muokataan tarpeen mukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.