Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hammas -ammattilaiset (OI), onko syytä pelätä

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   27.4.26 10:50:37

huoli-ilmoitusta, jos aikuinen menee suuhygienistille vuosikaudesta toiseen hoitamattomalla suulla, eli siten ettei suuta ole hammaslangattu lainkaan ja ientulehdus on erittäin paha?

Olen suoraan vuosi sitten sanonut, että mulla on kaikki välineet kaapissa naaman edessä mutten saa aikaiseksi käyttää niitä. Pesen sähköharjalla 2 x /vrk, mutta eipä se tilannetta pelasta kun hammasvälit on kauhessa kunnossa.

En käytä mitään päihteitä, sen näkee suustakin.

Veri lentää aina kun suuhygienisti putsaa. Hävettää.

Voin nupistani huonosti.

Re: Hammas -ammattilaiset (OI), onko syytä pelätä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.26 11:05:58

Ei niitä kiinnosta. Olet yksi potilas muiden joukossa. Yllättävän moni jättää suutaan hoitamatta loppujenlopuksi, siis jopa hammaspesun kannalta. Itse olin tosi vastuuton lapsena. En pessyt hampaita juuri koskaan kunnes vasta teininä ja vanhemmat ei kattonut tarpeeksi perään asian kanssa. Ei siitäkään huoli-ilmoitusta tullut vaikka hammaslääkäri aina voivottelikin ja kehotti oikeesti välittämään siitä suukalustosta. Noh, lapsi kun olin niin en osannut katsoa pitkälle asian kanssa.

Tuo että peset 2krt päivässä on jo oikeesti hyvä. Ja monella lentää veri vaikka putsaisikin välejä, aina on jotain rakoja tai koloja johon ei ylety. Ainakin itsellä on muutamia hampaita jotka on niin tiiviisti kiinni toisissaan, ettei väliin edes mahdu putsaamaan.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   27.4.26 11:43:52

En muuta ehtisi tekemäänkään kuin huoli-ilmoituksia, jos jokaisesta suttusuusta pitäisi tehdä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.26 11:44:02

Ihan normaalia, ientulehdusta on monella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.26 11:48:39

He näkevät kaikenlaista. Minun hampaani ovat todella kuluneet ja se aina hävettää, mutta koskaan ei ole sanottu rumasti. Varmaan näkevät vielä pahempaakin.

Jos haluat vinkin, niin hammaslankaimia voi säilyttää ihan missä vaan ja niitä voi käyttää vaikka kun istuu katsomassa jotain sarjaa. Tai hammasväliharjat voi olla helpompia itselle. Tai sitten sellainen vesisuihkulaite, mutta itse koen ne hankaliksi.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.4.26 12:06:55

Kyllä jotkut haukkuu ihan antaumuksella asiakkaan hampaat. Mulla ei ollut ikinä ollut ongelmaa hammaskiven kanssa vaan hampaat oli putsattu vain pari kertaa kunnolla. Vanhemmiten hammaskiveä alkanut kertymään. Korona-aikana hammastarkastusväli venyi ja kun vihdoin tarkastukseen pääsin niin hammaslääkäri haukkuin hammaskaluston ihan paskaksi, ei suurin piirtein mitään toivoa enää ollut vaan mennyttä olivat. Hiukan hämmennyin kun aina sanottu että hyvät hampaat ovat. Miten niin suuri ero voinut tulla kun hampaat eivät olleet vaivanneet ollenkaan. Toki nyt oli sitä hammaskiveä tullut.

Kävin suuhygienistilla kerran vuodessa ja aloin lankaamaan ja käyttämään hammasväliharjaa. Seuraavan kerran kun menin tarkastukseen niin oli eri hammaslääkäri ja odotti vissiin edellisen tarkastuksen kirjausten perusteella jotain ihan kauheaa. Katsoi suuhun ja tutki, ja totesi että ei täällä mitään ongelmaa ole. Oli ihan hämmästyneen oloinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.26 12:49:12

No ei ole. Kai olet huomannut että tämä maa on menossa konkurssiin, tässä ole resursseja ientulehduksiin puuttua:D Suurimmalla osalla ihmisistä on jonkinasteinen ientulehdus ja paikkaamattomia reikiä. Jo se että harjaat kahdesti päivässä ja olet investoinut sähköhammasharjaan on paljon enemmän kuin monet tekee.

Hampaiden hoitaminen on ihan hiton tylsää mutta kun siihen tottuu, ei osaa enää mennä nukkumaan ilman että on harjattu, langattu ja kielikin kaavittu. Itse kuuntelen aina musiikkia samalla ja saatan vaikka istua sohvalla kun harjaan hampaita, en jaksa vessan peilin edessä tönöttää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.