Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako loukkaantua, jos mies ei kosi?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.4.26 10:09:11

Ikää alkaa olla ja yhdessä on menty nyt 10 vuotta, mutta mies ei halua avioliittoa, koska se ei ole hänen juttunsa.

Olen hyväksynyt asian, mutta mitä pidemmälle mennään, asia on alkanut tuntua loukkaavalta. Ikään kuin se joka vuosi alleviivaisi sen, etten kelpaa. Kysyin halutaanko me siitä huolimatta olla yhdessä loppuun saakka mies vastasi "Ei voi tietää".

Missä se mies-nainen sanakirja olikaan?

Re: Saako loukkaantua, jos mies ei kosi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.4.26 10:11:25

Miks itse menisit naimisiin? Mekin ollaan 50+ ja oltu 10vuotta yhdessä eikä kumpikaan ole avioliitosta puhunut.

Päivämäärä:   27.4.26 10:18:54

Ei se avioliittokaan ole mikään tae, että halutaan olla yhdessä loppuun saakka. Ehkä kannattaa pohtia, miksi itsellesi nimenomaan avioliitto on niin tärkeä osoitus suhteen jatkumisesta, ja yhdistät myös miehelle kelpaamisesi siihen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.4.26 10:27:54

Enemmän minua loukkaisi, jos mies kosisi vaikkei halua naimisiin.

"Ehkä kannattaa pohtia, miksi itsellesi nimenomaan avioliitto on niin tärkeä osoitus suhteen jatkumisesta, ja yhdistät myös miehelle kelpaamisesi siihen?"
Tästä olen samaa mieltä. Avioliittohan on vain sopimus parisuhteen loppumisen varalta.

Lähettäjä: Viola 
Päivämäärä:   27.4.26 10:32:13

"Kysyin halutaanko me siitä huolimatta olla yhdessä loppuun saakka mies vastasi "Ei voi tietää"."

Mä lähtisin läiskimään tällaisen kommentin jälkeen.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   27.4.26 10:32:33

Avioliitto on juridinen sopimus, joka tuo turvaa erityisesti, jos jotain sattuu. Kannattaa molempien osapuolten selvittää avioliiton ja avoliiton erot.

Yli 50-vuotiaana solmittu liitto ei enää tuo leskeneläkettä, sen eron tekee vanhempana solmittu avioliitto.

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   27.4.26 10:37:34

Minua on kosittu. Ollaan siis kihloissa. Ollaan oltu yhdessä jo 14vuotta. Emme ole naimisissa. Toki ollaan naimisiin menosta puhuttu, mutta niin se on vaan jäänyt taka-alalle. Häitäkin oli tarkoitus viettää noin 1v - 2v kihloista, mutta tässä sitä vaan ollaan. Itse en ole koskaan ollut edes naimisissa. Mies kerran.

Seurustelin erään miehen kanssa, jota itse kosin. Mies ei suostunut kosintaan. Harmittihan se tietenkin, mutta eipä sille mitään voi, jos toinen ei halua kihloihin. Se miksi minua tämä harmitti oli se, kun näin äärettömän paljon vaivaa asian eteen. Pian kuitenkin erosimme. Päätin siis suhteen. Miksi? - miehellä oli tietokonepeliriippuvuus, enkä enää jaksanut katsella sellaista elämää, jossa mies käy töissä ja kun töistä tulee, niin alkaa pelaaminen, joka kesti siihen asti, kun oli taas aika mennä nukkumaan. Toisinaan saattoi viettää ennen nukkumaan menoa kanssani aikaa 1h - 2h, mutta harvoin. Ja toinen syy oli se, että kun loukkasin itseni, niin en saanut minkäänlaista apua. Itse en halua olla sellaisen miehen kanssa, jolla tietokoneen peli menee parisuhteen edelle ja jolta ei saa edes minkäänlaista apua, kun sitä tarvitsin.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.4.26 11:35:59

Jos mies ei halua naimisiin niin hän ei halua. Voittehan te aina mennä teinikihloihin kuten edellinen kommentoija mutta mitä lisäarvoa siitä tulisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.26 11:43:13

Usko kun sanotaan. Mies ei halua avioliittoa eikä halua luvata loppuelämän suhdetta. Tee omat päätöksesi tämän tiedon pohjalta.

Päivämäärä:   27.4.26 11:56:59

Mies on oppinut jo tunnistamaan elämän realiteetit ja tietää, ettei mistään parisuhteesta voi kukaan oikeasti luvata että se kestäisi loppuelämän.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   27.4.26 12:00:20

Siis olet tietoinen siitä että mies ei halua naimisiin ja nyt mietit että vois vaikka loukkaantua kun ei kosita? Huoh.

Päivämäärä:   27.4.26 12:01:15

Kuulostaa siltä, että mies haluaa pitää eroamisen helppona, jos hänestä siltä sattuu tuntumaan että haluaakin lähteä lätkimään.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.4.26 12:05:19

Onko mies perustellut asiaa tarkemmin kuin ei ole hänen juttunsa?

Hassua kyllä itse olen myös ajatellut, että en halua avioon mutta nykyisen kanssa oon miettinyt, että jotain varmuutta (vaikka eihän se ole mikään tae) haluaisin. Edes ne kihlat. Tai siis jostakin on nyt tullut päähäni ajatus, että kyllä nyt vähintään kerran elämässä jonkun tulisi kosia. Nykyiseni on ollut kerran kihloissa. Olen vähän jo miettinyt takarajaakin, että jos tätä ei tapahdu kesän loppuun mennessä ehkä hän ei haluakaan olla kanssani ja jatkan matkaani.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.4.26 12:12:30

"Siis olet tietoinen siitä että mies ei halua naimisiin ja nyt mietit että vois vaikka loukkaantua kun ei kosita? Huoh."
Tämä.

Päivämäärä:   27.4.26 12:15:07

"Onko mies perustellut asiaa tarkemmin kuin ei ole hänen juttunsa?"

Ei miehen tarvitse sitä kenellekään perustella, miksi hän ei halua naimisiin tai sitäkään, että miksi aloittajan kanssa ei halua naimisiin. Ei hän kenellekään ole mitään velkaa, hän on halunsa tehnyt aloittajalle selväksi ja se on täysin aloittajan vastuulla, että mitä taas hän itse omalta elämältään haluaa.

Aloittaja haluaa ehkä kuitenkin naimisiin, mies ei. Jos se aloittajalle on tärkeää, niin sitten hän itse päättää suhteen eikä jää vaatimaan tai odottamaan toiselta jotain sellaista, mitä hän ei halua. Tässä tapauksessa tuntuu olevan jälleen kerran kyseessä pariskunta, jossa kumpikin osapuoli vain tyytyy toisiinsa, vaikkei kumpikaan taida olla elämäänsä tyytyväinen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   27.4.26 12:18:06

Lähettäjä: Viola
Päivämäärä: 27.4.26 10:32:13

"Kysyin halutaanko me siitä huolimatta olla yhdessä loppuun saakka mies vastasi "Ei voi tietää"."

Mä lähtisin läiskimään tällaisen kommentin jälkeen.

--------------------------
Tämä. Sinä olet miehelle vain panopuu, jota se pitää kunnes löytää jotain parempaa. Tarjolla sun tekemää ruokaa, sun pesemät pyykit, siisti talo ja jokseenkin varmaa seksiä niin miksipä ei, varsinkin kun sen voi tehdä ilman mitään sitoumuksia. Mieti nyt ihan oikeasti.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   27.4.26 12:19:48

"en halua avioon mutta nykyisen kanssa oon miettinyt, että jotain varmuutta (vaikka eihän se ole mikään tae) haluaisin. Edes ne kihlat"

Joo, kihlat on sellainen tosi iso varmuustekijä, siksi teinitkin menee kihloihin :D

Lähettäjä: [rose] 
Päivämäärä:   27.4.26 12:20:24

Päivämäärä:   27.4.26 10:18:54

Ei se avioliittokaan ole mikään tae, että halutaan olla yhdessä loppuun saakka.

Tämä.

Itse olen ollut kerran naimisissa ja niin siinä sit kuitenki kävi, et 3v naimisissaolon jälkeen erosimme

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.4.26 12:27:48

niin mainitsinkin, että ei ole mikään tae ja moni avioliitoista päättyy eroon tämä tiedossa. Silti itse haluaisin sen kosinnan edes kokea.

Ja sillä miehen perustelulla itse tarkoitin juuri tätä mitä epäilen, että oletko vain ihan ok vaihtoehto tähän hetkeen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   27.4.26 12:39:24

"Lähettäjä: **
Päivämäärä: 27.4.26 10:09:11

Ikää alkaa olla ja yhdessä on menty nyt 10 vuotta, mutta mies ei halua avioliittoa, koska se ei ole hänen juttunsa.

Olen hyväksynyt asian, mutta mitä pidemmälle mennään, asia on alkanut tuntua loukkaavalta. Ikään kuin se joka vuosi alleviivaisi sen, etten kelpaa. Kysyin halutaanko me siitä huolimatta olla yhdessä loppuun saakka mies vastasi "Ei voi tietää".

Eli et ole hyväksynyt asiaa, kun se kerran kaihertaa vuosi vuodelta enemmän.

Aikamoisen pitkään olet nyt antanut jatkua sellaisen tilanteen, että sinulle avioliitto on tärkeä ja silti roikut miehen kanssa, joka ei sellaista kanssasi halua. Mikset ole herännyt tilanteeseen jo parin tai viimeistään muutaman vuoden kuluessa?

Ja tuollaisen "ei voi tietää" -vastauksen jälkeen alkaisin kyllä pakata kamppeitani. Mies on sinun kanssasi selvästi vain tottumuksesta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.4.26 12:45:04

Mies käyttää sinua mutta pitää silmät auki jos keksii otain muuta. Olettepa yhdessä loppuun sti tai ei niin vain paremman puuttuessa.

Avioliitto tuo selkeyttä ja tekee puolisoista virallisesti lähiomaiset ja aikanaan toiselle tulee virallinen lasken asema juridisestikin.

Vain idiootti on menemättä.naimisiin jos aikoo pysyä yhdessä.

Sinulla on oikeus haluta avioliittoa, kosintaa, sormusta, jopa romantiikkaa ja sitoutumista. Siinä ei ole mitään hävettävää. Onko mies saanut sinut alistettua uskomaan ettet ansaitse mitään kuin olla hänen siivooja ja mällipatja?

Lähde menemään. Oikeasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.