Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vapun perinteiset munkit..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.26 11:54:55

.. oli pakko vaihtaa kanavaa, mitä perinteistä on munkeissa, tippaleipiäkin pitää kyllä tehdä itse ja vähän omalla reseptillä se taikina eli sokeria joukkoon taikinaankin. Tekeekö tai ostaako joku teistä näitä ja kumpaa?

Re: Vapun perinteiset munkit..

Lähettäjä: Ansku 
Päivämäärä:   27.4.26 11:59:21

Täällä tulee munkkihimo jo aina pääsiäisenä, eli munkit on jo leivottu ja syöty, hups. No pari tippaleipää voi ostaa vapuksi, en jaksa enää niitä väsätä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.26 12:03:05

Parit munkit ja simapullon ostan kaupasta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.4.26 12:11:51

Tippaleivät kyllä, mutta miten munkit muka liittyvät vappuun? Niitähän syödään ympäri vuoden ihan muuten vaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.26 12:13:52

Piispiksen ostan.

Päivämäärä:   27.4.26 12:14:47

En tee itse kumpiakaan koska en omista rasvakeitintä enkä halua mitään mitään rasvasammioläträilyjä kämppääni.

Lähettäjä: Sima 
Päivämäärä:   27.4.26 12:17:26

Pitääkin muistaa ostaa munkkeja ja simaa, ja tehdä perinteisen vappumoka eli mennä siman kanssa itsepalvelukassalle. Sit kassa alkaa herjaamaan ja mä huutelen myyjälle että se on taas tää sima. Muut asiakkaat tuijottaa haavi auki, että kuka pölvästi täällä sekoilee. Joka vuosi teen tämän kun en koskaan muista että sima pitää maksaa oikealla kassalla.

Mikä muuten on paras valmissima? Olisiko suositella?

Päivämäärä:   27.4.26 12:35:39

"Pitääkin muistaa ostaa munkkeja ja simaa, ja tehdä perinteisen vappumoka eli mennä siman kanssa itsepalvelukassalle"

Mun perinteinen vappumoka on yrittää ostaa simaa ilman et on henkkarit mukana, lähikaupoissa kun myyjistä on hassunhauskaa kysellä papereita simaa ostavilta nelikymppisiltä.

Lähettäjä: Sima 
Päivämäärä:   27.4.26 12:41:12

.: mitä ihmettä, miksi täällä ei kysytä henkkareita simaa ostaessa? Multa kun on keski-ikäisenä kysytty henkkarit kun ostin alkoholitonta siideriä niin miksipä ei simaakin ostaessa. :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.26 12:53:54

Munkit nyt ovat perinteisesti vappuherkkuja niin kuin tippaleivät, rosetit, sima, ja sillivoileivät.

Meillä tehdään rosetteja ja simaa.

Lähettäjä: Vähällä vaivalla 
Päivämäärä:   27.4.26 12:57:53

Ostan pakastemunkkeja.
Syödään niin vähän ettei viitsi sen takia leipoa.
Tippaleipä ei ole suosiossa ollenkaan.

Lähettäjä: Mikko 
Päivämäärä:   27.4.26 13:10:30

Mielellään munkkia vapun aikaan maistelen...silloinkin.

Päivämäärä:   27.4.26 14:00:22

Mä en oo ikinä ikinä päässyt rosetteja maistamaan misdään, vaikka ne ilmeisesti on se ainoa oikea aito vappuleivonnainen. Kuulinkin näistä ekaa kertaa vasta alle 10 vuotta sitten. On varmaan kyl herkkua!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.