Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Otatko vapaata töistä lemmikin takia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.26 15:23:08

Tulin vaan miettineeks kun yleensä pyrin hoitaa koirien eläinlääkäri hommat vapaa-ajalleni. Itseasiassa myös omaniki... Mut nyt oli pakko tilanne ottaa ensimmäinen vapaa aika mikä tarjolla ja se toki keskellä mun työpäivää. Jouduin siis pyytään vapaata, ja vaikka nyt olenkin vaan tehtaalla töissä niin silti tuntuu hassulta ruinata vapaata koiran takia XD mä oon liian tunnollinen kai

Re: Otatko vapaata töistä lemmikin takia?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   28.4.26 15:24:33

Palkatonta kehtaisin kysyä. Jos ei onnistu niin ei onnistu. Tai sitten kysyn toiselta ell jos sattuisi ajat paremmin.

Päivämäärä:   28.4.26 15:29:40

Tasaamisvapaata meillä onneks saa:) joten ei tarvinnut palkatonta

Päivämäärä:   28.4.26 15:32:27

Olen joutunut ottamaan useastikin. Juurikin ell-reissut on hoidettava työajalla, kun minä ja ellit ollaan samaan aikaan töissä. Okei, joskus ollaan päästy ilta-ajalle, mutta pääsääntöisesti ajat menee mun työajalle.

Meillä jokainen kumminkin hallinnoi omaa kalenteria ja esimiehelle poissaolo on käytännössä ilmoitusluontoinen asia. Tunnit sit jokainen hoitaa tasalle haluamallaan tavalla

Päivämäärä:   28.4.26 15:32:38

Olen ollut koko päivän tai osan päivää vapaalla koirien ja hevosen eläinlääkärikäynnin takia useastikin. Joskus olen ollut ihan lomapäivällä, joskus käyttänyt liukumia. Toki olen aina yrittänyt järjestää nämä sellaiseen ajankohtaan, että töistä pystyy olemaan pois, mitään ihan todella akuuttia ei onneksi ole vielä ikinä tullut.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   28.4.26 15:32:38

Pyrin hoitamaan omat ja koiran asiat vapaapäivinä. Aina tämä ei kuitenkaan onnistu, esim meidän hammaslääkäristä tulee aika noin 2 viikkoa ennen vastaanottoa ja töissä on kuukauden listat seinällä. Vähänhän se on pakko pyytää vapaata kun hammaslääkärissä on niin pitkät jonot että seuraavaa aikaa saisi sitten odottaa kuukausia. Tämä nyt yhtenä esimerkkinä.

Turhaa sinä tunnet pistoa sydämessäsi tästä, kun kerran sulla ei ole mitenkään tapana ruinata jatkuvasti vapaita.

Päivämäärä:   28.4.26 15:33:37

Ja yleensä en edes kerro, miksi vapaata haluan. Olen vain sanonut, että omien asioiden hoitamiseen. Kerran kerroin koiran hammaslääkäristä ja seuraavana päivänä esimies kyseli, miten hammasoperaatio meni :D

Lähettäjä: tim 
Päivämäärä:   28.4.26 15:36:55

Ensisijaisesti yritän tietty saada aikoja työajan ulkopuolelle tai loma-ajalla hoitaa esim. rokotukset. Mutta kiireellisempiä aikoja voin tiettyinä päivinä hoitaa vaikka keskellä päivää. Otan ajan joko liukumasaldosta tai sitten jos vaan pari tuntia menee, niin voin tehdä sen jälkeen päivän tunnit täyteen.
Pidän myös aina jemmassa muutamaa lomapäivää tätä varten, että voin sitten tarvittaessa ottaa kokonaisen päivän pidemmän klinikkareissun takia. Ikinä yli 20 vuoden työuran aikana ei ole vielä tarvinnut palkatonta pyytää.

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   28.4.26 15:37:12

Saldovapaata olen ottanut, jos on ollut jokin isompi operaatio.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   28.4.26 15:37:39

Saldovapaata joo

Päivämäärä:   28.4.26 15:51:53

Otan. Ei meillä ole klinikat auki mun työaikojen ulkopuolella, tai no yksi on mutta sinne on iltaisin tunkua niin ei niitä aikoja saa ellei ole kuukausia etuajassa varaamassa :D Kellokortit on käytössä niin sitä voi ihan lupia kyselemättä piipahtaa kesken päivän eläinlääkärissä, kortti vaan siksi aikaa päältä pois. Koko päivän poissaoloon pitää pyytää lupa, työkaveri ja pomo molemmat eläinihmisiä niin ymmärtävät kyllä että ne elukat hoidetaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.4.26 15:54:34

Käytännössä aina. Millä ei ole mitään merkitystä, koska kukaan muu ei hoida töitäni. Leimaan itseni ulos, käyn eläinlääkärissä ja leimaan itseni sisään kun jatkan töitä. Noina päivinä aloitan yleensä aikaisemmin ja lopetan myöhemmin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.4.26 15:55:14

Otan tietty, ensisijaisesti vapaa-ajalle, mutta teen töitä klo 8-16 niin aika harvoin onnistuu.

Päivämäärä:   28.4.26 15:55:46

Mä ehdotin kyl työna

Päivämäärä:   28.4.26 15:57:27

Ehdoton kyl työnantajalle et voin tulla aamulla töihin ennen sitä lääkäriä mut se sano et oo vapaalla vaan :D Ja mä en uskalla jättää nukutettua koiraa yksin, niin en voi lähtee sen jälkeen enää töihin.

Ap

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   28.4.26 15:58:44

Olen ottanut vaikka kuinka monesti. Ihan normi juttu, kaikkia asioita ei vain voi hoitaa työajan ulkopuolella.
Tammalle tuli varsomis komplikaatioita ja soitin etten tuu tänään ja huomenna näät että tuunko

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.4.26 16:00:58

Pekkasia olen käyttänyt koirien eläinlääkärin aikoihin, jos en ole vapaalla niitä saanut hoidettua. Eipä työnantaja ole kysellyt mihin tarvitsen pekkasen. Annettava ne on kuitenkin vuoden aikana ja niitä on 12.

Päivämäärä:   28.4.26 16:07:25

Vapaa-aikaa ne on kaikki lomapäivät ja saldovapaat. Ihan kummallinen kysymys.

Päivämäärä:   28.4.26 16:09:06

Nykyhommissa on liukuva työaika, mutta edellisistä hommista olen ottanut palkatonta tarvittaessa, syytä ei kyselty. Jos työntekijän mielestä joku meno on palkattoman arvoinen, työnantajan puolesta täytyy vain päättää onko miehityksessä varaa antaa vapaata vai ei.

Lähettäjä: Muffinssi 
Päivämäärä:   28.4.26 16:11:48

Otan ja niin meillä töissä ottaa muutkin lemmikin omistajat. Ihan normi käytäntö. Vapaa pidetään saldovapaista tai lomapäivistä. Meillä saa aika vapaasti käyttää yksittäisiä lomapäiviä. Pidänkin aina jemmassa sekä saldotunteja että lomapäiviä siltä varalta, että lasten tai lemmikkien kanssa täytyy saada vapaata. Lasten kanssa riittää yleensä pari tuntia esim. hammaslääkärikäyntiin. Mutta koirien kanssa joutuu joskus ottamaan koko päivän.
Meillä töissä on sekin ihan normaalia, että joku kertoo aamulla vieneensä koiran eläinlääkäriin ja joutuvansa lähtemään kun eläinlääkäriltä soitetaan hakemaan. Välissä ehtii hyvin tekemään töitä. Näistäkin tietysti sovitaan esimiehen kanssa etukäteen.

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   28.4.26 17:11:34

Ei mun tarvi vapaata mitenkään ruinata tsi selitellä tarkoituksia. Lyön ohjelmaan vapaan (lomapäivistä tai saldoista) tai olen x tuntia pois leimaamalla, siinä se. Ei ketään kiinnosta ja harvassa paikassa se 1 pv yhdestä henkilöstä on kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.