Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus ja peräpukamat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.26 16:20:17

Huomasin suihkussa käydessä että ulkoinen peräpukama ilmestynyt. Ei pysy sisällä ja ilmeisesti raskaudessa yleistä. Miten olette hoitaneet ja onko kadonnut itsestään ja jos katosi niin milloin? Olen viikolla 25 eli ilmeisesti sitä pahinta aikaa niitä saada.

Re: Raskaus ja peräpukamat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.26 16:23:41

Ikävä kertoa, mutta ulkoiset pukamat eivät välttämättä katoa koskaan. Niiden kanssa pitää oppia elämään, ellei leikkauta pois ja julkisella ollaan aika nihkeitä sen suhteen.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   27.4.26 16:27:17

Joo itsellä ainakin on pysynyt ulkoinen pukama "mukana kuin peräpukama" jo kymmenkunta vuotta.
Jos ei ole kipeä, ei sille tehdä/tarvitse tehdä mitään. Voit kokeilla peräpukamapuikkoja ja voidetta, mutta nekin auttavat vain oireisiin, että turhaa rahanmenoa voi olla.

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   27.4.26 16:28:13

Lapsena tuli pukama, joka joskus harvoin ärtyy ihan kunnolla "ulkoiseksi" ja useimmiten on sellainen puoliksi sisällä ja hieman ulkona. Nyt ikää 40 ja ei ole hävinnyt, en istu paljon ja ruokavalio ja vatsan toiminta kunnossa. En henkeä pidättelisi odotellessa pukamien katoamista.

Kahdella lääkärilläkin kävin ja ei poisteta. Poisto on kuulemma riskialtista ja toipuminen hyvin ikävä kokemus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.26 16:43:12

Itsellä ollut kans kerran ennen tätä, paisui tosi isoksi tunnin sisään ilmestymisestä. Johtui todennäköisesti kun hinkkasin välillä jopa verille kun kävi kakkosella. Sen työnsin sisään ja ei koskaan enää ilmestynyt uudestaan, koolla saattoi olla merkitystä että pysyi ja parantui ja vaihdoin siitä kokonaan bideeseen ettei toistu. Mutta siinä olikin tosi selkeä syy ja nopeasti toimin.

En jaksa liikaa stressata jos jää ulkoiseksi. Aika pieni ja ei oikeestaan oireile mitenkään. Minulla ei sisäisetkään ole oireilleet kun pari sekuntia joskus kipeilynä että muistuttavat olemassaolostaan nyt raskaana. Toki olisi kivempi jos paranisi mutta kai nämä on näitä raskauden uhrauksia mitä pitää tehdä :D Toivottavasti jää sen kokoiseksi mitä on nyt eikä paisu 5x isommaksi mitä ekalla kerralla kävi ennen raskautta.

Luin kyllä kans Vauva foorumilta että monella parantunut synnytyksen jälkeen mutta en tiedä voiko itsellä niin myöhään enää parantua, kun tosiaan olen vasta viikolla 25. Monella parantuneella ne ilmestyi muutamia viikkoja ennen synnytystä. Ja toki moni saannut mukavan muiston peppuunsa itse synnytyksestä että jos tämä paranee niin saa nähdä tuleeko uusi :D

-AP

Lähettäjä: peräpee 
Päivämäärä:   27.4.26 17:28:27

Synnytyksestä muistoksi jääneet pukamat täällä. Hupaisaa sinänsä, että muuten hyvin menneen synnytyksen jälkeen en voinut ollenkaan istua ja ihmettelin kovasti mistä johtuu, kun ei repeämiä eikä tikkejä lainkaan. Pukamathan ne siellä, sain kyllä voidetta niihin kun älysin lopulta missä ongelma. Ovat tuosta huomattavasti helpottaneet, noin kipeä perä ei ole enää ollut, vaikka ne välillä vaivaakin. Apteekista saa tosiaan apua oireisiin.

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   27.4.26 17:50:02

no juu, luin vahingossa otsikon "raskaus ja ranskanperunat" :D

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   27.4.26 17:54:11

Mulla kans synnytyksessä tuli peräpukama, eppari ei tuntunu miltään peräpukamaan verrattuna.
Synnytyksestä 5 vuotta ja just taas kävin tunkeen sen takas sisälle kun oli niin kipee.

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   27.4.26 18:12:49

Mulle tuli raskaana semmonen luumu että puolisokin räjähti nauramaan kun sanoin suihkussa ollessamme että olin semmoisen saanut. Halusi koittaa miten iso se oli :D

Scheriproctia vaan, kyllä se pienenee sitten kun paine alueella laskee. Pyöräilyä kannattaa välttää, en tiedä miksi mutta mulla se suurensi pukamaa raskauden aikana. Koita istua vähemmän persiillä, suosi kyljellään oloa vaikka sohvan käsinojaa vasten.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   27.4.26 18:21:21

Pyöräily tosiaan, tai se satula tarkemmin, on jotenkin huono pukamavaivaiselle. Tuntuu, että siinä tulee samantyyppinen paine peräaukkoon kuin pöntöllä istuessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.